Nova 2 Plus از نگاه دیگر، میان رده شگفت انگیز هواوی!

رسانه کلیک - هواوی نوا ۲ پلاس (Huawei nova 2 plus)  جدیدترین موبایل هوشمند شرکت هواوی دارای  سخت افزاری قدرتمند و ویژگی‌های جذاب کاربردی و البته قیمت مناسب در بازار ایران است. در ادامه بررسی نوا ۲ پلاس را در کلیک بخوانید. 

Nova 2 Plus از نگاه دیگر، میان رده شگفت انگیز هواوی!

شرکت هواوی به عنوان سومین غول تولید موبایل در جهان همواره به تولید موبایل‌های اقتصادی با ویژگی‌های جذاب با قیمتی مناسب تاکید داشته تا بتواند سهم گسترده‌ای از بازار جذاب موبایل‌های هوشمند با ارزش خرید بالا در دسته بندی محصولات پایین‌رده و میان‎‌رده را در کنار محصولات پرچمدار را به خود اختصاص دهد. بررسی نوا ۲ پلاس

موبایل هواوی نوا ۲ پلاس جدیدترین موبایل شرکت چینی هواوی با مشخصات فنی و ویژگی‌هایی مانند موبایل‌های پرچمدار و بالارده در بازار ایران است که قیمت مناسب آن سبب شده تا بهترین موبایل میان‌رده باشد. هواوی نوا ۲ پلاس برای بررسی تخصصی به آزمایشگاه کلیک آمده است، در ادامه برای بررسی نوا ۲ پلاس همراه کلیک باشید.

هواوی Nova 2 Plus، انتخاب جوان‌ترها!

شرکت هواوی در موبایل‌های سری نوا به خلاقیت تاکید ویژه‌ای دارد و گوشی‌های این خانواده با تکیه سه محور کلیدی برای نسل جوان یعنی سرگرمی، زیبا دیده شدن و اجتماعی بودن تولید شده‌اند.

هواوی Nova 2 Plus به دلیل طراحی زیبا و خاص، سخت افزار قدرتمند، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، پخش با کیفیت موسیقی، باتری قدرتمند و البته قیمت مناسب، گزینه‌ای بسیار مناسب برای نسل جوان و افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی با ارزش خرید بالا برای انجام امور روزمره و حتی حرفه‌ای هستند.

طراحی؛ باریک و زیبا

هواوی Nova 2 Plus به بدنه‌ای فلزی با فریمی از جنس آلیاژ آلومینیوم و منیزیوم مجهز شده است که باعث شده تا بدنه این موبایل هوشمند علاوه بر زیبایی، استحکام بالایی در برار فشارهای وارد شده به بدنه و ضربات داشته باشد. Nova 2 Plus تنها ۱۶۹ گرم وزن دارد.

برتری هواوی Nova 2 Plus در برابر موبایل‌های هوشمند میان‌رده و حتی پرچمدار بازار، ضخامت ۶٫۹ میلی‌متری است که باعث شده تا این گوشی بسیار باریک باشد.

نوا ۲ پلاس با بدنه ۶٫۹ میلی‌‌متری که در دنیای طراحی موبایل بسیار نازک تلقی می‌شود از آیفون ۷ با ضخامت ۷٫۱ میلی‌متر، پرچمدار شرکت سونی یعنی اکسپریا ایکس زد پریمیوم با ضخامت ۷٫۶۹ میلی‌متر و سامسونگ گلکسی اس ۸ پلاس با ضخامت ۸٫۱ میلی‌متر نازک تر است و برتری آشکاری در قسمت طراحی دارد.

یکی دیگر از نکات مهم در رابطه با طراحی هواوی نوا ۲ پلاس، طراحی خطوط آنتن این موبایل به شکلی هنرمندانه در بالا و پایین قاب پشتی دستگاه با رنگی مطابق با رنگ اصلی دستگاه است. لازم به ذکر است هواوی نوا ۲ پلاس در سه رنگ مشکی (Graphite Black)، طلایی (Prestige Gold) و آبی (Aurora Blue) وارد بازار ایران شده است.

