مشخصات گوشی جدید نوکیا با نام C1 فاش شد

همانطور که می‌دانید کمپانی نوکیا مدتی است که در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت نمی‌کند.

مشخصات گوشی جدید نوکیا با نام C1 فاش شد

به گزارش کلیک،طبق قراردادی که مابین این کمپانی فنلاندی و مایکروسافت عقد شده، نوکیا تنها تا سه ماه چهارم سال 2016 قادر به فعالیت در این زمینه نخواهد بود. بنابراین انتظار می‌رود که به زودی شاهد بازگشت این شرکت به صنعت طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند باشیم. آقای راجیف سوری (Rajeev Suri) مدیر عامل نوکیا همواره به این موضوع اشاره داشته و عنوان کرده که نوکیا با قدرتی بیشتر، برنامه‌ریزی دقیق‌تر و مدیریتی پیشرفته‌تر به صحنه‌ی رقابت باز خواهد گشت.

اما تازه‌ترین اخباری که در رابطه با این کمپانی منتشر شده، خبر از برنامه‌ریزی‌های این شرکت به منظور رونمایی از یک گوشی هوشمند جدید با نام اختصاصی نوکیا C1 می‌دهند. در واقع نوکیا C1 اولین گوشی هوشمن نوکیا پس از یک دوری طولانی محسوب خواهد شد. هم اکنون برخی از خصوصیات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند نیز فاش شده‌ است که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت.

تصاویری که در ابتدای مقاله و اواسط آن مشاهده می‌کنید، در واقع تصاویر مدل شده‌ی گوشی هوشمند نوکیا C1 هستند که از سوی منبع ارائه کننده‌ی این خبر منتشر شده است. بنابراین این تصاویر، عکس‌های حقیقی گوشی هوشمند نوکیا C1 به شمار نمی‌روند. بنا به این گزارش، احتمالا گوشی نوکیا C1 از نظر ساز و اندازه در دو نسخه‌ی متنوع عرضه خواهد شد. نسخه‌ی اول آن از صفحه نمایشی اینچی با وضوح تصور فول اچ دی بهره‌مند می‌شود و نسخه‌ی دوم این محصول به نمایشگری 5.5 اینچی با وضوح تصویر مشابه مجهز خواهد شد.

1

نسخه‌ی بهره‌مند از صفحه نمایش 5 اینچی گوشی هوشمند نوکیا C1 به رم 2 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی تجهیز شده و نسخه‌ی بهره‌مند از نمایشگر 5.5 اینچی آن با رم 3 گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. گفته شده که هر دو نسخه از این محصول به سنسور دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز می‌شوند، اما سنسور دوربین اصلی آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. دوربین اصلی نسخه‌ی 5.5 اینچی گوشی نوکیا C1 از سنسوری 13 مگاپیکسلی بهره‌مند می‌شود، اما نسخه‌ی 5 اینچی آن به سنسور دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد.

اطلاعات به دست آمده حاکی از آن است که نوکیا C1 از نظر سیستم عامل نیز در دو نسخه‌ی متنوع عرضه خواهد شد. البته نسخه‌ی اصلی آن مبتنی بر سیستم عامل اندروید خواهد بود، اما ظاهرا نوکیا نسخه‌ای مجزا از این محصول را با سیستم عامل ویندوز 10 نیز ارائه می‌کند. منبع ارائه کننده‌ی این خبر و تصاویر مدعی شده که نوکیا مدت‌هاست که طراحی نسخه‌ی اولیه‌ی گوشی هوشمند C1 خود را به پایان رسانده است و به تازگی خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری آن را به روز رسانی کرده است. اما از آنجایی که این شرکت فنلاندی فعلا حق عرضه‌ی هیچ گونه‌ گوشی هوشمندی را ندارد، نوکیا از این محصول رونمایی رسمی نکرده است. هنوز به طور دقیق مشخص نشده که برنامه‌ریزی نوکیا برای معرفی و عرضه‌ی این گوشی هوشمند به چه صورت است، اما با توجه به قرارداد مابین نوکیا و مایکروسافت ممکن است تا سه ماه چهارم سال 2016 خبری از رونمایی رسمی نوکیا C1 نباشد.

منبع: gsmarena

ارسال نظر