بررسی دوربین Nova 5T؛ چهارگانه هیجان انگیز هواوی

هواوی Nova 5T محصول جدید هواوی در بازار ایران است که که پرچمدار سری نوا نیز به حساب می اید. این سری از گوشی های هواوی به دلیل نوآوری ها و ویژگی های جوان پسندانه بسیار مورد توجه مشتریان هستند. در ادامه همراه کلیک باشید تا نگاهی به دوربین های این محصول جذاب داشته باشیم.

بررسی دوربین Nova 5T؛ چهارگانه هیجان انگیز هواوی

Nova 5T دارای 4 دوربین مختلف است که به ترتیب به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، از نوع نرمال (واید) که برای ثبت تصاویر معمولی استفاده خواهد شد. اگر دوربین را در حالت 48MP قرار دهید بسیاری از آپشن های آن غیر فعال می شود در نتیجه لازم است که در حالت پیشنهادی دوربین یعنی 12MP قرار بگیرد. دیافراگم لنز اصلی f1.8 است که می تواند میزان نور قابل توجهی را وارد سنسور کند. در نتیجه ثبت تصاویر در فضاهای نسبتا کم نور و تاریک کیفیت قابل توجهی خواهد داشت.

این دوربین زوم دو برابری دیجیتال دارد که به لطف سنسور کمکی، کیفیت آن قابل قبول است. اما خبری از زوم اپتیکال نیست.

دوربین دوم یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض (UltraWide) است که توانایی ثبت تصاویری با گستره دید بیشتر دارد. این لنز از فاصله کانونی f2.2 بهره می برد که بازهم توانایی ورود نور نسبتا خوبی به سنسور دارد و در شرایط نوری نامساعد (زمان گرگ و میش و گلدن تایم) ثبت تصاویر با کیفیت بالا و قابل قبول انجام می شود که این مورد نیز یکی از نکات حائز اهمیت این دوربین به شمار می رود.

دوربین سوم در واقع یک لنز ماکرو است که به سنسور 2 مگاپیکسلی مجهز شده و از فاصله 4 سانتی متری اشیا می تواند تصاویر بسیار هیجان انگیزی ثبت کند. برای مثال عکاسی از مورچه‌ها، از درون چشم و موارد این چنینی می تواند با این لنز جذاب باشد.

دوربین چهارم اما طبق روال همیشه هواوی، یک سنسور تشخیص عمق است. عمده استفاده این سنسوردر تولید بوکه بهتر، ثبت تصاویر با کیفیت تر و البته تغییر فوکوس تصاویر است که در بسیاری موارد (به خصوص عکاسی در حرکت و عکاسی ورزشی) کاربرد فراوانی دارد.

3 لنز زیر خط اصلی به همراه فلش و یک لنز خارج از کادر مربوطه قرار گرفته و هواوی سعی کرده با این کار نوار دوربین ها را طولانی تر نکند. هرچند که راه های بهتری برای چینش دوربین های وجود داشت.

دوربین چهارگانه هواوی Nova 5T علاوه از قدرت سخت افزاری خود برای مودهای مختلفی استفاده می کند. برای مثال حالت عکاسی شب که با باز نگه داشتن دهانه شاتر (و ثبت چند تصویر با iso های مختلف) و ترکیب آن ها با هم، تصویر با کیفیت تر و خاص تری از شب ارائه می کند.

حالت Wide Aperture یکی از محبوب ترین ویژگی های دوربین های هواوی است. از طریق این بخش می توانید تصاویر را ثبت کنید، و هر زمان که خواستید فوکوس آن را تغییر دهید. یا در بک گراند تغییرات اعمال کنید.

عکاسی پرتره، حالت دیگری است که در نوا 5 تی وجود دارد و از این طریق می توانید تصاویری از چهره ها ثبت کنید. ثبت تصاویر با بک گراند بلور شده یا به اصطلاح بوکه همراه است. به دلیل بهره گیری از لنز تشخیص عمق، تصاویر پرتره در Nova 5T جلوه خاصی دارند. ضمنا امکان اعمال افکت های بوکه خاص (ستاره، قلب و...) نیز در تصاویر امکان پذیر است.

پانوراما، عکاسی مدارک، عکاسی با فیلترهای رنگی، HDR، تایم لپس، عکاسی متحرک، پانورامای سه بعدی، اسکن مدارک، حالت هنری، لایت پینتینگ و اسلوموشن حالت های دیگر دوربین عکاسی این گوشی به شمار می رود.

اما نکته مهمی که هواوی در همه گوشی های خود به آن توجه خاصی دارد، حالت Pro Mode است که از طریق آن می توانید عکاسی حرفه ای انجام دهید. در این حالت تنظیمات دیگر بصورت خودکار توسط گوشی اعمال نخواهد شد و شما می توانید بصورت دستی سرعت شاتر، Ev، ISO، گشادگی دیافراگم و... را تنظیم کنید. این کار برای کسانی که عکاسی را بصورت حرفه ای دنبال می کنند جذاب تر است.

دوربین Nova 5T به عنوان یک همراه بسیار خوب برای ثبت لحظات شما کاملا قابل قبول و هیجان انگیز است. تنها امتیاز منفی آن عدم وجود یک لنز زوم اپتیکال است.

ارسال نظر