درقاب پشتی این اسمارت فون دوربین دوگانه، فلش LED، خطوط آنتن و حسگر اثر انگشت قرار گرفته است. در پنل جلوی دستگاه دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سنسورها قرار گرفته اند. همچنین در قسمت بالایی نوا ۲ پلاس، اسلات سیم کارت و در قسمت پایینی دستگاه اسپیکر اصلی، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه یو اس بی نوع C قرار گرفته است. در سمت راست این موبایل نیز کلید پاور و کلیدهای کاهش و افزایش صدا قرار دارند.

سخت افزار؛ قدرت در دستان شما

هواوی نوا ۲ پلاس به پردازنده اختصاصی ۱۶ نانومتری و هشت هسته‌ای شرکت هواوی با نام کایرین ۶۵۹ با معماری ۶۴ بیتی و فرکانس ۲٫۳۶ گیگاهرتز و ۱٫۷ گیگاهرتز در کنار تراشه کمکی i5 برای جلوگیری از ایجاد کندی و کاهش سرعت هنگام کار کردن با موبایل و عملکرد هوشمندانه پردازنده اصلی دستگاه مجهز شده است که توان پردازشی بالایی دارد و می‌تواند بدون هیچگونه کندی و یا لگ سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را با سرعتی بالا اجرا کند.

از مهمترین ویژگی‌های سخت افزاری نوا ۲ پلاس که در سایر موبایل‌های میان‌رده بازار ایران وجود ندارد، حافظه رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی با قابلیت ارتقا به وسیله کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت است.

نوا ۲ پلاس از هواوی عنوان یک موبایل میان‌رده را دارد اما این اسمارت فون به سخت افزاری نسبتا مشابه با موبایل‌های پرچمدار مجهز شده است و می‌تواند بدون کندی سرعت و یا لگ سنگین‌ترین پردازش‌ها را اجرا کند. جالب است بدانید که هواوی نوا ۲ پلاس طبق بررسی‎های انجام شده از سوی آزمایشگاه‌های معتبر موبایل، از زمان آغاز به کار تا ۱۸ ماه هیچ گونه افت و کاهش قدرت سخت افزاری ندارد و مثل روز اول کار می‌کند.

نمایشگر؛ پرواز در رویا

هواوی برای نوا ۲ پلاس، سراغ یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی فول اچ دی با فناوری LTPS برای افزایش زاویه دید و کاهش مصرف انرژی رفته است. نمایشگر این اسمارت فون دارای تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ و نسبت نمایشگر به بدنه ۷۲٫۳ درصدی است که نشان از ارگونامی و تناسب مناسب این صفحه نمایش دارد.

نمایشگر هواوی نوا ۲ پلاس دارای غلظت رنگ و شفافیت بالایی است که باعث می‌شود تا کاربر رنگ‌ها را شاداب و جذاب مشاهده کند. همچنین پنل استفاده شده در این گوشی نسبت به پنل IPS که در بسیاری از موبایل‌های میان رده استفاده شده است، قیمت بالاتری دارد اما انرژی کمتری مصرف می‎‌کند که در نهایت باعث دمای پایین آن در استفاده‌های سنگین و افزایش بازدهی باتری دستگاه می‌شود.

یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با صفحه نمایش هواوی نوا ۲ پلاس باید به آن اشاره داشت، تولید روشنایی بالا است که می‌تواند در عملکرد دستگاه در زیر تابش مستقیم نور خورشید تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. همچنین زاویه دید گسترده در صفحه نمایش هواوی نوا ۲ پلاس یکی از لذت بخش ترین ویژگی‌های مخصوص عاشقان تماشای فیلم و محتوای چند رسانه‌ای در موبایل است که با استفاده از آن می‌توانند با کیفیت بالا تصاویر را مشاهده کنند.

در نهایت اگر بخواهیم به صفحه نمایش نوا ۲ پلاس نگاهی داشته باشیم، باید بگوییم که نوا ۲ پلاس یکی از بهترین نمایشگرها را در میان تمامی موبایل‌های بازار و حتی برخی از موبایل‌های پرچمدار را دارد که می‌تواند با کیفیت فول اچ دی، تراکم پیکسلی و نور صفحه نمایش بالا چشمان شما را به خود خیره کند.

