هکرهای کره شمالی به کارمندان صنعت بیت کوین حمله کردند!

رسانه کلیک - درحالی‌که این روزها ارزش بیت کوین به سرعت  در حال رشد است، به نظر می‌رسد کره شمالی سعی دارد با هک کردن کارمندان صنعت بیت کوین به معدن پول مجازی که این روزها حکم طلا را دارد، دستبرد بزند.

هکرهای کره شمالی به کارمندان صنعت بیت کوین حمله کردند!

یک موسسه امنیت اطلاعات آمریکایی به نام Secureworks اعلام کرد که تعدادی از هکرهای وابسته به دولت کره شمالی موسوم به گروه لازاروس طی عملیاتی با هدف گرفتن کارکنان صنعت پول دیجیتالی بیت کوین سعی کرده‌اند با ارسال ایمیل‌هایی به آن‌ها بدافزارهایی را در قالب فایل ورد، وارد سیستم این افراد کنند و به‌این‌ترتیب به اطلاعات کامپیوتر آن‌ها دست پیدا کنند.

این موسسه امنیتی می‌گوید که در عملیات هک کردن کارمندان صنعت بیت کوین شیوه کدگذاری بدافزارها حاوی نشانه‌هایی است که متعلق به گروه لازاروس است و به نظر می‌رسد گروه وابسته به دولت کره شمالی پشت پرده این عملیات هک در حال فعالیت است.

بد نیست بدانید گروه لازاروس قبلاً به‌ عنوان مسئول عملیات نشر باج افزارهای WannaCry و سارق 81 میلیون دلار پول از بانک مرکزی بنگلادش نیز شناخته‌ شده است.

موسسه Secureworks در رابطه با جزئیات این عملیات اعلام کرد:

هکرها این ایمیل‌ها را در قالب یک آفر کاری از طرف یک شرکت برجسته بریتانیایی در صنعت بیت کوین برای کارکنان و فعالان این صنعت ارسال می‌کنند.

البته در این گزارش هیچ نامی از این شرکت انگلیسی برده نشده است.

Secureworks در ادامه گفت:

افراد با باز کردن این ایمیل‌ها با یک فایل ورد الصاق شده به ایمیل روبرو می‌شوند. درصورتی‌که هر یک از افرادی که ایمیل برای آن‌ها ارسال شده فریب بخورند و طعمه هکرها را به دهان بگیرند و فایل ورد را باز کنند، هکرها می‌توانند به سیستم فرد به‌راحتی وارد شوند و در مدت‌زمانی که فرد در حال بررسی فایل ورد است، بدافزار را روی سیستم وی نصب کنند. البته مشخص نیست که در این عملیات هدف اصلی هکرها سرقت اطلاعات بوده است یا سرقت بیت کوین متعلق به هریک از این افراد.

هک کارمندان صنعت بیت کوین

کره شمالی قبلاً نیز به روش‌های دیگر اقدام به سرقت اینترنتی از طریق هک حساب‌ها و اطلاعات کاربران کرده است و شاید به این نحو سعی دارد خسارت‌های مالی حاصل از تحریم‌ها را جبران کند؛ اما نکته جالب در این عملیات این است که کره شمالی این بار به سراغ بیت کوین رفته است که البته این موضوع با توجه به رشد صعودی ارزش بیت کوین چندان عجیب هم به نظر نمی‌رسد.

شایان ذکر است؛ در حال حاضر تنها یک بیت کوین 19.400 دلار ارزش دارد و کره شمالی درصورتی‌که تصمیم بگیرد همین روال را در سرقت بیت کوین ادامه دهد، به‌راحتی می‌تواند با انجام چند عملیات ضرر حاصل از تحریم‌ها را دور بزند.

ارسال نظر