اپل: نگران صفحه نمایش OLED آیفون X نباشید

رسانه کلیک - شرکت اپل در خصوص مشکل محو شدگی صفحه نمایش OLED آیفون X اعلام کرده که صفحه‌نمایش Super Retina در این مدل میزان بروز خطای محو شدن تصویر را به حداقل می‌رساند و کاربران نگرانی از این بابت نداشته باشند.

اپل: نگران صفحه نمایش OLED آیفون X نباشید

آیفون X اولین مدل اپل است که دارای صفحه نمایش لبه به لبه و فناوری OLED است. صفحه نمایش OLED علی‌رغم وضوح و کیفیت بسیار بالا، دارای نقص‌هایی نیز است که از میان آن می‌توان به مشکل محوشدگی تصویر این فناوری اشاره کرد.

خریداران آیفون X باید بدانند گوش هزار دلاریشان دچار مشکل ماندگاری تصویر در تصویر و یا محوشدگی تصویر صفحه‌نمایش است. حال اپل در پی توضیح علت این مشکل به کاربران خود است.

اپل در ارتباط با این مشکل اعلام کرده که در صفحه نمایش‌های OLED، تغییر رنگ از کناره‌های گوشی و در طولانی‌مدت طبیعی است و تصاویری که دارای کنتراست بالا باشند، پس از مدتی دچار محوشدگی تصویر می‌شوند.

این مشکلات را کاربران گوگل با موبایل Pixel 2 XL نیز دارند که با انتقادات گسترده همراه بوده است. حال اپل به دنبال جلوگیری از روی دادن چنین مشکلی است. البته گفته می‌شود تاکنون هیچ‌یک از کاربران آیفون بروز چنین مشکلی را گزارش نداده‌اند اما کاربران Pixel 2 XL یک هفته پس از ورود این مدل به بازار، مشکلات خود را عنوان کردند.

با وجود تمامی این مسائل، اپل عنوان کرده با استفاده از صفحه‌نمایش Super Retina در آیفون X، میزان بروز خطای محو شدن تصویر را به حداقل رسانده و کاربران خاطرجمع باشند که به این زودی دچار این مشکل نمی‌شوند.

گفته می‌شود، اپل ساخت صفحه نمایش OLED آیفون X را به سامسونگ واگذار کرده و از سویی دیگر سامسونگ صفحه‌نمایش پیکسل ۲ را نیز طراحی کرده که مشکلات پیکسل ۲ XL را ندارد.

ارسال نظر