سیستم تعیین هویت NFC وارد گوشی های موبایل می شود

<p>شما تمام وقت خود را صرف نصب سیستم دو عاملی تعیین هویت بر روی لپ تاپ یا سیستم کامپیوتر خود کرده اید، اما در مورد گوشی های موبایل چطور؟ به گزارش کلیک، اکنون، یک کلید USB، از طریق یک ضربه، امنیت زیاد اما ساده ای را برای گوشی های موبایل ارائه می کند. اگر شما جزو افراد چندان محتاطی نباشید که رمز ایمیل خود را به صورت "12345" قرار می دهند، احتمالاً با سیستم دو عاملی تعیین هویت آشنایی دارید. آیا می خواهید به صورت آنلاین وارد ایمیل خود شوید؟ شما به رمز ورود خود، به علاوه یک ’ کلید ثانویه ( به صورت دیجیتالی یا فیزیکی) برای تعیین هویت خود نیاز خواهید داشت. اگرچه این کار بر روی کامپیوتر به خوبی اجرا شده است، اما تاکنون روند پیشرفت سیستم های امنیتی موبایل برای رسیدن به مرحله تعیین هویت دو عاملی سریع و آسان، کند بوده است. شرکت Yubico اولین کلید USB فیزیکی را معرفی کرده که به شما اجازه می دهد با استفاده از NFC، از طریق گوشی به حسابهای آنلاین خود وارد شوید. کلید Yubikey Neo، به گوشی شما ضربه می زند تا اطلاعات ورود شما را تایید کند بدون اینکه نیازی به نرم افزاری مانند تایید کننده اعتبار گوگل داشته باشد. این کلید را مانند کلید خانه تصور کنید. آدرس و رمز عبور ایمیل شما مانند آدرس خیابان شما است، اما شما برای ورود به خانه نیازمند یک کلید فیزیکی هستید تا در را باز کند. همین اتفاق در این سیستم روی می دهد: برای مثال، شما وارد حساب جی میل خود می شوید و وقتی نوبت به تعیین هویت شما می رسد، این کلید را در پشت گوشی خود که NFC در آن فعال شده قرار می دهید تا هویت شما تایید شود. اگر شما در پشت سیستم کامپیوتر باشید فقط این کلید را در درگاه USB قرار می دهید و ضربه ای به آن وارد کرده و سپس وارد حساب خود می شوید، همانند Flynn. ایده کلید فیزیکی چیز جدیدی نیست، و خود شرکت Yubico نیز مدتی در زمینه کلید USB مستقیم برای کامپیوتر کار کرده است و در سال 2015، به نرم افزارهای Dropbox و Github، پشتیبانی ورود اضافه کرده است. اما حرکت به سمت سیستمهای موبایل توسعه بسیار مطلوبی محسوب می شود - - به ویژه وقتی میزان قابل حمل بودن و شخصی بودن گوشی های خود در در نظر می گیریم. هیچ نوع اطلاعات شخصی بر روی این کلید ذخیره نمی شود، و همچنین با اثر انگشت شخصی یا کاربری نیز مرتبط نمی شود، این یعنی اینکه هرکسی با داشتن این کلید (و مهم تر از آن با داشتن اطلاعات ورود شما) می تواند از Yubikey استفاده کند. هنوز، مزیت همراه داشتن چیزی شبیه یک دستبند فیزیکی که شما با خود حمل کرده و به سرعت برای ورود از آن استفاده کنید، در حد یک طرح است. استاندارد های تعیین هویت دو عاملی از سال گذشته به روز رسانی شده اند تا بتوانند از قابلیت اتصال بی سیم پشتیبانی کنند، به همین دلیل در آینده می توانیم شاهد باشیم که لوازم های جانبی بیشتری -- مانند صفحه کلید های بلوتوثی و یا موسهای بی سیم -- این نوع قابلیت را کسب کنند. منبع: iTWire</p>

سیستم تعیین هویت NFC وارد گوشی های موبایل می شود

به گزارش کلیک، اکنون، یک کلید USB، از طریق یک ضربه، امنیت زیاد اما ساده ای را برای گوشی های موبایل ارائه می کند.
اگر شما جزو افراد چندان محتاطی نباشید که رمز ایمیل خود را به صورت "12345" قرار می دهند، احتمالاً با سیستم دو عاملی تعیین هویت آشنایی دارید. آیا می خواهید به صورت آنلاین وارد ایمیل خود شوید؟ شما به رمز ورود خود، به علاوه یک ' کلید ثانویه ( به صورت دیجیتالی یا فیزیکی) برای تعیین هویت خود نیاز خواهید داشت. اگرچه این کار بر روی کامپیوتر به خوبی اجرا شده است، اما تاکنون روند پیشرفت سیستم های امنیتی موبایل برای رسیدن به مرحله تعیین هویت دو عاملی سریع و آسان، کند بوده است.
شرکت Yubico اولین کلید USB فیزیکی را معرفی کرده که به شما اجازه می دهد با استفاده از NFC، از طریق گوشی به حسابهای آنلاین خود وارد شوید. کلید Yubikey Neo، به گوشی شما ضربه می زند تا اطلاعات ورود شما را تایید کند بدون اینکه نیازی به نرم افزاری مانند تایید کننده اعتبار گوگل داشته باشد.
این کلید را مانند کلید خانه تصور کنید. آدرس و رمز عبور ایمیل شما مانند آدرس خیابان شما است، اما شما برای ورود به خانه نیازمند یک کلید فیزیکی هستید تا در را باز کند. همین اتفاق در این سیستم روی می دهد: برای مثال، شما وارد حساب جی میل خود می شوید و وقتی نوبت به تعیین هویت شما می رسد، این کلید را در پشت گوشی خود که NFC در آن فعال شده قرار می دهید تا هویت شما تایید شود. اگر شما در پشت سیستم کامپیوتر باشید فقط این کلید را در درگاه USB قرار می دهید و ضربه ای به آن وارد کرده و سپس وارد حساب خود می شوید، همانند Flynn.
ایده کلید فیزیکی چیز جدیدی نیست، و خود شرکت Yubico نیز مدتی در زمینه کلید USB مستقیم برای کامپیوتر کار کرده است و در سال 2015، به نرم افزارهای Dropbox و Github، پشتیبانی ورود اضافه کرده است. اما حرکت به سمت سیستمهای موبایل توسعه بسیار مطلوبی محسوب می شود - - به ویژه وقتی میزان قابل حمل بودن و شخصی بودن گوشی های خود در در نظر می گیریم.
هیچ نوع اطلاعات شخصی بر روی این کلید ذخیره نمی شود، و همچنین با اثر انگشت شخصی یا کاربری نیز مرتبط نمی شود، این یعنی اینکه هرکسی با داشتن این کلید (و مهم تر از آن با داشتن اطلاعات ورود شما) می تواند از Yubikey استفاده کند.
هنوز، مزیت همراه داشتن چیزی شبیه یک دستبند فیزیکی که شما با خود حمل کرده و به سرعت برای ورود از آن استفاده کنید، در حد یک طرح است. استاندارد های تعیین هویت دو عاملی از سال گذشته به روز رسانی شده اند تا بتوانند از قابلیت اتصال بی سیم پشتیبانی کنند، به همین دلیل در آینده می توانیم شاهد باشیم که لوازم های جانبی بیشتری -- مانند صفحه کلید های بلوتوثی و یا موسهای بی سیم -- این نوع قابلیت را کسب کنند.
منبع: iTWire

ارسال نظر