انفجارهای نوت۷ هم چنان ادامه دارد

شاید کمتر کسی باشد که به دنیای گوشی های هوشمند علاقمند بوده و در چند هفته گذشته در مورد انفجار باتری های گوشی گلکسی نوت۷ سامسونگ چیزی نشنیده باشد.

انفجارهای نوت۷ هم چنان ادامه دارد

به گزارش کلیک، این انفجارها نه تنها باعث سقوط سهام این شرکت شد، بلکه باعث رواج یافتن برخی داستان های ترسناک نیز شده است. مثلا در تاریخ ۸ سپتامبر، گزارش شد که یک گوشی گلکسی نوت۷ در داخل جیپ یک مرد در فلوریدا منفجر شد و باعث آتش گرفتن خودرو به طور کامل گردید. البته به صاحب ماشین و خانواده اش آسیبی نرسید، اما دختر صاحب خودرو چند دقیقه پیش از انفجار در حال استفاده از نوت۷ بود. به جز این گزارش، گزارش دیگری نیز وجود دارد که در یکشنبه گذشته یک دستگاه نوت۷ در دستان پسری ۶ ساله در بروکلین، نیویورک منفجر شد. در مورد گزارش دوم تناقضاتی وجود دارد که به آن ها خواهیم پرداخت.

با توجه به اطلاعات جدیدی که توسط NBC نیویورک منتشر شد، بچه ۶ ساله ای که گفته می شد گوشی گلکسی نوت۷ در دستانش منفجر شد، در واقع این گونه نبود و او در حال استفاده از محصولی دیگر از سامسونگ به نام گلکسی Core بود. گوشی گلکسی Core بیش از ۲ سال پیش منتشر شد، و این اولین باری بود که در مورد باتری این گوشی چنین چیزی شنیده می شد. با این حال، این بدان معنا نیست که حالا باتری همه گوشی های گلکسی Core در معرض خطر انفجار یا معیوب شدن باشند.

البته خالی از لطف نیست که بگوییم گوشی گلکسی Core سامسونگ یکی از اولین و قدیمی ترین گوشی های این شرکت است که دارای یک باتری قابل تعویض می باشد. با این حال، اگر مشخص شود که باتری منجر شده این گوشی، یکی از محصولات اصلی سامسونگ بوده است، این بدین معنا است که باتری های تولیدی سامسونگ دارای مشکل هستند و می توانند باز هم حادثه ساز باشند؟

اگر چنین است، چرا سامسونگ پس از این اتفاقات فراخوانی برای تعویض یا پس گرفتن گوشی های نوت۷ نکرده است؟ پیش از این در خبری مشابه دلایل این که چرا سامسونگ این کار را نمی کند بیان کردیم ولی این که تاکنون با واکنش جدی از سوی این شرکت مواجه نبودیم جای تعجب دارد. البته شاهد عذرخواهی مدیرعامل سامسونگ از مردم در یک نشست خبری بودیم ولی آیا یک عذرخواهی ساده کافی است؟

مشکلات به وجود آمده پیرامون نوت۷ بسیار جدی است و همان طور که گفتیم به جای سود رسانی باعث سقوط چشمگیر سهام این شرکت شد. از طرفی، مشخص شدن این که آن پسر ۶ ساله از گلکسی Core استفاده می کرد، دلیل چشم پوشی از خطرات و معایب نوت۷ نمی شود. اگر شما هنوز هم صاحب یک دستگاه نوت۷ هستید، به شدت به شما توصیه می کنیم که این گوشی را در جای امنی نگه داری کنید تا شرایطی از سوی سامسونگ برای تعویض و پس گرفتن پول تان اعلام شود. ممکن است این کار باعث ناراحتی شما شود و بخواهید به استفاده از آن ادامه دهید، اما حادثه هیچ گاه خبر نمی کند. این کار می تواند امنیت شما و خانواده تان را به خطر بیندازد. پس این توصیه را جدی بگیرید.

ارسال نظر