مقایسه Nova 2 Plus و Galaxy A7

رسانه کلیک - موبایل هواوی Nova 2 plus به عنوان محصول جدید هواوی و بهترین موبایل میان رده بازار ایران در مقابل گوشی‌ محبوب میان‌رده شرکت سامسونگ مدل ۲۰۱۷ قرار گرفته است. در ادامه به مقایسه هواوی Nova 2 plus با سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷  می‌پردازیم.

مقایسه Nova 2 Plus و Galaxy A7

شرکت هواوی چندی پیش از جدیدترین موبایل خود در بازار ایران با نام هواوی Nova 2 Plus به عنوان اسمارت فونی میان‌رده و قدرتمند با قیمتی اقتصادی رونمایی کرد که توانسته لقب بهترین موبایل میان رده بازار ایران را به خود اختصاص دهد. همچنین Nova 2 plus سر سخت‌ترین رقیب گوشی‌های میان‌ رده و محبوب شرکت سامسونگ در بازار ایران با نام‌های گلکسی A5 و A7 مدل ۲۰۱۷ به شمار می‌رود که در ادامه Galaxy A7 و Nova 2 Plus را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

طراحی و ساخت

هواوی Nova 2 plus دارای بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم و منیزیوم است که در عین زیبایی، استحکام بالایی دارد. این گوشی با ۱۶۹ گرم وزن و در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی با طراحی زیبا و ضخامت بسیار پایین ۶٫۹ میلی‌متر از بهترین موبایل‌های خوش دست برای اقایان و بانوان است. موبایل هوشمند سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ دارای بدنه‌ای فلزی با ضخامت ۷٫۹ میلی‌متر و با وزن ۱۸۶ گرم است که با رنگ‌های مشکی، طلایی، آبی عرضه شده‌اند. در بررسی این موبایل‌ها از نظر کیفیت ساخت باید گفت که هر سه موبایل دارای کیفیت ساخت بالایی هستند اما زیبایی و طراحی برتر متعلق به Nova 2 Plus از هواوی به دلیل پنل جلویی و قاب پشتی زیباتر و جذابی است که باعث شده تا در آن وقار خاصی ایجاد کند.

نمایشگر

Nova 2 plus دارای صفحه نمایشی ۵٫۵ اینچی از نوع LTPS با وضوح تصویر فول اچ دی با تراکم پیکسلی ۴۰۴ پیکسل در هر اینچ و غلطت و شفافیت رنگ بالا است که کیفیت بالایی دارد و حتی در زیر تابش مستقیم نور آفتاب نیز عملکرد مناسبی دارد. در مقابل صفحه نمایش با کیفیت هواوی، نمایشگرهای با کیفیت سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ سامسونگ قرار دارد که با اندازه ۵٫۷ اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی با تراکم پیکسلی ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ قرار دارد که در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز عملکرد مناسبی دارند اما در این قسمت قابلیت Always-on نکته مثبت میان‌رده‌های سری A سامسونگ نسبت به هواوی Nova 2 plus است.

پردازنده

میان‌ رده جدید هواوی، Nova 2 plus به پردازنده ۱۶ نانومتری و هشت هسته‌ای اختصاصی هواوی یعنی کایرین ۶۵۹ با فرکانس ۲٫۳۶ گیگاهرتز و ۱٫۷ گیگاهرتز و تراشه کمکی i5 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 مجهز شده است که باعث شده تا Nova 2 plus در پردازش‌های سنگین و اجرای بازی‌های گرافیکی نیز مشکلی نداشته باشد و همواره روان و بدون لگ باشد اما ضعیف بودن پردازنده گرافیکی باعث شده تا این گوشی بیشتر از ۳۰ فریم را اجرا نکند.

