ضریب نفوذ تلفن ثابت در خراسان شمالی از متوسط کشوری پایین تر است

رسانه کلیک - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 31.38 درصد است، گفت: این میزان در سطح کشور 38.36 درصد است که استان حدود 7 درصد از میانگین کشوری کمتر است.

ضریب نفوذ تلفن ثابت در خراسان شمالی از متوسط کشوری پایین تر است

به گزارش کلیک به نقل از ایرنا؛ سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی عنوان کرد: بر اساس آمارها این استان از حیث ضریب نفوذ تلفن ثابت در پایان تابستان امسال در جایگاه بیست و یکم استانهای کشور قرار دارد.

وی ضریب نفوذ همراه اول را در خراسان شمالی 53.12 ذکر کرد و اظهار داشت: آمارها نشان می دهد که این استان از حیث ضریب نفوذ همراه اول نیز در پایان 6 ماهه سال جاری در جایگاه بیست و نهم استانهای کشور است.

مرتضوی افزود: خراسان شمالی در بخش ضریب نفوذ ایرانسل نیز در مدت زمان مذکور در جایگاه یازدهم و از حیث ضریب نفوذ رایتل در رتبه سی و یکم در میان استان های کشور قرار دارد

حدود 747 روستا در سطح خراسان شمالی دارای تلفن ثابت است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی ادامه داد: از 840 روستایی که در این استان وجود دارد، حدود 747 روستا معادل 90 درصد دارای تلفن ثابت خانگی هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد روستا 409 روستا معادل 50 درصد نیز در سطح استان دارای پوشش تلفن همراه اند، تصریح کرد: 319 روستا معادل حدود 40 درصد در خراسان شمالی از مزایای اینترنت بهره مند هستند.

مرتضوی با بیان اینکه تمام شهرهای خراسان شمالی از پوشش "تری جی" و "فور جی" هم برخوردار شده اند یادآور شد: پوشش دهی خدمات ارتباطی ایرانسل برای 175 روستای فاقد ارتباطات استان نیز با اعتباری بالغ بر 206 میلیارد ریال در دهه فجر انجام شد.

بر اساس سرشماری سال 95، 840 روستا در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد 724 روستا بالای 20 خانوار و 116 روستا زیر 20 خانوار هستند.

ارسال نظر