جدیدترین رندرهای نوبیا ایکس 8 و نوبیا زد 11 منتشر شدند

به تازگی جدیدترین تصاویر رندر شده دو گوشی هوشمند نوبیا ایکس 8 و نوبیا زد 11 فاش شدند.حتما با کمپانی چینی زد‌تی‌ای (ZTE) آشنایی دارید. یکی از زیرشاخه‌های این شرکت نوبیا نام دارد که هر سال، محصولات و گوشی‌های جدیدی را معرفی و روانه بازار می‌کند. بنابراین گوشی‌های هوشمند سری نوبیا در واقع محصولاتی از شرکت چینی زد‌تی‌ای محسوب می‌شوند. پیش از این شاهد انتشار اخبار زیادی در رابطه با گوشی هوشمند نوبیا زد 11 بودیم که قرار است جانشین و جایگزینی قدرتمندتر برای گوشی هوشمند نوبیا زد 9 باشد.

جدیدترین رندرهای نوبیا ایکس 8 و نوبیا زد 11 منتشر شدند

حتما با کمپانی چینی زد‌تی‌ای (ZTE) آشنایی دارید. یکی از زیرشاخه‌های این شرکت نوبیا نام دارد که هر سال، محصولات و گوشی‌های جدیدی را معرفی و روانه بازار می‌کند. بنابراین گوشی‌های هوشمند سری نوبیا در واقع محصولاتی از شرکت چینی زد‌تی‌ای محسوب می‌شوند. پیش از این شاهد انتشار اخبار زیادی در رابطه با گوشی هوشمند نوبیا زد 11 بودیم که قرار است جانشین و جایگزینی قدرتمندتر برای گوشی هوشمند نوبیا زد 9 باشد.

به گزارش کلیک، پیش از این هم تصاویری از دو گوشی هوشمند نوبیا زد 11 و نوبیا ایکس 8 منتشر شده بود، اما ظاهرا تازه‌ترین تصاویر رندر شده مرتبط با این دو گوشی در واقع خصوصیات فیزیکی حقیقی این دو محصول را فاش می‌کنند. ابتدا با دیدی دقیق‌تر به تصاویر گوشی نوبیا زد 11 نگاهی می‌اندازیم. تصاویر مربوط به این محصول در بخش زیر نمایش داده شده‌اند. همانطور که مشاهده می‌کنید ظاهرا نوبیا زد 11 از نظر طراحی محصولی کاملا منحصر به فرد خواهد بود. ضخامت بدنه آن بسیار ناچیز به نظر می‌رسد و دکمه Home بسیار کوچکی به صورت دایره در بخش زیرین صفحه نمایش آن تعبیه شده است. در تصاویر ارائه شده، طراحی بدون حاشیه صفحه نمایش دستگاه نیز به وضوح قابل مشاهده است.

1

3

تصاویر رندر شده گوشی نوبیا ایکس 8 هم از طراحی مشابه‌ای خبر می‌دهند. ظاهرا پنل جلویی این محصول هم مانند پنل نوبیا زد 11 طراحی می‌شود، اما به نظر می‌رسد که ضخامت بدنه آن نسبت به بدنه نوبیا زد 11 بیشتر باشد. همچنین در بخش فوقانی صفحه نمایش این گوشی فضای کمتری به بدنه و محل نصب اسپیکر و سنسور دوربین سلفی آن اختصاص داده شده است. تصور مربوط به پنل پشتی این محصول هم به وضوح بهره‌مندی آن از اسکنر اثر انگشت کاربر را نمایش می‌دهد. بدون تردید اسکنر مشابه با این اسکنر در گوشی هوشمند نوبیا زد 11 نیز به کار گرفته می‌شود. سنسور دوربین اصلی نوبیا ایکس 8 نیز در بخش فوقانی اسکنر اثر انگشت دستگاه قابل رویت است.

2

4

اما خصوصیات و ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند به چه صورت خواهد بود؟ بر اساس اطلاعات پیشین به دست آمده، ظاهرا گوشی هوشمند نوبیا زد 11 از صفحه نمایشی 5.2 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2560 پیکسل یا همان QHD بهره‌مند می‌شود و سیستم روی چیپ اسنپدراگون 820 در این محصول به کار گرفته خواهد شد. رم 4 گیگابایتی، سنسور دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و اسکنر اثر انگشت کاربر هم از دیگر مشخصات این محصول به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که احتمالا دوربین اصلی گوشی هوشمند نوبیا زد 11 از سنسور دوبلی بهره‌مند می‌شود. با این وجود هنوز صحت این موضوع مشخص نشده و در تصاویر رندر شده جدید به دست آمده هم از پنل پشتی گوشی نوبیا زد 11 تصویری ارائه نشده است.

در سمت مقابل گوشی هوشمند نوبیا ایکس 8 هم احتمالا از صفحه نمایشی 6.44 اینچی و تراشه اسنپدراگون 820 بهره‌مند می‌شود. در تصاویر رندر شده مربوط به این محصول استفاده از سنسور دوربین اصلی واحد و همچنین تجهیز دستگاه به اسکنر اثر انگشت به وضوح مشخص شده است. علاوه بر این، گفته شده که نوبیا ایکس 8 از باتری با توان و ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت بهره‌مند خواهد شد. نوبیا چندیش پیش تیزر تبلیغاتی را منتشر کرد که مربوط به روز هجدم ماه ژانویه 2016 یعنی چیزی در حدود 5 روز دیگر می‌شود. انتظار داریم که در این روز شاهد رونمایی رسمی از دو گوشی هوشمند نوبیا زد 11 و نوبیا ایکس 8 باشیم.

5

منبع: gsmarena

ارسال نظر