گوشی‌ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ سامسونگ به عنوان موبایل‌هایی شاخص میان‌رده به پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس ۷۸۸۰ با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز با پردازنده گرافیکی Mali-T830MP3 مجهز شده است که توان پردازشی مناسبی برای فعالیت‌های روزمره دارد اما در اجرای برخی از بازی‌های سنگین و گرافیکی لگ‌هایی ناگهانی دارد.

حافظه رم

گوشی هواوی Nova 2 Plus به ۴ گیگابایت حافظه رم مجهز شده که برای انجام کارهای حرفه‌ای و اجرای بازی‌های سنگین نیز کافی به نظر می‌رسد و جزو معدود موبایل‌های میان‌رده با این میزان حافظه رم در بازار به شمار می‌رود در حالی که گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ به ۳ گیگابایت رم مجهز شده است.

حافظه داخلی

Nova 2 Plus از هواوی بر خلاف تمامی موبایل‌های هوشمند میان‌رده و حتی برخی از پرچمداران به ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که می‌تواند با استفاده از کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا یابد اما در مقابل موبایل میان‌رده Nova 2 Plus از غول چینی، سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ به ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که به وسیله کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.

دوربین اصلی

تلفن هوشمند هواوی Nova 2 Plus بر خلاف تمامی موبایل‌های میان‎رده از سایر برندهای بازار به دوربین دوگانه با کیفیت بالا مجهز شده است تا تصاویر را با کیفیت بالا ثبت کند. این گوشی دارای دوربینی دوگانه با لنزهای ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۸ و ۲٫۴ با اندازه پیکسل ۱٫۲۵ میکرومتری است و توانایی ثبت تصاویر را با کیفیت بالا و نویز پایین را دارد. همچنین سنسور دوم دوربین اصلی Nova 2 Plus مانند یک لنز تله برای بزرگنمایی دو برابری اپتیکال اما بدون افت کیفیت استفاده می‌شود که در مقایسه با دوربین‌های اصلی با یک لنز می‌تواند تصاویری با کیفیت بالا را حتی با بیشترین زوم ثبت کند.

گوشی‌ هوشمند سامسونگ A7 مدل ۲۰۱۷ نسبت به گذشته تغییرات زیادی در قسمت دوربین داشته‌ است؛ این اسمارت فون‌ به دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۹ هستند و می‌توانند تصاویر با کیفیتی را ثبت کنند اما در مقایسه با امکانات نرم افزاری و دوربین دوگانه Nova 2 Plus حرفی برای گفتن ندارد.

دوربین سلفی

یکی از مهمترین ویژگی‌های Nova 2 plus به عنوان قاتل موبایل‌های میان‌رده، دوربین سلفی بسیار قدرتمند ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت‌های متعدد و کاربردی از جمله قابلیت ثبت پرتره‌های هنری، تایم لپس است و می‌تواند با لنز زاویه گسترده ۲۰ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۰ تصاویر سلفی با کیفیتی را ثبت کند که هیچ موبایل میان‌رده و پرچمداری توان آن را ندارد.

در مقابل دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هواوی Nova 2 plus، سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱٫۹ هستند و مانند دوربین اصلی می‌تواند تصاویر سلفی با کیفیتی را ثبت کند اما دوربین سلفی هواوی Nova 2 Plus برتری دارد و یک سر و گردن از میان‌رده سامسونگ بالاتر است.

سیستم صدا

هواوی Nova 2 Plus علاوه بر اسپیکر قدرتمند به سیستم صدای سه بعدی برای خروجی جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و چیپ HiFi مجهز شده است و باعث شده تا هواوی Nova 2 Plus با صدایی شفاف و بدون نویز بهترین موبایل هوشمند در زمینه سیستم صدا در میان گوشی‌های میان‌رده باشد و حتی در مقابل تلفن‌های هوشمند پرچمدار نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ در زمینه سیستم صدا و در مقابل هواوی Nova 2 Plus حرفی برای گفتن ندارند چرا که این گوشی‌های میان‌رده از سامسونگ به تکنولوژی صدای خاصی مجهز نیستند و مهم‌تر از آن، اسپیکر در نظر گرفته شده برای آن‌ چندان قدرتمند نیست و در لبه کناری قرار گرفته و باعث شده تا خروجی صدای دستگاه زیاد و مناسب محیط‌های شلوغ نباشد.

