دست درازی آژانس امنیت ملی آمریکا به مکالمات تلفنی 530 میلیون شهروند

رسانه کلیک - بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده سازمان NSA (آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا) به شنود مکالمات 530 میلیون شهروند در سال 2017 متهم شده است.

دست درازی آژانس امنیت ملی آمریکا به مکالمات تلفنی 530 میلیون شهروند

چندین سال پیش یکی از کارمندان سابق سازمان NSA به نام ادوارد اسنودن اطلاعاتی را در رابطه با شنود مکالمات تلفنی شهروندان توسط آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا منتشر کرد. از آن زمان به امروز گزارش های زیادی در رابطه با جاسوسی این سازمان از مردم در سراسر جهان منتشر شده است.

بر اساس گزارشی از دفتر اداره‌ کننده اطلاعات ملی (Office of the Director of National Intelligence)، میزان شنود مکالمات تلفنی شهروندان در سال 2017 نسبت به سال 2016 به میزان سه برابر افزایش یافته است.

سازمان NSA

این گزارش جدید به جمع آوری 534,396,285 مکالمه تلفنی توسط سازمان NSA اشاره می کند. این سازمان در سال 2016 اطلاعات مربوط به 151,230,968 مکالمه تلفنی را جمع آوری کرده بود. بر اساس این گزارش آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا اطلاعاتی مانند شماره تماس گیرنده، شماره مقصد و مدت زمان مکالمه را جمع آوری کرده است.

با توجه به این موضوع سازمان NSA علاقه ای به ضبط محتوای مکالمات، نام افراد، آدرس و اطلاعات مالی آن ها نداشته است. سازمان NSA به لطف قانون FISA (قانون نظارت بر اطلاعات خارجی) می تواند مکالمات تلفنی را جمع آوری کند.

بر اساس بخش 702 قانون FISA سازمان NSA می تواند مکالمات تلفنی شهروندان غیر آمریکایی را نیز ضبط کند. در این بخش به امکان ضبط مکالمات شهروندان غیر آمریکایی به علت ردیابی عملیات های تروریستی، جاسوسی و ماموران خارجی اشاره شده است.

آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا

بنابر تخمین های صورت گرفته تعداد شماره هایی که به وسیله بخش 702 جمع آوری شده اند از 89,138 در سال 2013 به 129,080 در سال 2017 افزایش یافته است.

لازم به ذکر است؛ این امکان وجود دارد که در ارقام اعلام شده در این گزارش مبالغه صورت گرفته باشد و سازمان NSA مکالمات افراد کمتری را شنود کرده باشد.

ارسال نظر