نوکیا اینترنت ۵۲ گیگابیتی را به خانه ها می آورد

شبکه کردن یک خانه با فیبر یک مسئله است و انجام این کار برای تمام یک آپارتمان مسئله دیگر چرا که به پایپ لاین گسترده برای هر واحد نیاز است. نوکیا برای این معضل یک راه حل پیدا کرده است.

نوکیا اینترنت ۵۲ گیگابیتی را به خانه ها می آورد

به گزارش کلیک، این شرکت توانست با همکاری شرکت کره ای SK Broadband دست به کار بزرگی بزند و یک آپارتمان را به طور کامل با فیبر نوری با سرعت ۵۲ گیگابیت بر ثانیه در سئول شبکه کند. از منظر فنی به واسطه سخت بودن خمش در کار با فیبر نوری امکان این کار بسیار پایین بود اما نوکیا توانست این کار را انجام دهد و پیغامی برای تمامی کاربران جهان بفرستد که به زودی اینترنت با سرعت گیگابیتی در خانه ها امکان پذیر خواهد بود. اما این موضوع تضمین کننده این نیست که هر یک از واحدهای ساختمان به سرعت ۵۲ گیگابیت بر ثانیه دسترسی دارند اما می توان گفت که این موصوع شانس افراد آپارتمان را برای دسترسی به پهنای باند در کلاس گیگابیت را افزایش می دهد.
این ترفندی است که نوکیا در نسل بعدی شبکه های نوری از آن استفاده خواهد کرد؛ بدین ترتیب که به تامینن کنندگان اینترنت این امکان را می دهد که بر روی یک خط تکنولوژی های چندگانه فیبر نوری را پیاده سازی کنند. که این مسئله باعث کاهش هزینه شارژ مستاجران منازل برای استفاده از اینترنت می شود.

هنوز راه درازی برای کشیدن یک خط گیگابیتی به هر اتاق منازل مانده استنوکیا این مدل نمونه را در سئول اجرا کرد چرا که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ دسترسی به اینترنت گیگابیتی را برای تمامی شهروندان خود ممکن کند و قطعا از تجربیات نوکیا در این زمینه بهره خواهد برد.
ایده استفاده از اینترنت گیگابیتی در منازل در کشورهای بزرگ از جمله امریکا هنوز به صورت یک رویا باقی مانده است اما با این وجود این حرکت نوکیا نقطه عطفی خواهد بود تا بقیه کشورها نیز به این سمت و فراهم آوردن امکانات اینترنتی بهتر برای شهروندان خود حرکت کنند.

ارسال نظر