با عملکرد و قدرت سخت افزاری هواوی نوا 3e بیشتر آشنا شوید!

رسانه کلیک - گوشی هواوی نوا 3 ای یکی از میان رده‌های جذاب موجود در بازار است که از امکانات فراوان و ظاهر فوق العاده زیبا بهره می‌برد. در این مقاله می‌خواهیم شما را با عملکرد و قدرت سخت افزاری این گوشی بیشتر آشنا کنیم. همراه ما باشید.

با عملکرد و قدرت سخت افزاری هواوی نوا 3e بیشتر آشنا شوید!

به جرات می‌توان گوشی هواوی نوا 3 ای را بهترین میان رده عرضه شده به بازار نام برد که از ویژگی‌های جذابی در بخش‌های مختلف برخوردار است. طراحی فوق العاده زیبا، نمایشگر با کیفیت، دوربین دوگانه، سخت افزار مناسب و نرم افزار به روز، از جمله نکات مثبت موجود در این تلفن هوشمند محبوب به حساب می‌آیند. ( بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا 3e؛ پرچمداری در لباس میان رده! )

از آن جایی که نوا 3e در نوع خودش از نظر عملکرد و قدرت سخت افزاری در سطح خوبی قرار می‌گیرد، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به طور جداگانه به این بخش بپردازیم و شما را با توانایی‌های این گوشی در زمینه سخت افزار و عملکرد بیشتر آشنا کنیم.

مشخصات سخت افزاری

پیش از هر چیز باید این را در نظر داشته باشید که گوشی هواوی نوای 3 ای در گروه میان رده‌ها قرار دارد و عملکرد آن را باید با توجه به این موضوع بررسی نمود؛ چرا که سازندگان معمولا برای این که تلفن‌های هوشمند میان رده‌شان قیمت پایینی داشته باشند، از سخت افزار ضعیف‌تر نسبت به نمونه‌های موجود در رده‌های بالاتر، استفاده می‌کنند.

هواوی مدتی است که چیپست‌های اختصاصی خودش را در محصولاتش قرار می‌دهد و به همین ترتیب تا کنون شاهد هماهنگی خاصی بین اجزای سخت افزاری دستگاه‌های تولید شده توسط این کمپانی بوده‌ایم. گوشی نوا 3e هم از این قاعده مستثنی نیست و کمپانی هواوی چیپست اختصاصی کایرین 659 را در آن قرار داده است. این چیپست پیش‌تر بر روی دیگر محصولات میان رده مانند P Smart قرار گرفته بود و به همین دلیل هم با توانایی‌ها و قدرت بالای آن آشنایی داریم. ( بررسی گوشی هواوی P Smart؛ میان رده با ارزش! )

کایرین 659 از یک پردازنده قدرتمند با هشت هسته‌ از نوع 16 نانومتری میزبانی می‌کند که چهار هسته آن با فرکانس 2.36 و چهار هسته دیگر با فرکانس 1.7 گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

GPU پردازنده‌ای است که بر روی بخش گرافیکی دستگاه کار می‌کند و قدرت آن بر کیفیت اجرای بازی‌ها و برنامه‌های مختلف از نظر گرافیکی، تاثیر می‌گذارد. Mali-T830 MP2 ، پردازنده گرافیکی در نظر گرفته شده برای گوشی هواوی نوا 3 ای بوده که از قدرت مناسبی در این زمینه برخوردار است.

هواوی نوا 3e در دو مدل با حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایت وارد بازار شده و دست کاربر برای انتخاب مناسب‌ترین نسخه با توجه به ظرفیت باز است. علاوه بر این‌ها با توجه به محفظه کارت حافظه قرار گرفته بر روی این گوشی، کاربر می‌تواند با استفاده از کارت‌های micro SD به ظرفیت بیشتری در دستگاه دسترسی داشته باشد.

رم یکی از فاکتورهای اساسی و مهم در تلفن‌های هوشمند محسوب می‌شود و تاثیر زیادی در عملکرد کلی دستگاه خواهد داشت. قدرت گوشی برای اجرای چند اپلیکیشن به صورت همزمان و سوییچ بین ا‌پ‌های پس زمینه، به میزان رم دستگاه بستگی دارد. هواوی برای نوا 3e، از 4 گیگابایت رم استفاده کرده که با توجه به میان رده بودنش، بسیار عالی محسوب می‌شود.

عملکرد سخت افزار در واقعیت

شاید برای بسیاری از کاربران مشخصات سخت افزاری اهمیت زیادی نداشته باشد و تجربه کاری با گوشی در واقعیت را بیشتر از هر چیز مد نظر بگیرند؛ به همین دلیل هم در این قسمت می‌‌خواهیم به عملکرد سخت افزاری گوشی هواوی نوا 3 ای در واقعیت بپردازیم.

میان رده جدید هواوی از نظر سرعت در اجرای فرمان‌های مختلف بسیار خوب عمل می‌کند و بدون کوچک‌ترین لگ و کندی می‌توان در بخش‌های مختلف آن گشت و گذار کرد. این سرعت بالا و عملکرد بدون نقص علاوه بر قدرت سخت افزاری، به بهینه‌سازی‌هایی که توسط هواوی در بخش نرم افزاری انجام شده هم مربوط می‌شود.

گوشی هواوی نوا 3 ای

بازی‌های سه بعدی و گرافیکی مانند Asphalt Nitro به خوبی و بدون مشکل در این میان رده قابل اجرا بوده و در طی بررسی ما، خبری از افت فریم در این بخش نبود. به همین ترتیب می‌توان برای اجرای اکثر بازی‌ها و نرم افزارهای موجود در گوگل پلی، روی این گوشی حساب باز کرد.

اجرای چندین برنامه به صورت همزمان دیگر فعالیتی است که نوا 3e بدون کوچک‌ترین مشکل از پس آن بر می‌آید. علاوه بر این‌ها با قرار گیری ویژگی Split Screen می‌توان صفحه را به دو قسمت تقسیم کرد و به همین ترتیب در هر بخش، یک اپ جداگانه را اجرا نمود. چنین قابلیتی در نوا 3e به لطف بهره گیری از رم با ظرفیت بالا و پردازنده قدرتمند در دسترس کاربر قرار گرفته است.

بنچمارک‌های سخت افزاری

اگر از آن دسته افرادی هستید که نتایج بنچمارک‌ها و رابطه‌شان با عملکرد واقعی دستگاه را قبول دارید، ادامه این بخش را دنبال کنید. در ادامه نتایج بنچمارک‌های به دست آمده توسط نوا 3e را برایتان قرار داده‌ایم.

AnTuTu 6.0

[click_chart value=162812]

GeekBench Single Core

[click_chart value=162841]

GeekBench Multi Core

[click_chart value=162845]

نظر شما در رابطه با این میان رده جدید هواوی و قدرت سخت افزاری آن چیست؟

ارسال نظر