نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

گوشی هوشمند OnePlus 5 یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار است که کاربران می توانند با قیمت زیر ۵۰۰ دلار این گوشی هوشمند را خریداری کنند، در این مطلب به بررسی OnePlus 5 می پردازیم.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

کلیک -کمپانی OnePlus در حال حاضر یکی از کمپانی هایی است که گوشی های هوشمندی مطابق با بودجه کاربران می سازد و بدون شک بسیاری از افراد به علت قیمت بسیار مناسب و کاربرد های بسیار خوب به سراغ گوشی های هوشمند این کمپانی می روند. یکی از این گوشی های بسیار مناسب که دارای قیمت بسیار خوبی نیز است OnePlus 5 که کاربر می تواند با بودجه زیر ۵۰۰ دلار این گوشی هوشمند را تهیه کند.

OnePlus 5 یک گوشی هوشمند اندروید میان رده است که در اندازه خود دارای قابلیت های بسیار خوبی است و برای فردی که قصد ندارد یک پرچم دار رده بالا بخرد ولی علاقه دارد گوشی هوشمندش از قابلیت های خوبی برخوردار باشد OnePlus 5 گزینه بسیار خوبی است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

وان پلاس ۵ دارای دوربین ۲ گانه است که این ویژگی در بسیاری از پرچم داران دیده می شود، طراحی آن نیز بسیار هوشمندانه و ساده بوده است، کاربران می توانند با پرداخت ۴۳۹ دلار این گوشی هوشمند بسیار مناسب را خریداری کنند.

قابلیت‌ها و نکات مهم

پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵

۶/۸ گیگابایت حافظه رم و ۶۴/۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی

حافظه LPDD4X RAM, UFS 2.1

دوربین اصلی ۱۶ مگا پیکسلی،۲۰ مگا پیکسل لنز تله فتو

بلوتوث ۵٫۰ با aptX HD

NFC

صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰P و صفحه نمایش AMOLED

پوشش sRGB, DCI-P3

محافظ صفحه گوریلا گلس ۵

باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری

پورت USB Type-C (2.0)، جک هدفون

اندروید ۷٫۱٫۱

ضخامت ۷٫۲۵

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

طراحی

بسیاری از منتقدان بر این باور هستند که در طراحی وان پلاس ۵ از آیفون تقلید شده است ولی با دقیق شدن در این طراحی شباهتی میان آیفون و وان پلاس ۵ دیده نمی شود، شاید بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر موجود در بازار شباهت بیشتری با آیفون داشته باشند. بسیاری از طرفداران آیفون در وب سایت TNW مقاله ای نیز در این رابطه منتشر کردن که طراحی وان پلاس ۵ بسیار شبیه به آیفون است ولی این مقاله با برخورد های بسیاری رو به رو شد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که طراحی وان پلاس ۵ و آیفون بسیار متفاوت است.

شاید شباهت های بسیار جزئی در میان آیفون ۷ پلاس و وان پلاس ۵ دیده شود و این تفاوت جزئی نیز در فرم قرار گرفتن دوربین پشت و جای آن است ولی اگر به طراحی دقت کنیم لبه های بدنه در قسمت پشت دارای حالتی خمیده است که این طراحی در هیچ کدام از آیفون ها تاکنون دیده نشده است. البته این خمیدگی به بهتر شدن طراحی نیز کمک کرده است و کاربر می تواند راحت تر گوشی هوشمند را در دست بگیرد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

البته کیفیت ساخت بدنه در هر گوشی هوشمند، آیفون و وان پلاس ۵ دارای کیفیت بسیار خوبی است و دکمه های روشن خاموش و کم و زیاد کردن صدا نیز در جای بسیار خوبی قرار گرفته است.

صفحه نمایش وان پلاس ۵ ویژگی بسیار خوب این گوشی هوشمند است که AMOLED است، اگر شما علاقه ای به کار کردن با گوشی های هوشمند با صفحه نمایش لبه به لبه مانند ال جی G6 را ندارید، بهتر است به گوشی هوشمندی مثل وان پلاس ۵ رجوع کنید و از ابعاد مناسب صفحه نمایش لذت ببرید. دیگر نیاز نیست تا نگران آسیب دیدن صفحه نمایش خود در کناره ها باشید، محافظ صفحه وان پلاس ۵، گوریلا گلس ۵ است که دارای کیفیت بسیار خوبی است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

صفحه نمایش وان پلاس ۵ یکی از بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار است، کیفیت تصویر این صفحه نمایش ۱۰۸۰P است، این نکته ای است که ۹۹ درصد از مشتریان به آن توجه دارند. مهم تر از همه این نکات، رنگ فوق العاده صفحه نمایش وان پلاس ۵ است که دارای پوشش رنگ DCI-P3 است، دید در شب و دید در نور شدید آفتاب در این گوشی هوشمند بسیار مناسب است، البته باید به انحراف رنگی بسیار کم این صفحه نمایش نیز اشاره کرد.

