تاندربولت 4 معرفی شد؛ سرعت یکسان با تاندربولت 3

رسانه کلیک - اینتل در نمایشگاه CES 2020 از تاندربولت 4 رونمایی کرد. این اتصال چهار برابر سریع تر از USB 3 بوده و از این لحاظ، عملکرد مشابه با تاندربولت 3 دارد.

تاندربولت 4 معرفی شد؛ سرعت یکسان با تاندربولت 3

کمپانی اینتل به تازگی در CES 2020 از نسل بعدی اتصال تاندربولت 4 و همینطور پردازنده تایگر لیک جدید رونمایی کرده است. این استاندارد به سبب شباهت در کارایی، رقیب اصلی نسخه قبلی خود بوده و بر اتصال USB-C تکیه دارد. این استاندارد به همراه پردازنده تایگر لیک با لیتوگرافی 10 نانومتری یکپارچه سازی می شود که به نوبه خود شامل Wi-Fi 6، بهبود کارایی گرافیکی دو برابر و غیره است. اینتل گفته که نسخه جدید تاندربولت، چهار برابر سریع تر از USB 3 (با حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه) عمل کرده و با توجه به حداکثر سرعت 40 گیگابیت در ثانیه ای، تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود یعنی تاندربولت 3 ندارد، که البته این موضوع، کمی جای تعجب دارد.

به نظر می رسد که اینتل می خواهد با تغییر نام تاندربولت 3، فناوری USB 4 را به محصولات خود اضافه کند. این کمپانی در سال گذشته، نسخه 3 پروتکل تاندربولت را به انجمن USB-IF واگذار کرد. بدین ترتیب همه می توانند یک سخت افزار Thunderbolt 3 را به وجود آورند، اما صدور جواز برای آن نیازمند پرداخت هزینه به اینتل خواهد بود.

ویژگی های تاندربولت 3 به USB 4 انتقال خواهند یافت و حداکثر سرعت این اتصال نیز به 40 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید. ظاهرا شرکت آمریکایی اینتل به هزینه های صدور جواز در ازای کاربرد USB 4 چشم دوخته است.

کمپانی اینتل در ماه های آینده به اعلام جزییات بیشتری درباره استاندارد تاندربولت 4 می پردازد. هنوز مشخص نیست که این اتصال جدید، چه خصوصیات بهبودیافته ای نسبت به مدل قبلی خود دارد، اما انتظار می رود که این تغییر چیزی فراتر از یک تغییر نام ساده باشد.

ارسال نظر