پیشنهاد آژانس امنیت ملی آمریکا برای ایمن‌سازی گوشی‌های هوشمند

آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، خرید گوشی‌های هوشمند ایمن شده توسط مجازی‌سازی را به سازمان‌ها و موسسات دولتی و تجاری توصیه می‌کند، فناروی که امروزه تنها در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها وجود دارد.

پیشنهاد آژانس امنیت ملی آمریکا برای ایمن‌سازی گوشی‌های هوشمند

به گزارش کلیک، این تغییر با ظهور اولین سیستم ایمنی مبتنی بر مجازی‌سازی، برای گوشی‌های هوشمند در طرح راه‌کارهای تجاری مورد تأیید (CSFC) ایالات متحده آمده است.CSFC برنامه‌ای است که توسط NSA برای کمک به موسسات دولتی تجاری آمریکا، راه اندازی شده است و به آن‌ها در ایجاد سریع سیستم‌های لایه‌ای امنیتی از اجزای مورد تأیید کمک می‌کند.

در حال حاضر گوشی اچ‌.تی.سی مدل A9، که امنیت آن توسط کمپانی Cog Systems تأمین شده است، با پلت‌فرم مجازی‌سازی D4 در کنار دستگاه‌های فاقد مجازی سازی از شرکت های سامسونگ، ال.جی و بلک بری، در این لیست قرار دارد.در مدل اصلاح شده A9، ایمنی کاربردهای ارتباطی به‌وسیله‌ی اجرای برنامه ها روی دستگاه‌های جداگانه‌ی مجازی در پلت‌فرم D4، تأمین می‌شود.

این مدل، نخستین گوشی هوشمندی است که برای استفاده از روش مجازی‌سازی در فهرست CSFC قرار دارد، و NSA تاکنون استفاده از این روش را در دستگاه‌های قوی‌تر نظیر تبلت‌ها و لپ‌تاپ ها الزامی کرده است.راهنمای تخصصی NSA بیان می‌کند: "اگر فناوری مجازی‌سازی در همه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود داشت، می‌توانستیم از آن برای راه‌کارهای دیگر استفاده کنیم. دستگاه‌هایی که تاکنون در نظر گرفته‌ شده‌اند از این تکنولوژی استفاده نکرده اند."

جایگاه Cog Systems در این لیست هنوز مشخص نشده است: این کمپانی به دنبال دریافت مجوز در برابر پلت‌فرم موبایل NIAP و پروفایل‌های حفاظتی IPSec VPN است. فروشندگان برای دریافت این مجوز شش ماه فرصت دارند تا بتوانند در لیست باقی بمانند. در حال حاضر، روند تأیید D4 در لابراتوار آزمایش ضوابط متداول امنیتی Gossamer درحال طی شدن است.طبق اظهارات کارل نراپ، مدیر ارشد بازاریابی در کمپانی Cog Systems، فروشندگان نباید دریافت این مجوز را راحت تلقی کنند. او می‌گوید :" این فرآیند بسیار پرهزینه است."، هزینه‌ی آن چیزی بین ۵۰۰۰۰۰ دلار و ۷۰۰۰۰۰ دلار برای هر مدل جدید است.

اما با این وجود، Cog Systems هزینه‌ی اضافی مجوز را به نفع خود بر می‌دارد. نراپ می‌گوید قیمت یک گوشی اچ.تی.سی A9 اصلاح شده با قیمت شرکت اچ.تی.سی برای یک گوشی اصلاح نشده برابر است. او می‌افزاید: " گروه‌های مختلفی در وزارت دفاع آمریکا وجود دارند که این دستگاه را خریداری کرده‌اند".دن پاتز، مدیر عامل اجرایی Cog Systems اشاره می‌کند که بسته‌های پیشنهادی (COTS) همراه با گوشی A9، تنها برای متقاضیان دولتی جذاب نیست." در صنعت نفت و گاز نیز تمایل به خرید بسته‌های پیشنهادی وجود دارد. آن‌ها می‌خواهند قیمت رقابتی باشد، اما به امنیت اهمیت بیشتری داده شود."

به محض‌ این‌که مجوز برای A9 گرفته شود، پاتز به دنبال دریافت مجوز برای پلت‌فرم D4 روی گوشی‌های هوشمند دیگر خواهد بود. همیشه انجام یک کار برای اولین بار، زمان بیشتری می‌برد چرا که لازم است کارهای زیادی برای آماده‌سازی انجام‌ بگیرد، اما بسیاری از این‌کارها برای سایر گوشی‌های هوشمند هم کاربرد خواهد داشت. پاتز، انتظار دارد که دریافت مجوز D4 روی دیگر گوشی‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.اریک کلین، مدیر نرم افزارهای موبایل و و تحرکات سازمانی در شرکت تحلیلی VDC Research، از زمان ملاقات با شرکت Cogs Systems در کنگره جهانی موبایل، این کمپانی را زیر نظر گرفته است.

او آینده‌ی Cogs Systems را در بازار شرکت‌ها موفقیت پیش بینی می‌کند و انتظار دارد که رویکرد این کمپانی در رابطه با بیشترین امنیت ممکن، بتواند باری از دوش مدیران نحرکات سازمانی در شرکت‌ها بردارد.

ارسال نظر