نوبیا X8 و نوبیا Z11 با تراشه اسنپدراگون 820 در 18 فوریه معرفی می‌شوند

منبع: gizmochina

نوبیا X8 و نوبیا Z11 با تراشه اسنپدراگون 820 در 18 فوریه معرفی می‌شوند

نوبیا که در واقع زیرمجموعه‌ای از شرکت زد‌تی‌ای است، در نمایشگا CES 2016 وبسایت رسمی فروش محصولات خود را با نام Nubia.com معرفی کرد که مبلغی معادل با 2 میلیون دلار به منظور خرید دامین آن پراخت شده بود. حال پیش بینی می‌شود که این شرکت در رویداد روز هجدم ماه ژانویه خود به طور همزمان از گوشی دو گوشی هوشمند نوبیا X8 و نوبیا Z11 رونمایی کند.
پوستر یا تیزر تبلیغاتی مربوط به رویداد روز هجدم ماه فوریه نوبیا پیش از این منتشر شده بود که تصویر مربوط به آن را در بخش زیر مشاهده می‌کنید. اما به تازگی تصاویر جدیدی از گوشی هوشمند نوبیا X8 منتشر شده که در این تصاویر به وضوح بهره‌مندی این محصول از بدنه‌ای تمام فلزی و اسکنر اثر انشگت کاربر مشخص است.
2
پیش بینی شده که گوشی هوشمند نوبیا X8 مانند گوشی نوبیا X6 از صفحه نمایشی بزرگ و احتمالا 6.5 اینچی بهره‌مند شود. همچنین برخی از گزارشات حاکی از آن است که نمایشگر این گوشی هوشمند وضوح تصویر 4K را ارائه خواهد کرد. با این وجود هنوز مشخص نیست که این خبر تا چه اندازه صحت دارد. اما نکته جالب توجه بعدی این گوشی، مربوط به احتمال تجهیز آن به سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 820 است. سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 پیش از این و در نمایشگاه CES 2016 برای اولین بار در گوشی هوشمند LeMax Pro مورد استفاده قرار گرفت. بنابراین گوشی هوشمند نوبیا X8 یک محصول پرچمدار و کاملا رده بالا محسوب می‌شود که برای رونمایی از آن لحظه شماری می‌کنیم. لازم به ذکر است که برخی از منابع خبری از احتمال تجهیز این گوشی به باتری با توان و ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت نیز خبر داده‌اند که صحت این موضوع چندان هم دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. چرا که گوشی با صفحه نمایشی 6.5 اینچی و وضوح تصویر 4K مسلزم به بهره‌مندی از باتری قدرتمند نیز خواهد بود.
1

اما علاوه بر گوشی هوشمند نوبیا X8 انتظار داریم که در رویداد روز هجدم ماه فوریه از گوشی هوشمند نوبیا Z11 نیز رونمایی شود. این گوشی که در نمایشگاه CES 2016 معرفی نشد، مطمئنا در رویداد اختصاصی در نظر گرفته شده نوبیا در ماه آینده معرفی می‌شود. بنا به اطلاعاعت پیشین به دست آمده، این گوشی هوشمند احتمالا از صفحه نمایشی بدون حاشیه بهره‌مند می‌شود و سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 در این محصول هم ایفای نقش خواهد کرد.
صفحه نمایش آن 5.2 اینچی بوده و رم دستگاه ظرفیت احتمالی 4 گیگابایتی را به همراه خواهد داشت. همچنین حافظه داخلی 128 گیگابایتی، سنسور دوربین اصلی 20.7 مگاپیکسلی، سنسور دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، اسکنر اثر انگشت کاربر و سیستم عامل پیش فرض اندروید 6.0 مارشمالو نیز از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های احتمالی گوشی هوشمند نوبیا Z11 به شمار می‌روند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در رابطه با این دو گوشی هوشمند ارائه نشده، اما به زودی شاهد رونمایی رسمی از این دو محصول رده بالا خواهیم بود.

3

منبع: gizmochina

ارسال نظر