بازگشت شکوهمند نوکیا با دوربین واقعیت مجازی OZO

سرانجام نوکیا به طرز شکوهمندانه ای به دنیای وسایل الکترونیکی بازگشت. این شرکت فنلاندی الاصل که دو سال پیش تجارت گوشی های تلفن همراه خود را به مایکروسافت واگذار کرد، هم اکنون با راه انداختن هیاهوی زیاد قصد بازگشت به بازار وسایل الکترونیکی را دارد.

بازگشت شکوهمند نوکیا با دوربین واقعیت مجازی OZO

به گزارش کلیک، شرکت نوکیا در روز جمعه از دوربین واقعیت مجازی حرفه ای OZO با قیمت ۶۰ هزار دلار رونمایی کرد. این دوربین قادر به ضبط صداهای صوتی ۳۶۰ درجه و ضبط فیلم به صورت ۳ بعدی و برجسته می باشد. تنها مشکل این دوربین این است که محتواهای ضبط شده توسط آن فقط در هدست های واقعیت مجازی قابل اجراست که فعلا در همه جا پیدا نمی شود.

دوربین OZO دارای بدنه خاکستری براق بوده و سایز آن به اندازه یک طالبی گرد است. این دستگاه دارای ۸ دوربین بوده و می تواند تصاویر ۳۶۰ درجه ضبط کند. همچنین ۸ میکروفون نیز در گرداگرد آن جای داده شده تا صوت موجود در اطراف را به صورت ۳۶۰ درجه ذخیره کند. نوکیا با ضبط تصاویری از غوطه وری فضانوردان در هوا در پایگاه فضایی هوستون ناسا قدرت این دوربین را به ورطه آزمایش گذارده است. همچنین از این دوربین می توان برای تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه هوایی در پهپاد ها استفاده کرد.

DSC00642.0

رمزی هادیاموس، رئیس شرکت نوکیا می گوید: دوربین OZO امکان تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه و تجربه دنیای واقعیت مجازی را فراهم کرده و انسان را در این دنیا غوطه ور می سازد. با استفاده از دستگاه OZO ما می توانیم خود را در مکان هایی که هیچ وقت آن ها را ندیده ایم، حاضر شویم و حال و هوای آن را حس کنیم و دایره همدلی را تا جایی که قبلا هرگز تصور آن را نمی کردیم، گسترش دهیم. چنین فناوری ای که ما را تا این حد به پیشرفت رسانده است همان فناوری است که ما را رو به جلو می برد.

همچنین نوکیا قصد دارد تا برای فراهم کردن خدمات پس از فروش با کیفیت بالا برای محتواهای دستگاه واقعیت مجازی OZO با شرکت Deluxe همکاری کند. جان والاس مدیر عامل شرکت Deluxe با هیجان وافر در مورد این همکاری می گوید: همکاری ما با OZO به ما امکان می دهد تا خدمات پس از فروش با کیفیتی را برای این دستگاه به ارمغان آورده و تجربه حس دنیای واقعیت مجازی را بهبود دهیم. ما به شدت از قابلیت های OZO هیجان زده هستیم.

قطعا این دستگاه با قیمت ۶۰ هزار دلاری خود برای افراد حرفه ای و یا افرادی که به اندازه کافی پول دارند مناسب است و البته به عنوان اولین دستگاهی که قادر است برای دستگاه های واقعیت مجازی فیلم ضبط کند عادلانه به نظر می رسد. با این حال شرکت نوکیا اعلام کرده است که برای گسترش استفاده از این دستگاه قصد دارد در آینده ای نزدیک مدل های ارزان تری را نیز روانه بازار کند. بنابر این اگر شما عاشق ضبط کردن فیلم برای پخش در دستگاه های واقعیت مجازی هستید از این به بعد به جای استفاده از سیستم دوربین های چندگانه می توانید از این دستگاه نوکیا استفاده کرده و لذت ببرید.

منبع: digitaltrends

ارسال نظر