نوکیا از گوشی اندریوید Nokia C9 رونمایی می‌کند

ظاهرا نوکیا قصد دارد که در آینده نزدیک از یک گوشی هوشمند اندرویدی با کیفیت و رده بالا رونمایی کند. این گوشی هوشمند با کد و نام Nokia C9 شناخته می‌شود.

نوکیا از گوشی اندریوید Nokia C9 رونمایی می‌کند

حتما با کمپانی نوکیا آشنایی کامل دارید. نوکیا یک شرکت فنلاندی شناخته شده محسوب می‌شود که سال‌ها در زمینه طراحی، تولید و عرضه گوشی‌های موبایل فعالیت داشت. زمانی محصولات این برند تایوانی از پرطرفدارترین محصولات موجود در بازار بودند و به نوعی نوکیا یک کمپانی تاپ در صنعت موبایل محسوب می‌شد، اما متاسفانه با روی کار آمدن کمپانی‌های دیگر و همچنین سیستم عامل اندروید، نوکیا از صحنه رقابت حذف شد و نهایتا از نظر مالی با بحران عظیمی مواجه گردید. متاسفانه نوکیا علاقه‌ای نسبت به تولید گوشی‌های اندرویدی نداشت و با استقبال از سیستم عامل ویندوزفون مایکروسافت سری گوشی‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل را عرضه کرد. اما با پیشرفت‌هایی که اندروید و دستگاه‌های مبتنی بر آن داشتند، نوکیا و ویندوزفون‌هایش نتوانستند دوام بیاورند و نهایتا نوکیا حق امتیاز تولید و فروش محصولاتش را به مایکروسافت واگذار کرد و به نوعی ورشکسته شد.

با وجود تمامی این تفاسیر نوکیا اعلام کرد که به زودی و پس از اتمام قراردادش با مایکروسافت مجددا وارد صنعت موبایل می‌شود و محصولات اختصاصی برند خود را تولید می‌کند. ظاهرا اینبار نوکیا قصد دارد که با بهره‌گیری از سیستم عامل اندروید وارد این عمل شده و محصولات اندرویدی خود را روانه بازار کند. نوکیا در سال ۲۰۱۴ با استفاده از روش‌های خاصی یک تبلت اندرویدی اختصاصی با نام Nokia N1 را معرفی کرد و این محصول را روانه بازار نمود. تمرکز عرضه این تبلت بیشتر بر روی بازارهای داخلی کشور چین بود و به طور کلی در سایر بازارهای جهانی استقبال چندانی از آن صورت نگرفت.

علاوه بر عرضه این تبلت، نوکیا توانست اپلیکیشن HERE Maps خود که یک اپلیکیشن مسیریاب است را به چند کمپانی فعال در صنعت خودرو بفروشد و بدین صورت درآمدهای مناسبی را کسب کند. چندیش پیش گفته شده که ظاهرا این شرکت فنلاندی قصد دارد که در آینده نزدیک مجددا یک گوشی هوشمند اندرویدی را تولید و روانه بازار کند، با این وجود هیچ اشاره‌ای به زمان دقیق عرضه این محصول نشده بود. حال به نظر می‌رسد که شاهد فاش‌سازی برخی از خصوصیات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند جدید برند نوکیا هستیم.

به گزارش کلیک، ظاهرا گوشی هوشمند اندرویدی جدید کمپانی نوکیا با کد Nokia C9 شناخته می‌شود و شاید نام تجاری آن نیز به همین صورت در نظر گرفته شود. احتمالا این محصول به سیستم روی چیپ (SoC) 64 بیتی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام مجهز شده و یک گوشی اندروید رده بالا خواهد بود. دوربین اصلی آن از سنسوری ۲۱ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود و سنسور دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی برای این محصول در نظر گرفته شده است. رم دستگاه ۴ گیگابایتی بوده و از نظر حافظه داخلی شامل سه نسخه ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی می‌شود. ظاهرا نوکیا باتری این محصول را از نوع جداشدنی در نظر می‌گیرد و قیمت این گوشی در حدود ۴۶۱ دلار خواهد بود.

دقت داشته باشید که هنوز صحت اخبار فوق به طور رسمی از سوی خود کمپانی نوکیا به تایید نرسیده، اما احتمال رونمایی نوکیا از این گوشی هوشمند اندرویدی بسیار زیاد است. منبع ارائه دهنده این خبر از اعضای داخلی کمپانی فنلاندی نوکیا بوده اما اشاره دقیقی به نام و پست وی در این شرکت نشده است. نظر شما در رابطه با این موضوع و گوشی هوشمند جدید و اندرویدی نوکیا با نام Nokia C9 چگونه است؟

منبع: androidheadlines

ارسال نظر