تماشا کنید: فناوری جدید و خارق العاده انویدیا در شبیه سازی آتش و دود

انویدیا فیلم جدیدی را از نحوه عملکرد فناوری ابداعی GameWorks Flow خود منتشر کرده است. این فناوری می تواند احتراق سیالات، آتش و دود را به صورت مسحور کننده ای شبیه سازی کند.

تماشا کنید: فناوری جدید و خارق العاده انویدیا در شبیه سازی آتش و دود

به گزارش کلیک، سال گذشته شرکت انویدیا طی "کنفرانس توسعه دهندگان بازی" از دو فناوری جدید به همراه GameWorks SDK 3.1 رونمایی نمود. یکی از این فناوری ها GameWorks Flow است. نسخه آزمایشی و بتا ۱٫۰ فناوری GameWorks Flow انویدیا اواخر همان سال منتشر شد و اکنون این شرکت به دنبال یکپارچه سازی آن با Unreal Engine 4 در آینده ای نزدیک است. البته انویدیا هنوز هم روی افزایش قابلیت های این فناوری در حال کار کردن است و می خواهد آن را در شکل فعلی اش به نمایش بکشد. به همین جهت، این شرکت تولید کننده تراشه های گرافیکی، دموی جدیدی از این فناوری را تحت DirectX 12 منتشر نموده است.

فناوری GameWorks Flow انویدیا، یک الگوریتم محاسباتی دینامیک سیالات بوده که می تواند مواد سوزانی همچون آتش و دود را شبیه سازی و رندر کند. شما در فیلم زیر می توانید پیاده سازی این فناوری را تحت DirectX 12 مشاهده کنید. در این دمو احتراق گاز به نمایش در آمده و شبیه سازی آتش و دود در هوا به صورت زنده و بلادرنگ انجام می شود. به گفته انویدیا این شبیه سازی بر اساس یک شبکه پراکنده تطبیقی وُکسل انجام می شود که به آن اجازه می دهد تا منابع محاسباتی و حافظه را پیرامون مناطق مد نظر متمرکز کرده و با تغییرات مسیر آتش و دود با گذشت زمان نیز هماهنگ شود.

در قسمت زیر می توانید با جزییات بنیادی و فنی نحوه کار فناوری GameWorks Flow آشنا شوید:

فناوری Flow انویدیا، شبیه سازی است که سیالات را به صورت زنده و بلادرنگ شبیه سازی می کند. در این دمو شبیه سازی آتش و دود به نمایش درآمده است. این شبیه سازی بر اساس یک شبکه پراکنده تطبیقی وُکسل انجام می شود که به آن اجازه می دهد تا منابع محاسباتی و حافظه را پیرامون مناطق مد نظر متمرکز کرده و با تغییرات مسیر آتش و دود با گذشت زمان نیز هماهنگ شود.

فرایند احتراق در هر وُکسل شبیه سازی شده و اثر دمای بالا به همراه دود ایجاد می شود. این امر ظاهر بصری را تحت تاثیر قرار داده و موجب تولید افکت شناوری و انبساط در شبیه سازی سیال می گردد.

همچنین برای محاسبه و نمایش سایه خود دود نیز از یک شبکه پراکنده تطبیقی وُکسل استفاده می شود که باعث واقعی تر شدن افکت ها و به نمایش در آمدن ساختار دود می شود. شبیه سازی سیال ها از برخورد مواد شبیه سازی شده با اشیای موجود در محیط به صورت زنده پشتیبانی می کند. همچنین، امکان استفاده از هر گونه دستگاه سوخت پاش نیز در محیط به صورت زنده وجود دارد. این ویژگی ها شبیه سازی را کاملا تعاملی می کنند.

ارسال نظر