تعرفه اینترنت برای دانشگاه‌ها مجددا کاهش یافت

کلیک - به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تعرفه اینترنت برای خدمات دانشگاه‌های کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات نسبت به آنچه در سطح جامعه عرضه می‌شود، ۵۰ درصد ارزان‌تر خواهد بود.

تعرفه اینترنت برای دانشگاه‌ها مجددا کاهش یافت

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم بهره برداری از نسل سوم شبکه علمی کشور که امروز مورخ ۱۱ تیر ماه برگزار گردید، گفت: همانطور که امروز به لحاظ شبکه این سامانه افتتاح می‌شود، امیدواریم شاهد این باشیم که دانشجویان به محتواهای فاخر و ارزشمند علمی کشور دسترسی داشته باشند. بر اساس دستور وزیر ارتباطات، تعرفه را بازنگری کردیم و در نهایت تصویب شد خدمات دانشگاه‌های کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت با ۵۰ درصد تخفیف در مقایسه با تعرفه‌ای که در سطح جامعه ارائه می‌شود به دانشگاه‌ها عرضه شود.

وی در ادامه افزود: به این دلیل که از نظر قانونی شرکت ارتباطات زیرساخت مجوز ورود به این عرصه را بطور مستقیم ندارد، لذا بنا شد این اقدام از طریق اپراتور شبکه علمی اجرا شود.

با این طرح تمام دانشگاه‌های کشور برای اتصال به شبکه اینترنت ۵۰ درصد تخفیف خواهند داشت، که این امر می‌تواند هزینه دانشگاه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد، زیرا برنامه وزارت ارتباطات کاهش بیشتر تعرفه‌ها می‌باشد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با ذکر این موضوع که برنامه ریزی کرده‌ایم تا پایان آبان‌ ماه سال ۱۳۹۷، هشت مرکز استان به این شبکه متصل شوند، گفت: چنانچه نگاهمان را عوض کنیم می‌توانیم در این مدت تمام دانشگاه‌های کشور را به شبکه متصل کنیم. علاوه بر این طی گفتگوهایی که با دانشگاه‌های کشور داشتیم، پی بردیم که دانشگاه‌ها در حوزه دسترسی با مشکل مواجه هستند، بدین معنی که از دانشگاه تا مرکز مخابراتی، شبکه فیبر نوری وجود ندارد و امیدواریم در توافق نامه‌های سال ۱۳۹۶ اعتباری به صورت خاص برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود تا به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

وی ادامه داد: همانطور که ما خدماتی را برای شبکه علمی ارائه می‌دهیم، متقابلا انتظار داریم این شبکه در تولید محتوا نقش داشته باشد و دانشگاه‌ها نیز در تولید محتوا و ارائه‌ی سرویس فعال تر عمل کنند. انتظار ما این است که دانشگاه‌ها، دانشجویان و اساتید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند و با توجه به انتظار مقام معظم رهبری، سرویس‌ها و محتوای بومی گسترش داشته باشد.

ارسال نظر