نوکیا با سه گوشی هوشمند میان رده به میدان نبرد بازگشت

شرکت محبوب نوکیا از سه گوشی هوشمند میان رده با نام های نوکیا۶ ، نوکیا ۵ و نوکیا ۳ رونمایی کرد. این اولین اقدام شرکت فنلاندی برای بازگشت به بازار گوشی های هوشمند است.

نوکیا با سه گوشی هوشمند میان رده به میدان نبرد بازگشت

به گزارش کلیک ، گوشی های نوکیا در حال بازگشت هستند. شرکت فنلاندی HMD Global که حق تولید گوشی های نوکیا را به دست آورده است، سه دستگاه اندرویدی جدید را که برای بازار میان رده ها طراحی شده رونمایی کرد. این دستگاه ها شباهتی به گوشی های بالا رده لومیا که در گذشته شاهد آن بوده ایم ندارد، ولی هر سه آن ها از یک ویژگی مشترک برخوردارند: اندروید خالص. شرکت HMD مثل موتورولا یک رویکرد نسبتا منحصر به فرد را در زمینه تولید گوشی های نوکیا در پیش گرفته است و آن عرضه محصولات خود با اندروید نوقای گوگل بدون کوچکتری تغییر در آن هاست. یعنی هیچ برنامه جانبی اضافه، رابط کاربری سفارشی و به روز رسانی امنیتی در آن ها وجود ندارد.

حقیقتا این بزرگترین و تنها تفاوت گوشی های جدید نوکیا با هزاران دستگاه اندرویدی موجود در بازار است که ریسک آن را هم نمی توان نادیده گرفت. اکثر تولید کنندگان و اپراتور ها به دنبال عرضه اپلیکیشن های جانبی بر روی گوشی های هوشمند و یا فروش آن ها با روشی خاص هستند، ولی HMD معتقد است که گوشی های هوشمند Nokia 6، Nokia 5 و Nokia 3 می توانند با سخت افزار قدرتمند، اندروید خالص و حذف قابلیت های دست و پا گیر از رقبا پیشی بگیرند.

Nokia 6

اگرچه HMD گوشی هوشمند Nokia 6 خود را ماه گذشته در چین رونمایی کرد، ولی اکنون با تغییراتی روانه بازار جهانی می شود. Nokia 6 بزرگترین ترین دستگاه میان این سه گوشی تحت برند نوکیا بوده و از صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰x1080 برخوردار است. ۳ گیگابایت رم،۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده اسنپ دراگون ۴۳۰ کوالکام از مشخصات اصلی این گوشی هوشمند است.

دوربین ۸ مگاپیکسلی جلویی این گوشی ارتقا یافته و به یک لنز واید و فوکوس خودکار مجهز شده است. دوربین پشتی و اصلی این گوشی بدون هیچ تغییر همان لنز ۱۶ مگاپیکسلی با فلش دوگانه است. همچنین امکان افزایش حافظه از طریق نصب کارت SD وجود دارد.

بدنه نوکیا ۶ از جنس آلومینیوم بوده و لبه هایی تراش خورده و تیز دارد. با در دست گرفتن این گوشی حس فلزی بودن آن را کامل احساس می کنید. زوایای دید صفحه نمایش خوب است و نمایشگر ۵٫۵ اینچی با کل گوشی متناسب است.

اگر شما از فلز مات خوشتان نمی آید، HMD یک نسخه ویژه از نوکیا ۶ با رنگ Arte Black را نیز به صورت محدود روانه بازار می کند. این نسخه دارای بدنه ای براق بوده و از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۴ گیگابایت رم بهره می برد. تفاوت اصلی این مدل براق بودن و قیمت آن است. نوکیا ۶ معمولی در رنگ های سیاه مات، نقره ای، آبی و مسی با قیمت ۲۴۰ دلار و مدل مشکی براق با قیمت ۳۲۰ دلار عرضه می شود. هر دو مدل از سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ در بازار های جهانی قابل تهیه خواهد بود.

Nokia 5

دومین گوشی معرفی شده از برند نوکیا واقعا تحسین برانگیز است. این مدل با بهره مندی از صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی کمی از نوکیا ۶ کوچکتر بوده و از رم ۲ گیگابایتی استفاده می کند. ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده اسنپ دراگون ۴۳۰ از دیگر مشخصات این گوشی است.

مهم ترین تفاوت میان نوکیا ۶ و نوکیا ۵ در طراحی آن هاست. اگرچه نوکیا ۵ نیز از بدنه آلومینیومی برخوردار است، ولی لبه های آن خمیده بوده و به نظر می رسد صفحه نمایش در بدنه فلزی فرو رفته است. در نتیجه نگه داشتن آن در دست بسیار بهتر است.

نوکیا ۵ نیز مثل نوکیا ۶ از اندروید نوقا نسخه ۷٫۱٫۱ استفاده می کند. در این مدل هم نوکیا بر سخت افزار قدرتمند تاکید داشته و یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با لنز واید برای آن در نظر گرفته است. هر دو دوربین برای کاربرد های روزمره و متوسط مناسب به نظر می رسد. این گوشی نیز در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ با قیمت ۲۰۰ دلار و در سه رنگ نقره ای، مشکی مات و مسی روانه بازار می شود.

Nokia 3

سومین و آخرین گوشی نوکیا چیزی نیست جز Nokia 3، ساده ترین و ارزان قیمت ترین گوشی معرفی شده توسط نوکیا. در این گوشی یک صفحه نمایش ۵ اینچی به همراه ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به کار رفته و پردازنده چهار هسته ای MTK 6737 مدیاتک در آن گنجانده شده است. این گوشی بر خلاف نوکیا ۶ و نوکیا ۵ دارای بدنه پلی کربناتی با رنگ مشکی بوده و یک فریم آلومینیومی اطراف آن را فراگرفته است. این گوشی بیشتر به مدل های ارزان قیمت سری لومیا شباهت دارد.

نوکیا ۳ همچنین به دوربین اصلی و سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده و اندروید خالص نوقا نسخه ۷٫۱٫۱ روی آن نصب شده است. این گوشی به عنوان یک دستگاه ارزان قیمت راضی کننده است.

نوکیا ۳ نیز همانند برادران بزرگتر خود از سه ماهه دوم ۲۰۱۷ در چهار رنگ آبی، نقره ای، مشکی مات و مسی وارد بازار شده و قیمتی در حدود ۱۵۰ دلار خواهد داشت.

ارسال نظر