انویدیا از ابرکامپیوتر خود برای کنترل اتومبیل‌های بدون سرنشین رونمایی کرد

طی چند سال اخیر تکنولوژی در هر زمینه‌ای پیشرفته‌های چشمگیری یافته و یکی از زمینه‌هایی که هزینه‌های گزافی صرف توسعه آن شده، تولید اتومبیل‌های بدون سرنشین و خود مختار است.

انویدیا از ابرکامپیوتر خود برای کنترل اتومبیل‌های بدون سرنشین رونمایی کرد

هم اکنون کمپانی‌های زیادی در تلاش هستند تا پروژه‌های مرتبط با اتومبیل‌های خودمختار و بدون نیاز به راننده خود را توسعه دهند. یکی از این شرکت‌ها هم کمپانی گوگل است که هزینه‌های بسیار زیادی را صرف این پروژه می‌کند. اما هدایت اتوماتیک، هوشمندانه و خومختارانه یک اتومبیل تنها به بستر نرم افزاری قوی و دقیق نیازی ندارد، بلکه بدین منظور نیازمند استفاده از یک سیستم سخت افزاری قدرتمند نیز خواهیم بود . حال شرکت انویدیا در نمایشگاه CES 2016 رسما از ابرکامپیوتر جدید خود به منظور کنترل هرچه بهتر اتومبیل‌های بدون سرنشین و خودمختار رونمایی کرده است.

0

ابر کامپیوتر جدید انویدیا Drive PX 2 Supercomputer نام دارد و بنا به گفته کمپانی انویدیا، این کامپیوتر اولین ابر کامپیوتری است که به طور اختصاصی به منظور هدایت خودروهای خودمختار و بدون راننده طراحی شده است. در طول مراسم رونمایی آقای جن هسون هوانگ (Jen-Hsun Huang) مدیر عامل کمپانی انویدیا مدعی شد که کامپیوتر Dirve PX 2 این شرکت به واقع یک ابرکامپیوتر بوده و قدرت و دقت عمل فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند. قدرت پردازشی این ابرکامپیوتر به 8 ترافلاپ می‌رسد و پردازنده‌ مرکزی دوازده هسته‌ای آن طی فرآیند تولید یا لیتوگرافی 16 نانومتری FinFET ساخته شده و چیپ‌ست گرافیکی سوپر قدرتمند Pascal انویدیا در این ابرکامپیوتر مورد استفاده قرار گرفته است.

این ابرکامپیوتر همچنین از سیستم خنک کننده مایع اختصاصی بهره می‌برد که به راحتی گرما و حرارت ناشی از پردازش اطلاعات سنگین مجموعه را به محیط اطرف منتقل خواهد کرد. بدون تردید این ابرکامپیوتر در پروژه‌های آینده‌ شرکت‌هایی همچون گوگل، تسلا و .... مورد استفاده قرار خواهد گرفت و می‌توان برای انویدیا درآمدهای مناسبی را به همراه داشته باشد.

منبع: androidheadlines

ارسال نظر