مشکل صفحه نمایش در برخی از گوشی های وان پلاس ۵

کلیک - وان پلاس در حدود ۱ هفته پیش از گوشی پرچم دار جدیدش با نام وان پلاس ۵ رو نمایی کرده است. گفته می شود از زمان رو نمایی این گوشی پرچم دار تا کنون این شرکت در گیر شکایت ها و اختلافات زیادی بوده است که متأسفانه در اکثر مواقع جواب قانع کننده ای از سوی این شرکت برای آن ها ارائه نشده است.

مشکل صفحه نمایش در برخی از گوشی های وان پلاس ۵

آخرین شکایت های مطرح شده از گوشی های وان پلاس مربوط است به صفحه نمایش این گوشی ها. هر چند صفحه نمایش گوشی وان پلاس ۵ با گوشی قبلی این شرکت کاملاً مشابه و یکسان است اما بر اساس نظرات منتشر شده کاربران بسیاری از آن ها با مشکلی با نام jelly در صفحه نمایش گوشی های وان پلاس ۵ مواجه شده اند.

این حالت زمانی برای کاربران رخ می دهد که آن ها گوشی خود را به صورت عمودی در دست می گیرند و صفحات را به صورت عمودی در آن پیمایش می کنند. در این حالت کاربران با مشکلاتی مواجه می شوند که از آن به عنوان jelly نام برده اند.

بسیاری از کاربران این شکایات خود را در وب سایت های مهمی مثل Reddit و غیره مطرح کرده اند. تعداد این شکایت ها آن قدر زیاد نیست که بتوان این مشکل را به عنوان یک مشکل حاد در این گوشی ها در نظر گرفت. در واقع تعداد کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند بسیار اندک و کم است. اما با این وجود به عقیده کاربرانی که با این مشکل مواجه هستند واکنش وان پلاس به این شکایات غیر مسئولانه و آزار دهنده است.

وان پلاس در مقابل تمامی این شکایات تنها یک پاسخ می دهد که در گوشی های وان پلاس ۵ از تمام قطعات با کیفیتی که در گوشی های قبلی این شرکت استفاده شده است، بکار رفته است. از طرفی صفحه نمایش این گوشی ها که از نوع AMOLED است بسیار با کیفیت است. از طرفی تعداد کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند بسیار کم است و بنابراین به نظر نمی رسد که این مشکل چندان با اهمیت باشد و امری طبیعی و عادی به نظر می رسد.

این واکنش های غیر حرفه ای وان پلاس به شکایت های کاربران باعث شده است تا این کاربران در بسیاری از موارد از خرید محصولات وان پلاس ابراز پشیمانی کنند. در بررسی های نظرات کاربران وان پلاس علاوه بر مواردی که در خصوص مشکلات سخت افزاری مطرح شده است شکایت هایی نیز در خصوص عدم پاسخگویی درست و مسئولانه به این شکایات مطرح شده است که این امر به عقیده کارشناسان می تواند برای آینده حرفه ای این شرکت بسیار خطر ناک باشد.

اما در خصوص مشکل jelly بسیاری از کاربران بر این عقیده اند که در برخی از گوشی های وان پلاس ۵ صفحه نمایش بر عکس نصب شده است و به همین دلیل برخی از کاربران با این مشکل مواجه شده اند. مسلماً این مسئله و بروز این مشکل مربوط به سخت افزار دستگاه است.

چون تنها یک هفته از ارائه این دستگاه به بازار می گذرد، کاربران می توانند این دستگاه ها را به کارخانه سازنده باز گردانند زیرا امکان برگشت بدون شرط برای این گوشی ها تا ۱۵ روز از طرف شرکت ارائه شده است.

البته معلوم نیست که آیا تعویض این گوشی های معیوب با گوشی دیگر از این همین مدل و نوع مشکل jelly را حل کند یا نه و آیا گوشی جدید مشکلات دیگری که این روز ها وان پلاس با آن مواجه شده است را نداشته باشد.

مشکلاتی که اخیراً این شرکت با آن مواجه شده است بر می گردد به شکایت کاربران گوشی های وان پلاس در خصوص طراحی، صفحه نمایش، دوربین و غیره. متأسفانه این شرکت در برابر تمامی این شکایات پاسخ قانع کننده ای ارائه نکرده است.

ارسال نظر