نرم افزار و عملکرد

وان پلاس ۵ دارای بهترین نرم افزار و سخت افزار برای یک گوشی هوشمند میان رده است، کیفیت رنگ های صفحه نمایش وان پلاس ۵ را می توان به راحتی با آیپد پرو مقایسه کرد، کیفیت صفحه نمایش و شدن رنگ های آن بدون شک این گوشی هوشمند را به یکی از بهترین های بازار تبدیل کرده است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

شما برای باز کردن سریع تنظیمات گوشی هوشمند وان پلاس ۵ می توانید از دکمه خاموش و روشن این گوشی هوشمند استفاده کنید.

سیستم عامل گوشی های هوشمند وان پلاس، سیستم عامل Oxygen OS است که در واقع سیستم عامل اختصاصی وان پلاس است و می توان به نوعی آن را نسخه بهبود یافته اندروید آبنبات چوبی دانست. سیستم عامل وان پلاس نیز دارای ویژگی های بسیار خوبی است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این سیستم عامل دارای قابلیت Do Not Disturb است که این قابلیت در حین بازی و کار با اپلیکیشن های دیگر قابلیت فعال شدن را دارد و در صورت فعال شدن هرگونه نوتیفیکیشنی در حین استفاده از برنامه های مورد نظر نمایش داده نمی شود.

این سیستم عامل دارای رنگ ها و تم های مختلفی است که قابلیت تغییر رنگ را ایجاد می کند.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

قابلیت اسکرین شات اسکتندد به کاربر این امکان را می دهند تا از صفحات طولانی، یک اسکرین شات کلی و دنباله دارد بگیرد.

کاربر می توان راه های میانبری ایجاد کند و با استفاده از آن ها کارهای خود با گوشی هوشمند را با میانبر ها و سریع تر انجام دهد.

شاید اگر در حال حاضر وان پلاس با گلکسی S8 و یا ال جی G6 مقایسه شود، بسیاری از طرفداران این گوشی های هوشمند جبهه بگیرند ولی واقعیت این است که وان پلاس ۵ به راحتی توانایی رقابت با پرم دارانی مثل S8 را دارد، هر دو گوشی های وان پلاس و گلکسی S8 دارای پردازنده‌های مشابه هستند، حتی می توان عملکرد وان پلاس ۵ را از ال جی G6 نیز نرم تر و سریعتر دانست.

اگر بخواهیم وان پلاس را از یک جنبه برتر از بسیاری از گوشی های هوشمند بازار بدانیم بدون شک آن بخش صفحه نمایش این گوشی هوشمند خواهد بود که توانسته رضایت بسیاری از کاربران را جلب کند.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

دوربین

دوربین وان پلاس ۵ دوربین دوگانه است که از نظر جای قرار گرفتن بسیار شبیه به آیفون ۷ پلاس است. کیفیت عکاسی وان پلاس ۵ در روز بسیار خوب است و به راحتی می تواند در نور روز عکاسی کند. داینامیک رنج وان پلاس ۵ بسیار بالا بوده و توانایی رقابت با دوربین بسیاری از بالارده ها را دارد.

عکاسی در شب با وان پلاس ۵ به راحتی عکاسی در روز نیست و دوربین در نورسنجی دچار مشکل می شود البته عکس وان پلاس ۵ در شب توانایی برابری با گلکسی S8 را نیز دارد، این در حالی است که وان پلاس ۵ لرزش گیر اپتیکال ندارد. لنز دوربین وان پلاس ۵ ، از نوع لنز تله است و لنز های تله معمولاً در سنسور کمی ضعیف تر هستند.