دوربین اصلی؛ قهرمان همه فن حریف

هواوی برای گوشی نوا ۲ پلاس به عنوان یک موبایل میان‌رده به سراغ دوربین دوگانه با لنزهای ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۸ و ۲٫۴ با اندازه پیکسل ۱٫۲۵ میکرومتری رفته که تصاویری بسیار با کیفیت با نویز پایین ثبت می‌کند.

لنز ۱۲ مگاپیکسلی زاویه باز این گوشی برای ثبت مناظر گسترده و سوژه های عریض مورد استفاده قرار داد. ضمن اینکه لنز ۸ مگاپیکسلی آن که دارای تمرکز بالاست برای شکار سوژه های دور به کار می‌رود. اگرچه هنگام استفاده از دوربین این اسمارت فون، لنزهای زاویه باز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما وقی زوم آن را فعال می‌کنید، دو لنز دوربین با هم کار می‌کنند. زمانی که لنز اصلی در حال ثبت تصاویر است، لنز دوم نقش لنز کمکی را ایفا می‌کند که این مسئله باعث می‌شود تمام جزییات محیط از قبیل رنگ ها، روشنایی و وضوح محیط در عکس ها ثبت شوند.

از جمله قابلیت‌های هواوی نوا ۲ پلاس باید به عکاسی و فیلمبرداری به صورت دستی، تغییر فوکوس، بوکه کردن تصویر پس زمینه، قابلیت ثبت پرتره، ضبط تایم لپس، بهبود ثبت تصاویر در محیط‌های کم نور اشاره داشت.

دوربین سلفی؛ ماننده ستاره دیده شوید

یکی از بارزترین ویژگی‌های هواوی Nova 2 Plus، دوربین سلفی قدرتمند و با کیفیت این گوشی است؛ نوا ۲ پلاس به سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۰ و زاویه دید گسترده ۸۵ درجه مجهز است که عکس‌های سلفی بسیار با کیفیتی را در مقایسه با سایر موبایل‌های موجود در بازار در نور روز و حتی محیط‌های کم نور و شب ثبت می‌کند.

از جمله قابلیت‌های دوربین سلفی موبایل هواوی نوا ۲ پلاس باید به قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند تشخیص چهره به صورت سه بعدی، بهبود زیبایی چهره، ثبت پرتره‌های هنری، حالت بوکه، ضبط ویدیو با کیفیت فول اچ دی، ضبط تایم لپس و تشخیص ژست‌های حرکتی است.

هواوی نوا ۲ پلاس بدون شک بهترین گوشی برای عاشقان عکاسی سلفی است.

صدا؛ با لذت بیشتر گوش دهید

موبایل هواوی نوا ۲ پلاس به سیستم صدای منحصر به فردی مجهز است که در سایر موبایل‌های میان‌رده و حتی برخی از موبایل‌های پرچمدار وجود ندارد. این اسمارت فون به دلیل بهره گیری از چیپ‌ست AK4376a صدایی پالایش شده با وضوح بالا و بدون نویز را پخش می‌کند تا کاربر از صدایی جذاب‌تر و مشابه اصل لذت ببرد.

پخش صدای سه بعدی نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب Nova 2 Plus است.

باتری؛ همیشه شارژ بمانید...

یکی از بزرگترین مشکلات صاحبان موبایل‌های هوشمند و مخصوصا گوشی‌هایی با ضخامت پایین، کمبود باتری دستگاه است که به همین دلیل باید در طی یک روز حتی با استفاده‌های معمولی و نچندان حرفه‌ای چندین بار موبایل را شارژ کرد. مهندسان هواوی توانسته‌اند مشکل کمبود شارژ در گوشی هوشمندی با ضخامت پایین رفع کنند و یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعتی را در نوا ۲ پلاس قرار دهند که با بهینه سازی‌های انجام شده می‌تواند با پردازش‌های سبک تا دو روز و پردازش‌های نیمه حرفه‌ای یک روز شارژدهی داشته باشد.

