نوکیا تن گوگل را لرزاند

با افزایش نیاز کاربران به سرعت بالای اینترنت در سال‌های اخیر و همچنین تغییر رویکرد شبکه های تلویزیونی به سرویس های آنلاین، جنگی پر سر و صدا بین شرکت ها و ISP های مختلف برای افزایش سرعت و کیفیت سرویس های اینترنت در حال رخ دادن است.

نوکیا تن گوگل را لرزاند

به گزارش کلیک، در حال حاضر سریع‌ترین اینترنت های موجود را می توان Google Fiber و Verzion FIOS دانست اما به نظر می رسد رقیبی نه چندان تازه کار نیز پا به این کارزار گذاشته باشد.

نوکیا به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد سرعت جابجایی اطلاعات را تا ۱۰۰۰ برابر بیشتر از Google Fiber افزایش دهد. سرعتی یک ترا بایتی که برابر با ۱۰۰۰ گیگابایت در ثانیه است. این فناوری تازه که از فیبری خاص استفاده می کند حاصل همکاری Nokia Bell Labs، دانشگاه فناوری مونیخ و گروه اختراعات Telekom است.

چنین سرعتی به کاربران اجازه خواهد داد که تمامی فصل های سریال محبوب Game of Thrones را در یکی دو ثانیه دریافت کنند. هرچند باید به این موضوع اشاره کنیم که چنین سرعتی در دنیای واقعی در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت و حتی اگر امکان پذیر باشد قیمتی سرسام آور خواهد داشت.

زمان عرضه این فناوری به بازار نا مشخص است اما چنین کشفی آینده دنیای اینترنت را به ما نشان خواهد داد. ممکن است تا چند سال آینده نگاهی که به Google Fiber خواهیم داشت به نگاهی که امروز به اینترنت های DialUp داریم برابری کند.

ارسال نظر