استفاده تبلیغاتی اپل از جنجال های اخیر

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال مجبور کردن شرکت اپل به اطاعت کردن از حکم دادگاه است که از آن درخواست می کند تا در شکستن قفل گوشی آیفون 5C سید فاروق، تیرانداز حادثه سن برناردینو به FBI کمک کند.

استفاده تبلیغاتی اپل از جنجال های اخیر

به گزارش کلیک، به گفته وکیل دادگستری ایالات متحده، " شرکت اپل به جای اطاعت از دادگاه برای کمک به تلاش ها برای تحقیقات کامل در مورد این حمله تروریستی مرگبار (حکم قبلی)، به طور عمومی از انجام این حکم شانه خالی می کند. علاوه بر این وزارت دادگستری این امتناع اپل را به دلیل نگرانی این شرکت نسبت به مدل تجاری خود و استراتژی بازاریابی برند عمومی آن در نظر می گیرد.
به شرکت اپل پنج روز کاری فرصت داده شده تا به حکم صادر شده در 16 فوریه پاسخ دهد، بعلاوه سه روز مهلت اضافه شده که در نهایت پایان این ضرب الاجل در 26 فوریه خواهد بود. به هر حال بعد از اینکه تیم کوک مدیر عامل اپل یک پیام اینترنتی را در وب سایت خود منتشر کرد که از تصمیم او برای مقاومت در مقابل این حکم خبر می داد، وزارت دادگستری در حال افزایش فشار خود است. وزارت دادگستری منتظر پاسخ رسمی و قانونی اپل نماند، با این ادعا که این شرکت با انتشار چنین پیامی برای مشتریان اپل در اوایل این هفته تمایل خود برای عدم موافقت خود با این حکم را آشکار کرد.

اپل با رد کردن عمومی این حکم، پاسخ ما را داد

وکیل دادگستری در همین رابطه اضافه می کند که دولت سعی ندارد تا حق اپل برای ارائه استدلال های خود را نادیده بگیرد و انتظار دارد تا این مسائل قبل از دادگاه کاملاً به طور خلاصه بیان شوند؛ اما به هر حال، اکنون که اپل تصمیم خود را گرفته تا آشکارا این حکم را رد کند، به دلیل فوریت این تحقیق ما نیازمند اعمال اجبار هستیم. این مرحله از تحقیقات در مورد حمله تروریستی دوم دسامبر 2015 باید به سمت جلو پیشرفت داشته باشد. وزارت دادگستری می گوید که اپل همیشه در گذشته از احکام صادر شده برای دستگاه های دارای نسخه های قبلی ios پیروی کرده است و بنابراین انجام یک حکم مورد جدیدی محسوب نمی شود.

اگرچه شرکت اپل با مخالفت سرسختانه از طرف دولت ایالات متحده رو به رو است، اما شاهد پشتیبانی شرکت های بزرگ منطقه سانفرانسیسکو است. بعد از اینکه ساندار پیچای مدیر عامل گوگل در چندین پست توییتری از تیم کوک حمایت کرد، فیس بوک و توییتر نیز به حمایت از اپل پرداختند. جک دورسی مدیر عامل توییتر، عصر دیروز نامه تیم کوک را در یک پیام توییتری قرار داد و فیس بوک نیز اطلاعیه ای منتشر کرد با این مضمون که " ما با قدرت به مبارزه بر علیه درخواست از شرکت ها برای ضعیف کردن امنیت سیستم های خود ادامه می دهیم." به ادعای فیس بوک، درخواست های دولت یک روال دلسرد کننده ایجاد می کند و در تلاش های شرکت ها برای تامین امنیت محصولات خود اخلال ایجاد می کند. شرکت های فناوری دیگری مانند WhatsApp (متعلق به فیس بوک) و مایکروسافت نیز از اپل حمایت کرده اند.

منبع:CNN

ارسال نظر