در کل می توان دوربین وان پلاس ۵ را بسیار بهتر از بسیاری از پرچم داران مانند گوگل پیکسل دانست، حتی برخی از منتقدان بر این باور هستند که گلکسی S8 نیز در دوربین توانایی رقابت با وان پلاس ۵ را دارد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

حالت عکاسی حرفه ای با وان پلاس ۵ بسیار پیشرفت کرده است و دارای قابلیت تنظیم، هیستوگرام و تنظیم نور و رنگ دارد. حالت عکاسی پرتره با وان پلاس ۵ یکی از قابلیت های عکاسی است که کاربران در نظر سنجی ها از این حالت بسیار راضی بوده اند.

تجربه نشان داده است که استفاده از حالت های عکاسی پرتره به صورت نرم افزاری در سیستم عامل اندروید همیشه نا موفق بوده است، نمونه بسیار موفق حالت نرم افزاری عکاسی پرتره را می توانیم در آیفون ۷ مشاهده کنیم، نمی توانیم حالت عکاسی پرتره وان پلاس ۵ را از آیفون قوی تر بدانیم ولی از نمونه های اندرویدی مشابه خود بسیار قوی تر است.

باتری

عمر باتری گوشی های هوشمند وان پلاس، بسیار مناسب است، در میان گوشی های هوشمند وان پلاس، وان پلاس ۳T دارای ظرفیت باتری بسیار مناسبی است، وان پلاس ۵ نیز ظرفیت باتری بسیار خوبی دارد ولی در مقایسه با وان پلاس ۳T ظرفیت باتری آن کم به حساب می آید.

کمپانی وان پلاس به این نکته اشاره کرده است که وان پلاس ۵ با توجه به پردازش بیشتر ۲۰ درصد باتری بیشتری از وان پلاس ۳T مصرف می کند، در تست های صورت گرفته وان پلاس ۵ توانسته به راحتی ۶ الی ۸ ساعت باتری نگه دارد که این ساعت برای یک اندروید که در رده بسیار بالا نیست، مناسب است.

وان پلاس ۵ از استاندارد Qualcomm Quick Charge پشتیبانی نمی کند ولی شارژ ۰ تا ۱۰۰ این گوشی هوشمند نسبتاً سریع انجام می شود، زمانی برای شارژ ۰ تا ۱۰۰ وان پلاس ۵ عرضه نشده است.

نقد و بررسی گوشی هوشمند OnePlus 5

وان پلاس ۵ با حافظه ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۴۷۹ دلار عرضه می شود و وان پلاس ۵ با رم ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۵۳۹ دلار عرضه می شود.

هدف اصلی کمپانی وان پلاس عرضه گوشی های هوشمندی است که با بالارده ها و پرچم داران برابری کند ولی از نظر قیمت، قیمتی نصف پرچم داران داشته باشد. شاید بتوان گفت در ۸۰ درصد موارد نیز در کار خود موفق بوده است. اگر بخواهیم با قیمت وان پلاس ۵، یکی از گوشی های هوشمند برند سامسونگ و یا اپل را خریداری کنیم بدون شک نمی توانیم از اندکی از قابلیت های وان پلاس ۵ نیز بهره مند شویم. در کنار تمام این موارد این گوشی های هوشمند با قیمت بسیار مناسب از قابلیت های به روز دنیا نیز پشتیبانی می کند که این قابلیت ها در بالارده ها با قیمت های بسیار زیادی دیده شده است.

در حال حاضر آیفون پس از ۱۰ سال، به تازگی آیفون ۷ پلاس را با دوربین دوگانه عرضه کرد، این در حالی است که بسیاری از کمپانی ها مانند هواوی بسیار قبل تر از آیفون گوشی های هوشمند با دوربین دوگانه را به بازار عرضه کرده بود. پس در بسیاری از پرچم داران برتر نیز عیب هایی وجود دارد که به دلیل بزرگی نام، این ایراد ها زیر این سایه پوشانده شده اند.

شهامتی که وان پلاس در عرضه گوشی های هوشمند خود را دارد بسیاری از کمپانی های معمولی ندارند، شاید اگر گوگل بر روی تولید نکسوس ها تمرکز می کرد می توانست در حال حاضر به نتیجه بسیار مناسبی برسد، ولی ترجیح داد تا بر روی یک پرچم دار تمرکز کند که گوگل پیکسل را عرضه کرد که این گوشی هوشمند نیز در بسیاری از موارد با مشکلات بسیار زیادی از طرف کاربران مواجه شد.

در آخر باید به این نکته توجه کرد که اگر قصد خرید یک پرچم دار مانند گلکسی s8 و یا G6 را دارید بهتر است قبل از خرید نگاهی نیز به وان پلاس ۵ بیندازید.

ارسال نظر