حسگر اثر انگشت

حسگر اثر انگشت موبایل هواوی Nova 2 plus در قاب پشتی دستگاه و با تورفتگی ۰٫۱ قرار گرفته است که باعث شده تا طراحی قاب پشتی صاف و یک دست باشد و استفاده از حسگر اثر انگشت به دلیل تورفتگی پایین نسبت به بدنه و سرعت بازکردن قفل دستگاه در کمتر از ۰٫۳ ثانیه باعث شود تا حس لذت بخشی به کاربر منتقل شود.

سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ دارای حسگر اثر انگشت در پنل جلویی و در میان کلیدهای ناوبری فیزیکی دستگاه است که با کلید هوم نیز تلفیق شده و سرعت و کیفیت بالایی دارد.

باتری

هواوی Nova 2 plus دارای یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌ آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی است و می‌تواند در ظرف ۱۰۵ دقیقه به صورت کامل شارژ شود و تا دو روز با استفاده‌های سبک شارژدهی داشته باشد اما در مقابل گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ گلکسی A5 مدل ۲۰۱۷ با باتری ۳۰۰۰ هزار میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع در طول ۹۰ دقیقه شارژ می‌شود و با استفاده‌های روزمره و سبک به صورت روزانه باید یکبار شارژ شود. همچنین موبایل میان‌رده سامسونگ گلکسی A7 مدل ۲۰۱۷ با باتری ۳۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع در ظرف مدت ۱۳۰ دقیقه شارژ می‎‌شود و با استفاده‌های روزمره تا دو روز شارژدهی دارد .

سیستم عامل و رابط کاربری

هواوی برای Nova 2 Plus به سراغ سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا در کنار رابط کاربری اختصاصی EMUI 5.1 رفته است که باعث شده تا بخش نرم افزاری دستگاه علاوه بر پیشرفته بودن و جذابیت بصری بالا همچنان سرعت بالایی را مانند گوشی‌های پرچمدار بازار داشته باشد و کاربر بتواند تا همواره از کارکردن با موبایل لذت ببرد. همچنین در بخش نرم افزاری Nova 2 plus اپلیکیشن‌های کاربردی مانند اپلیکیشن مدیریت موبایل و اپلیکیشن سلامتی هواوی در کنار قابلیت‌های نرم افزاری متعدد برای استفاده سریع موبایل در نظر گرفته شده است و باعث شده تا بخش نرم افزاری گوشی کاربردی باشد و کاربر بتواند از آن به طور کامل استفاده بکند.

سامسونگ، موبایل‌ A7 را به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید ۶٫۱ مارشمالو با قابلیت ارتقا به سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا و رابط کاربری Grace UX مجهز کرده است که سرعت و کارایی بالایی دارد. رابط کاربری این دو اسمارت فون میان‌رده از سامسونگ امکانات زیادی نیز دارند.

قیمت و ارزش خرید

موبایل هواوی Nova 2 Plus با ظاهر زیبا، مشخصات سخت افزاری قدرتمند و البته قیمتی مناسب بهترین موبایل میان‌رده بازار ایران مخصوصا برای نسل جوان تلقی می‌شود که در مقابل موبایل‌های میان‌رده سامسونگ A5 و A7 مدل ۲۰۱۷ برتری محسوسی دارد؛ در واقع Nova 2 Plus از هواوی با قیمت معقول و مناسب می‌تواند کارایی سخت افزاری و نرم افزاری بیشتری در کنار ظاهری بهتر مانند موبایل‌های پرچمدار را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهد.

ارسال نظر