نوت۷ هم چنان در هنگ کنگ به فروش می رسد

بازار هنگ کنگ خانه انواع گوشی های هوشمند است. از دست دوم و گوشی های وارداتی گرفته (به طور عمده از ژاپن و کره)، تا قطعات یدکی و حتی نمونه های اولیه.

نوت۷ هم چنان در هنگ کنگ به فروش می رسد

به گزارش کلیک، هم اکنون به نظر می رسد ای بازار تنها مکانی در جهان است که به طور آشکار هنوز هم سامسونگ گلکسی نوت۷ به فروش می رسد، آن هم با وجود فراخوان سامسونگ در سراسر جهان.

حالا سوال این جا است که چرا هنوز این گوشی ها در هنگ کنگ به فروش می رسند در حالی که همه از خطرات آن باخبراند؟ باید بگوییم که احتمالا این گوشی ها به صورت قاچاق وارد این کشور شده اند و راهی برای خروج آن ها وجود ندارد و تنها راه همین فروش شان است. البته در این میان قاچاقچیان سود خود را برده اند و با این که کارشان در سایه انجام می گیرد، اما بسیار سودآور است، چرا که آن ها سعی می کنند به بهترین روش و با کمترین هزینه ها و نپرداختن مالیات، این گوشی ها را به دست فروشندگان برسانند.

نکته جالب توجه این است که کسی مزاحم فروشگاه های عرضه کننده نمی شود و هر کسی به راحتی می تواند هر چه که می خواهد به فروش برساند. اما این را هم باید بگوییم که اصلا کسی سراغ نوت۷ نمی رود. در واقع فروشگاه هایی که نوت۷ می فروشند، زمان بسیار سختی را سپری می کنند.

نکته جالب دیگر قیمت این دستگاه ها است. نوت۷ هم اکنون در هنگ کنگ به قیمت ۷۷۰ دلار به فروش می رسد که حتی از قیمت پیشنهاد ویژه ۷۹۹ دلاری سامسونگ هم کمتر است. به نظر می رسد که فروشندگان بسیار مشتاق هستند به هر نحوی که شده سرمایه خود را به دست آورند. اما باز هم باید بگوییم، این کار بسیار سخت و تقریبا نشدنی است. البته همه فروشگاه ها به صورت آشکار نوت۷ نمی فروشند و خیلی ها هم با احتیاط این کار را می کنند، مثلا فقط عکسی از نوت۷ را بدون درج قیمت در سردر فروشگاه خود نصب می کنند.

حالا سوالی که مطرح می شود این است که آیا اگر کسی این گوشی ها را خریداری کند، می تواند طبق فراخوان سامسونگ آن ها را پس داده و پول خود یا گوشی دیگری دریافت کند؟ اصلا اگر این اتفاق عملی است، چرا خود فروشندگان این کار را نمی کنند؟

به هر حال توصیه می کنیم که اگر هنوز نوت۷ دارید فکری به حال آن کنید. در واقع بهتر است بگوییم بیشتر به فکر جان خودتان باشید. سامسونگ پیش از این اعلام کرد به محض عیب یابی نوت۷، آن را برطرف کرده و مجددا روانه بازار می کند، پس کمی صبر منطقی به نظر می رسد و همان طور که گفتیم بهتر است این گوشی برای امنیت مردم مورد استفاده قرار نگیرد.

ارسال نظر