افشا تصاویر و مشخصات فنی گوشی Nokia 9

این روز‌ها بازار داغ افشا‌کنندگان تصاویر و مشخصات فنی گوشی‌های آینده مانند iPhone 8، OnePlus 5 و Google Pixel 2 است. به تازگی تصاویر و مشخصات فنی گوشی نوکیا ۹ در میان وبسایت‌های خبری منتشر شده است.

افشا تصاویر و مشخصات فنی گوشی Nokia 9

به گزارش کلیک، این کمپانی فنلاندی در حال حاضر تحت نام تجاری و جهانی HMD فعالیت می‌کند و امیدوار است با عرضه‌ی محصولات جدیدش بازگشت قوی‌ای را به عرصه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند داشته باشد. نوکیا ۶ در بازارهای چین توانست محبوبیت زیادی را کسب کند و روز به روز بر محبوبیت این گوشی هوشمند در بازار‌های جهانی افزوده شد. امروز ما اطلاعات زیادی را درباره‌ی پرچمدار جدید کمپانی فنلاندی نوکیا، یعنی Nokia 9 بدست آوردیم که در زیر به آن اشاره کرده‌ایم.

1th pic

نمونه اولیه نوکیا ۹ تست شد. دستگاه از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت رم و صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی WQHD برخوردار است

زمانی که ما درباره‌ی گوشی هوشمند نوکیا ۹ صحبت می‌کردیم، جزییات افشا شده ای از این گوشی تا به امروز پخش نشده بود چرا که در چند روز گذشته اعتقاد بر این بود که نام پرچمدار جدید این کمپانی، نوکیا ۸ است! اما آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که این نام تغییر پیدا کرده و نوکیا ۹ جدیدترین گوشی هوشمند کمپانی فنلاندی است. از این گوشی اطلاعات و جزییاتی تا به امروز فاش نشده بود تا اینکه امروز اطلاعات جالبی از این گوشی هوشمند بدست آمده است. وب‌سایت فرانسوی FranDroid به تازگی تصاویر و مشخصات فنی این گوشی هوشمند را در وبگاه خود منتشر کرده است.متاسفانه شخصی که عکس ها را منتشر کرده پیش از آن یک کاور بر روی گوشی گذاشته است که ما را از پی بردن به جزئیات کامل طراحی گوشی محروم کند.

2th pic

11th pic

بر اساس مطالب گفته شده در وبسایت FranDroid، گوشی نوکیا ۹ پرچمدار جدید کمپانی نوکیا سال جاری به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد. همچنین نمایشگر دستگاه اندازه ای ۵.۳ اینچی WQHD با رزولوشن (۱۴۴۰×۲۵۶۰) دارد و میزان روشنایی آن به ۵۳۰ نیت می رسد. از سوی دیگر، نوکیا نیز قابلیت نمایشگر همیشه روشن را در این موبایل قرار داده است. نمونه اولیه‌ای که تست شده است حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت را داشت. این ترکیب می تواند نسخه ارزان قیمت این گوشی باشد و امکان نسخه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد.بنابراین انتظار می‌رود در نسخه‌های با حافظه‌ی داخلی بیشتر از رم ۶ گیگابایت استفاده شود.

4th pic

بخش سخت افزاری دیگری که مورد توجه قرار می گیرد، چیپست مجتمع و قدرتمند دستگاه به نام کوالکام اسنپدراگون ۸۳۵ است. نوکیا این چیپست را با چهار گیگابایت رم همراه کرده و این میزان از حافظه رم را برای پرچمدار آتی خود کافی دانسته است. برای دوربین عقب همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید نوکیا ۹ به دو لنز دوربین مجهز شده است که هر دو سنسور از ویژگی ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار است. همچنین فلاش دوربین هم دوگانه بوده و پایین لنزهای دوربین قرار گرفته. در همان بخش پایینی، یک ماژول دیگر هم قرار دارد که می توان گمان کرد برای فوکوس خودکار لیزری در دوربین به کار می رود.جالب اینجاست که حتی چند تصویر به عنوان نمونه از کیفیت دوربین نوکیا ۹ در فضای مجازی منتشر شده و در گالری پایین می توانید کیفیت تصویر برداری موبایل مورد بحث را ارزیابی کنید.

5th pic

7th pic

کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی نوکیا ۹ بسیار چشمگیر نیست و تصاویر فاقد جزییات و رنگ‌های طبیعی هستند. گزینه‌های مختلف دوربین در این گوشی طراحی شده است به نظر می رسد که این گوشی توانایی پخش محتوا به صورت زنده (Live) به شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب و فیسبوک است. چرا که در برنامه دوربین آیکونی با نام Live به چشم می خورد. همچنین قادر خواهید بود یک تصویر را در یک زمان با دوربین جلو و عقب بیاندازید. بر حسب نیاز با استفاده از ویژگی ساید بای ساید (Side by Side) می‌توانید این کار را انجام بدهید. از دیگر مشخصات این گوشی نیز می توان به جک ۳٫۵ میلیمتری صدا و بدنه آلومینیومی اشاره کرد. همچنین این دستگاه از پورت USB-Type C استفاده می کند که نوید بخش شارژر سریع نسخه ۳ یا ۴ می باشد.

3th pic

موبایلی که توسط وبسایت FranDroid تست شده، به اندروید ۷.۱.۱ مجهز شده بود و این وب سایت خبر می دهد که لانچر روی دستگاه شباهت زیادی به لانچر موبایل های پیکسل گوگل دارد. گویا قابلیت شارژ سریع نسخه سوم از کوالکام هم در محصول مورد نظر وجود دارد چرا که در جعبه این دستگاه، می توان شارژری را با همین علامت دید. بر اساس شایعات شنیده شده از این گوشی هوشمند، پرچمدار جدید کمپانی نوکیا با قیمت ۷۰۰ دلار (۷۵۰ یورو) روانه بازار خواهد شد.

ارسال نظر