رونمایی دانشگاه علم و صنعت از پلتفرم خودروی ملی

پلتفرم خودروی ملی رونمایی شد. به گفته طراحان و سازندگان، این پلتفرم با ایمنی کاملش می تواند در حد ستاره های جهانی باشد و حتی با تولید آن کشور را به استقلالی در صنعت خودرو برساند. 

رونمایی دانشگاه علم و صنعت از پلتفرم خودروی ملی

به گزارش کلیک، به تازگی از پلتفرمی در دانشگاه علم و صنعت ایران رونمایی شده است که به گفته طراحان، ایمنی بدنه فلزی آن در حد ستاره های جهانی است. مراسم رونمایی از این خودروی ملی با حضور دکتر محمد حسن شجاعی فرد، رئیس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت و جمعی از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشکده مهندسی خودرو برگزار شد.

به گفته شجاعی فرد با اجرایی شدن این طرح، صنعت خودروی ما دیگر نیازی به مونتاژ ندارد و از طرفی صنعت خودروی ایران به استقلال می رسد.

او هم چنین در خصوص ویژگی های این طرح گفت:

پلتفرم خودرو، عملا بخش اصلی یک خودرو را شامل می شود و این قابلیت را دارد که چند مدل مختلف بدنه و تزیینات داخلی مناسب روی آن سوار شود و به صورت مدل های مختلف خودرو روانه بازار گردد.

۲-۱

رئیس دانشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت گفت: طراحی پلتفرم خودروی ملی از سال ۱۳۹۱ در دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز شد و در حال حاضر کل تزئینات داخلی و خارجی و طراحی بدنه آن تا آخرین مرحله طراحی جزئیات، پیش رفته و انجام شده و این پلتفرم قابلیت ارائه تا ۲۵ محصول را دارد.

او هم چنین اظهار کرد: در این پروژه کلان که برای اولین بار در کشور در سطحی گسترده طراحی و اجرا شده است. ایمنی خودرو و به ویژه طراحی که در قسمت بدنه فلزی انجام شده در حد ستاره های جهانی می باشد. هدف گذاری اولیه در این طرح دارای چند شرط بود. از جمله اینکه قیمت خودرو نباید بیش از ۱۲ هزار دلار باشد و از طرف دیگر خودرویی تولید شود که به لحاظ کیفیت، بتوان آن را به اروپا صادر کرد.

پروژه طراحی پلتفرم ملی خودرو در راستای ارتقای ارتباط دانشگاه و صنعت خودروی کشور و با هدف بومی سازی طراحی پلتفرم خودرو به کنسرسیوم دانشگاهی متشکل از دانشگاه های علم و صنعت ایران، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران ابلاغ شده بود. اما فقط دانشگاه علم و صنعت ایران توانست طراحی و آماده سازی نمونه آزمایشگاهی پلتفرم خودروی ملی را انجام دهد.

این پروژه دارای اهداف مختلفی از جمله دستیابی به دانش ملی طراحی پلتفرم خودرو، ایجاد ساختار مناسب برای طراحی پلتفرم، ساخت نمونه های اولیه پلتفرم طراحی شده، دستیابی به تکنولوژی روز و قابل صدور، محدود کردن هزینه های محصول در حدود تعیین شده، تربیت نیروهای متخصص، مناسب سازی فرایند طراحی خودرو و نهایتا جهانی شدن صنعت خودروی کشور بوده است.

هم اکنون نمونه نیمه صنعتی و پایلوت پلتفرم خودروی ملی آماده است تا خودروسازان آن را تبدیل به نمونه صنعتی و تولید انبوه کنند. باید منتظر ماند و دید که چقدر این پروژه برای تولید انبوه مورد توجه مسئولان قرار می گیرد.

ارسال نظر