مشخصات تبلت اینویدیا لو رفت!

به نظر می‌رسد که کمپانی انویدیا به زودی از تبلت Shield Tablet X1 خود رونمایی خواهد کرد، چرا که به تازگی نسخه‌ی اولیه‌ی این محصول در بنچمارک GFXBench تحت بررسی دقیق قرار گرفته و برخی از خصوصیات و ویژگی‌های آن فاش شده است.

مشخصات تبلت اینویدیا لو رفت!

پیش از این کمپانی انویدیا از تبلت Shield Tablet رونمایی کرده بود و پس از مدتی نسخه‌ای از این محصول را به سیستم روی یک چیپ (SoC) اختصاصی خود با نام Tegra K1 مجهز ساخت و به همین دلیل نسخه‌ی جدید این محصول را Shield Tablet K1 نامگذاری نمود. حال و به تازگی انودیا از جدیدترین سیستم روی یک چیپ قدرتمند خود با نام Tegra X1 رونمایی کرده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که شاهد عرضه‌ی تبلتی بهره‌مند از سوی شرکت انویدیا باشیم که از این تراشه بهره می‌برد.

در همین راستا و بر اساس تازه‌ترین اطلاعات به دست آمده، احتمالا کمپانی انویدیا قصد دارد نسخه‌ی دیگری از تبلت Shield Tablet خود را عرضه کند که این نسخه از سیستم روی یک چیپ جدید این شرکت یعنی Tegra X1 بهره‌مند می‌شود. از اینرو نام تبلت جدید کمپانی انویدیا احتمالا Shield Tablet X1 در نظر گرفته می‌شود، یعنی دقیقا مانند تبلت Shield Tablet K1 که از تراشه‌ی Tegra K1 بهره‌مند است.

1

اما موضوعی که در بچمارک ارائه شده تا حدی شک برانگیز است، مربوط به بهره‌مندی سیستم روی یک چیپ Tegra X1 از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای بوده است. این چهار هسته‌ی پردازشگر از نوع Cortex A57 هستند و هیچ خبری از هسته‌های پردازشگر دیگری نظیر Cortex A53 در این محصول دیده نمی‌شود. این موضوع در حالیست که انویدیا پیش از این اعلام کرده بود که تراشه‌ی بعدی این شرکت از هشت هسته‌ی پردازشگر تشکیل خواهد شد. البته این احتمال وجود دارد که اطلاعات ارائه شده ناقض بوده باشند و سیستم روی یک چیپ Tegra X1 انویدیا به هشت هسته‌ی پردازشگر مجهز شود که چهار هسته‌ی دیگر آن احتمالا از نوع Cortex A53 خواهند بود.

در سمت مقابل نکته‌ای جالب توجه وجود دارد. طبق اطلاعات ارائه شده، سیستم روی یک چیپ Tegra X1 از پردازنده‌ی گرافیکی بهره‌مند می‌شود که به طور اختصاصی توسط خود کمپانی انویدیا طراحی و توسعه داده شده است. شایعات حاکی از آن است که عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی فوق‌العاده دقیق و عالی خواهد بود و نسبت به عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی تراشه‌ی Tegra K1 دو برابر قدرتمندتر است. اما چه خصوصیات و ویژگی‌های فنی از تبلت Shield Tegra X1 فاش شده است؟

2

بر اساس اطلاعات فاش شده از بنچمارک GFXBench، تبلت Shield Tegra X1 انویدیا به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو بهره‌مند می‌شود و صفحه نمایش آن 8 اینچی و با وضوح تصویر 1920 در 1200 پیکسل در نظر گرفته شده است. حافظه‌ی داخلی این محصول ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه کرده و رم آن 3 گیگابایتی خواهد بود. همچنین پشتیبانی از اتصال بلوتوث، GPS و وای‌فای هم از دیگر مشخصات این تبلت قدرتمند هستند. به طور کلی سری تبلت‌های Shield کمپانی انویدیا محصولاتی مختص علاقمندان به بازی‌های پرگرافیک و سنگین مسحوب می‌شوند که البته امکانات منحصر به فردی را نیز در اختیار کاربران قرار خواهند داد. متاسفانه در حال حاضر هیچگونه اطلاعات بیشتری در رابطه با تبلت Shiedl Tegra X1 به دست نیامده، اما بدون تردید در آینده‌ی نه چندان دور شاهد رونمایی رسمی از این محصول خواهیم بود.

منبع: techtimes

ارسال نظر