ارتباطات؛ کامل و بروز

هواوی نوا ۲ پلاس در زمینه ارتباطات کامل است و از تکنولوژی‌های بروز استفاده می‌کند که با موبایل‌های هوشمند پرچمدار تفاوت چندانی ندارد. این گوشی دارای دو شیار سیم کارت است که شیار دوم آن از نوع هیبریدی است و می‌تواند به عنوان محل جایگیری کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت استفاده شود. نوا ۲ پلاس از هواوی به استاندارد Cat6 مجهز شده است. علاوه بر آن دارای وای‌فای دو بانده با استاندارد B/G/N/Ac است که می‌تواند تا سرعت ۳۰۱٫۵ مگابابیت بر ثانیه دانلود و تا ۵۱ مگابایت در ثانیه آپلود داشته باشد. پشتیبانی از نسخه ۴٫۲ بلوتوث به همراه A2dp به اضافه ناوبری ماهواره‌ای A-Gps، رادیو، Dlna و گلوناس به همراه Bds از دیگر قابلیت‌های ارتباطی این اسمارت فون است. نوا ۲ پلاس برای انتقال اطلاعات و شارژ دستگاه از درگاه یو اس بی نوع C نسخه ۲ استفاده می‌کند.

رابط کاربری؛ غزال تیز پا

هواوی نوا ۲ پلاس دارای بخش نرم افزاری بروز، پرسرعت و قدرتمندی است. این گوشی به سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا و رابط کاربری اختصاصی EMUI 5.1 مجهز شده است. بخش نرم افزاری نوا ۲ پلاس یکی از بزرگترین مزایای این گوشی است چرا که به دلیل بهینه سازی‌های انجام شده شاهد یک رابط کابری بسیار پر سرعت و جذاب هستیم که تا حدودی نیز به بخش نرم افزاری آیفون شباهت دارد.

یکی از مهمترین قابلیت‌های رابط کاربری هواوی نوا ۲ پلاس، شخصی سازی گسترده است. همچنین اپلیکیشن‌های نصب شده پیش فرض کاربردی از جمله اپلیکیشن مدیریت موبایل برای بهینه سازی و مدیریت بخش‌های مختلف، اپلیکیشن سلامتی هواوی برای ارزیابی سلامتی و فعالیت‌های ورزشی روزانه و برنامه هواوی Share به منظور انتقال اطلاعات از گوشی هوشمند به سایر دستگاه‌ها با ۱۰ برابر سرعت نسبت به بلوتوث از قابلیت‌های کاربردی و جذاب بخش نرم افزاری نوا ۲ پلاس به شمار می‌روند.

قابلیت Phone Clone در رابط کاربری هواوی نوا ۲ پلاس برای مهاجرت به این گوشی قطعا نظر هر فردی را جلب خواهد کرد. شما با استفاده از این قابلیت قادر به انتقال مخاطبین، پیام‌ها، تصاویر، موزیک‌ها، ویدیوها و اپلیکیشن‌ها از دستگاه قدیمی خود (اندروید و iOS) به هواوی نوا ۲ پلاس هستید. یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی هوشمند Eye Comfort 2.0 نام دارد که با کاهش نور نمایشگر به ۴ نیست و کاهش و ۵۰ درصد نور آبی و از چشمان مراقبت می‌شود و از ایجاد حالت بی خوابی جلوگیری می‌شود.

در نهایت باید گفت که بخش نرم افزاری هواوی نوا ۲ پلاس نسبت به موبایل‌های هوشمند میان‌رده دیگر برتری خاصی دارد و به دلیل بهینه سازی‌های انجام شده سرعت و حس راحتی بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند. در حقیقت نوا ۲ پلاس یک نمونه بسیار خوب از تکامل هواوی در بخش نرم افزاری در کنار موبایل‌های هواوی میت ۹ و پی ۱۰ است.

جمع بندی؛ هواوی نوا ۲ پلاس، قاتل موبایل‎‌های میان‌رده

موبایل هواوی نوا ۲ پلاس با سخت افزار قدرتمند، بخش نرم افزاری بروز و پر سرعت در کنار ویژگی‌های جذاب و جدید مانند دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و صدای ۳ بعدی یک گزینه بسیار مناسب و هوشمندانه برای خرید توسط جوانان و افرادی به شمار می‌رود که قصد دارند تا فعالیت‌های روزمره و حتی سنگینی انجام دهند ولی به دنبال هزینه زیاد و خرید اسمارت فون پرچمدار نیستند. بررسی نوا ۲ پلاس

ارسال نظر