انتشار جزئیات جدیدی از OnePlus 4

در حالی‌ که انتظار می‌ رود گوشی هوشمند وان‌ پلاس ۳T تا چند روز آینده رونمایی گردد، شایعات جدیدی در مورد گوشی وان‌ پلاس ۴ انتشار یافته که ادعا دارد ایّن گوشی به عنوان پرچم‌ دار سال ۲۰۱۷ شرکت وان‌ پلاس عرضه خواهد شد.

انتشار جزئیات جدیدی از OnePlus 4

به گزارش کلیک، در حال‌ حاضر، نام پرچم‌ دار آینده وان‌ پلاس به طور یقین مشخص نشده است اما منبع منتشر کننده این شایعه، مدعی شده که گوشی پرچم‌ دار سال ۲۰۱۷ وان‌ پلاس، "وان‌ پلاس ۴" نام خواهد داشت که به طور رسمی معرفی می گردد. هم‌ چنین، شایعات دیگری نیز وجود دارد که نشان می‌ دهد این محصول دارای بدنه ای شیشه‌ ای خواهد بود تا با برخی از گوشی‌ های پرچم‌ دار آینده دیگر شرکت‌ های سازنده که انتظار می‌ رود از بدنه شیشه‌ ای استفاده نمایند، نزدیک‌ تر باشد.

علاوه بر این، مشخص شده که وان‌ پلاس ۴ از یک صفحه‌ نمایش ۵٫۳ اینچی امولد با کیفیت QHD و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل استفاده می‌ کند، که این موضوع، باعث خواهد شد که تراکم‌ پیکسلی بسیار مناسبی را در گوشی های پرچم‌ دار آینده شرکت وان‌ پلاس شاهد باشیم.

البته، ممکن است تراکم‌ پیکسلی صفحه‌ نمایش وان‌ پلاس ۴ همانند تراکم‌‌ پیکسلی برخی از گوشی‌ های رده‌ بالای دیگر شرکت ها که در سال ۲۰۱۷ معرفی خواهند شد، نباشد، اما برای یک محصول با صفحه‌ نمایش ۵٫۳ اینچی، لزومی به استفاده از یک صفحه‌ نمایش ۴K نیست و استفاده از چنین صفحه‌ نمایشی که به‌ زودی به یک استاندارد در میان گوشی‌ های پرچم‌دار تبدیل خواهد شد، فقط برای افزایش ارزش خرید این گوشی بر روی کاغذ است و در واقعیت، چشم کاربر به صورت غیر مسلح، نمی‌ تواند تفاوتی میان یک صفحه‌ نمایش QHD و ۴K قائل شود.

وان‌ پلاس ۴ توسط تراشه هشت هسته‌ ای اسنپ دراگون ۸۳۰ قدرت می‌ گیرد که در کنار آن، شش یا هشت گیگابایت حافظه رم برای آن در نظر گرفته خواهد شد و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای ذخیره‌ سازی محتوا هم در کنار آن وجود دارد.

حالا سوالی که ممکن است این جا برای بسیاری از کاربران مطرح شود، این است که آیا نسخه جدید گوشی وان‌ پلاس ۳، می‌ تواند جای خالی وان‌ پلاس ۴ را تا زمان عرضه آن به بازار پر کند یا خیر؟

بنابر شایعات دوربین اصلی گوشی دوگانه است و گمان می‌ رود که ماژول دوربین، ترکیبی از دوربین‌ های واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی باشد. یک باتری چهار هزار میلی‌ آمپر ساعتی نیز انرژی لازم را برای انجام پردازش ها و روشن‌ ماندن صفحه‌ نمایش در گوشی تامین خواهد کرد.

همان‌ طور که احتمالا به یاد دارید، وان‌ پلاس ۳ در ماه ژوئن سال گذشته معرفی شد و همین شاید دلیلی باشد که معرفی وان‌ پلاس ۴ نزدیک به یک و نیم‌ سال دیگر اتفاق بیافتد.

از طرفی، همان‌ گونه که در ابتدای خبر عنوان شد، شرکت وان‌ پلاس به زودی از وان‌ پلاس ۳T رونمایی خواهد کرد، تا پیش از معرفی گوشی پرچم‌ دار بعدی خود، که با تغییرات قابل‌ توجه ای همراه است، یک محصول قابل‌ رقابت را با دیگر گوشی‌ های رده‌ بالای موجود در بازار داشته باشد. هر چند که بعید می‌ دانیم وان‌ پلاس ۳T قدرت کافی برای رقابت با گوشی‌ های پرچم‌ دار چینی که در اوایل سال ۲۰۱۷ عرضه می‌ شوند، داشته باشد. اما تجربه نشان داده که تا زمان عرضه مستقیم چنین کالاهایی رای نهایی را در موردشان صادر نکنیم.

گفته می‌ شود که وان‌ پلاس ۳T از یک پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۱ کوالکام استفاده می‌ کند. در کنار این پردازنده، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهبود یافته نیز برای وان‌ پلاس ۳T در نظر گرفته شده که در حال‌ حاضر درستی این موضوع، مشخص نیست. طبق شایعات وان‌ پلاس ۳T که قرار است در ۱۵ نوامبر (سه‌ شنبه، ۲۴ آبان‌ ماه) معرفی شود، به‌ صورت پیش‌ فرض از سیستم‌ عامل اندروید ۷٫۰ بهره می‌ برد. البته نسخه جدید سیستم‌ عامل اندروید گوگل تا پیش از پایان سال جاری میلادی برای وان‌ پلاس ۳ و در سال آینده برای وان‌ پلاس ۲ بهره برداری می شود.

ارسال نظر