گوشی وان پلاس اطلاعات شخصی کاربران را به شرکت سازنده انتقال می‌دهد!

رسانه کلیک - پس از واکنش تند مشتریان گوشی وان پلاس (OnePlus) نسبت به انتقال اطلاعات تلفن همراهشان، شرکت سازنده این تلفن های هوشمند واکنش نشان داد.طی چند روز اخیر در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت چینی وان پلاس OnePlus تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، بدون مجوز از مشتریان خود به اطلاعات همراه آن‌ها دسترسی دارد.

گوشی وان پلاس اطلاعات شخصی کاربران را به شرکت سازنده انتقال می‌دهد!

طی چند روز اخیر در فضای مجازی اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه شرکت چینی وان پلاس OnePlus تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، بدون مجوز از مشتریان خود به اطلاعات همراه آن‌ها دسترسی دارد.

کریستوفر مور (Christopher Moore) کارشناس مسائل امنیتی در این خصوص گفت: «این شرکت به قسمت های مختلف گوشی وان پلاس از قبیل تمام شماره‌های IMEI، شماره مخاطبین، آدرس ها، IMSI، شماره‌ سریال، MAC، شبکه‌های تلفن همراه، تنظیمات فعال‌سازی برنامه‌ها، تنظیمات مدت‌زمان روشن ماندن صفحه‌نمایش و غیره دسترسی دارد».

این شرکت چینی که در واکنش به این موضوع «ارائه خدمات پس از فروش بهتر به مشتریانش» را دلیل این امر عنوان کرده بود، اکنون گفته است که می‌خواهد این ویژگی را از گوشی خود حذف کند و فقط در صورت رضایت مشتری دسترسی به اطلاعاتش بلامانع باشد».

به گفته یکی دیگر از کارشناسان امنیتی، اگرچه قرار است این شرکت دسترسی خود به اطلاعات تلفن همراه کاربران خود را محدود کند، اما تاکنون دلیل موجه‌ای برای جمع‌آوری این اطلاعات از سوی این شرکت اعلام نشده است.

کارل پی (Carl Pei) مؤسس شرکت وان پلاس دریافت اطلاعات در سیستم‌ عامل خودساخته خود OxygenOS را امری منطقی و مطابق با استانداردها دانست و گفت: «این امر تنها به دلیل ارائه خدمات بهتر به مشتریان است و هیچ جای نگرانی برای اطلاعات وجود ندارد».

در ادامه اظهارات کارل پی Carl Pei را در این خصوص می‌خوانید:

«در گوشی‌های تلفن همراه وان پلاس، اطلاعات کاربران به‌ منظور بهبود خدمات و روند روبه‌جلو به‌ صورت جدی جمع‌آوری می‌شود. البته کاربر این حق را دارد که بداند اطلاعات وی چرا و به چه منظور دریافت می‌شود.

در سیستم‌ عامل OxygenOS اطلاعات کاربران به دو دسته تقسیم می‌شود که دسته اول مربوط به برخی اطلاعات دستگاه تلفن همراه است و از طریق منوی تنظیمات می‌توان آن را غیر فعال کرد. اما دسته دوم شامل اطلاعات مربوط به کاربر است که به‌ طور خودکار دریافت می‌شود که تنها دلیل آن ارائه خدمات و سرویس‌دهی بهتر به مشتری است.

بنده تأکید می‌کنم اطلاعات هیچ‌کدام از کاربران در اختیار هیچ شرکتی تا به‌ حال قرار داده نشده و سیستم‌ عامل OxygenOS از امنیت نسبتاً بالایی برخوردار است.

از اواخر اکتبر، تمام کاربران گوشی‌های هوشمند وان پلاس که دارای سیستم‌ عامل OxygenOS هستند، می‌توانند در صورت عدم رضایت از این بابت، با وارد شدن به منوی تنظیمات و غیر فعال کردن این امکان از دسترسی شرکت به اطلاعاتشان جلوگیری کنند.

وان پلاس بر روی مسئله امنیت به‌ صورت جدی تأکید دارد و اطلاعات کاربران خود را حفظ می‌کند. تلاش ما همواره این بوده است که بهترین باشیم و بهترین خدمات را به مشتریان عزیزمان ارائه دهیم.»

ارسال نظر