نوکیا ۸ رسما معرفی شد

رسانه کلیک – نوکیا ۸، پرچم‌دار جدید نوکیا شب گذشته در شهر لندن معرفی شد. این گوشی هوشمند با نمایشگر ۵٫۳ اینچی و پردازنده ۸۳۵ اسنپدراگون عرضه می‌شود.

نوکیا ۸ رسما معرفی شد

شب گذشته ویدئوهای تبلیغاتی نوکیا ۸ منتشر شد و در حال حاضر در یوتیوب قابل‌دسترس است.همان‌طور که در خبرهای لو رفته بارها اشاره‌شده بود، شرکت زایس مسئولیت تولید و طراحی دوربین نوکیا ۸ را برعهده‌گرفته است. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این پرچم‌دار، قابلیت استفاده از دوربین‌های پشت و جلو به‌صورت هم‌زمان است. صفحه‌نمایش شما به دو قسمت تقسیم می‌شود و دوربین‌های پشت و جلو هم‌زمان باهم کار می‌کنند. دوربین پشت نوکیا ۸ دوگانه است و هر دو دوربین ۱۳ مگا پیکسلی هستند. کاربران می‌توانند ویدئوهای دوگانه با دو تصویر را در فیس‌بوک یا یوتیوب استریم کنند.

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

نوکیا با رونمایی از نوکیا ۸ رسماً اعلام که به میدان رقابت واردشده است. قبل از فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، نوکیا حرف اول در تولید تلفن‌های همراه باکیفیت را می‌زد و بدون شک همه ما روزی یک گوشی نوکیا داشته‌ایم. بعد از وقفه‌ای که در تولیدات نوکیا رخ داد و واگذار شدن سهام اصلی این شرکت، حالا نوکیا برای قدرت‌نمایی وارد بازار شده است و به نظر می‌رسد رقیب سختی برای سامسونگ و اپل و گوگل باشد.

شرکت HMD Global حق انحصاری برند نوکیا را به مدت ۱۰ سال از مایکروسافت موبایل خریداری کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ در فنلاند تأسیس شد.

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

همان‌طور که اشاره شد صفحه‌نمایش نوکیا ۸ قابلیت Dual Sight دارد و می‌توان در صفحه‌نمایش به‌صورت هم‌زمان دو دوربین را باز کرد و تصویربرداری کرد. با توجه به ساختار زیبا و منحصربه‌فرد نوکیا ۸، به نظر می‌رسد نوکیا جوانان را هدف فروش خود قرار داده است.

«پکا رانتلا» (Pekka Rantala) مسئول بازاریابی نوکیا در جریان رونمایی نوکیا ۸ گفت: «نوکیا برای همه نسل‌ها است، اما تمرکز اصلی ما بر روی نسل آینده است، ما می‌دانیم که این نسل دوست دارد لحظه‌به‌لحظه زندگی‌اش را با بالاترین کیفیت به اشتراک بگذارد.»

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

گوشی هوشمندی برای همه

گوشی هوشمند نوکیا، از قدرت خوبی برخوردار است و آمده تا قواعد بازی را برهم بزند.«بن وود»(Ben Wood)، مسئول فروش شرکت نوکیا، به این موضوع اشاره‌کرده است که هدف اصلی از تولید نوکیا ۸، این بوده است تا کاربر بتواند از گوشی هوشمندش برای ثبت تمام لحظات زندگی و به اشتراک گذاشتن آن در صفحه‌های اجتماعی استفاده کند.

وود در ادامه گفت: «هیچ ریسکی در تولید نوکیا ۸ نشده است و بدون شک همه از این گوشی خوششان خواهد آمد، نام نوکیا کافی است تا هر مشتری برای خرید نوکیا ۸ وسوسه شود.»

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

نوکیا در ماه فوریه در جریان نمایشگاه MWC بارسلونا اعلام کرد که دوباره به میدان بازمی‌گردد، پس از گذشت ۶ ماه نوکیا نشان داد که نوکیا ۸ همان چیزی بود که بازار اندروید مدت‌ها در انتظار آن بود.

نوکیا ۸ در سه رنگ آبی، طلایی و نقره‌ای عرضه می‌شود که رنگ آبی آن بسیار خاص است و از درخشندگی منحصربه‌فرد فردی برخوردار است.

«فلورین سیشه»(Florian Seiche) مدیرعامل شرکت HMD در رابطه با نوکیا ۸ می‌گوید: «نوکیا ۸ یک گوشی هوشمند مناسب برای بیزنس و کسب‌وکار است، وقت آن است تا آیفون از صدر جدول بهترین گوشی‌های مناسب کسب‌وکار پایین بیاید.»

مشخصات فنی

نوکیا ۸ به نمایشگر ۵٫۳ اینچی با پنل IPS LD مجهز است که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و این صفحه‌نمایش Quad HD است. پوشش صفحه‌نمایش نوکیا ۸، شیشه گوریلا گلش ۵ است.

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

گوشی گواهینامه IP54 دارد و نسبت به گردوغبار و قطره‌های آب مقاوم است. صفحه‌نمایش نوکیا ۸ لبه به لبه نیست ولی در گوشه‌ها انحنای خاصی دیده می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد دوربین نوکیا ۸ دوگانه است و شرکت زایس آن را تولید کرده است. دوربین‌های دوگانه از سنسور ۱۳ مگا پیکسلی بهره برده‌اند. هر دو سنسور مونوکروم بوده و دیافراگم آن‌ها F2.0 است. دوربین سلفی نوکیا ۸ هم ۱۳ مگا پیکسلی است. لرزش گیر نوکیا ۸ اپتیکال OIS است و از سیستم فوکوس لیزری بهره برده است.

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

میکروفون‌های ضبط صدای نوکیا ۸، قابلیت ضبط صدای ۳۶۰ درجه‌دارند و از فناوری Ozo Audio بهره برده‌اند. نوکیا ۸ با اندروید نوقا ۷٫۱ و باتری ۳۰۹۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع بهره برده است.

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

از همه جزئیات که بگذریم به بحث قدرت نوکیا ۸ می‌رسیم، نوکیا ۸ از پردازنده ۸۳۵ اسنپدراگون ۸ هسته‌ای، قدرت پردازش ۶۴ بیت بهره برده است. نوکیا ۸ در دو مدل با ظرفیت‌های رم متفاوت عرضه می‌شود. مدل پایه دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و هم‌چنین اسلات میکرو SD است. مدل دوم دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است و از SD پشتیبانی نمی‌کند.

«نوکیا 8»، پرچم‌دار جدید شرکت نوکیا را بشناسیم

نوکیا ۸ در سپتامبر (شهریور) عرضه خواهد شد. قیمت در نظر گرفته‌شده برای پرچم‌دار نوکیا ۶۰۰ یورو است.

ارسال نظر