لنز تله فوتوی OnePlus 5 دارای زوم اپتیکال ۲X واقعی نیست

طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده است، لنز تله فوتوی دوربین گوشی OnePlus 5 دارای زوم اپتیکال ۲X واقعی نیست. در حقیقت این لنز دارای زوم اپتیکال ۱٫۶X است و ۰٫۴ باقی مانده با بهره گیری از زوم دیجیتال و فناوری SmartCapture شرکت OnePlus جبران شده است.

لنز تله فوتوی OnePlus 5 دارای زوم اپتیکال ۲X واقعی نیست

به گزارش کلیک ، گوشی OnePlus 5 پس از ماه ها انتظار بالاخره معرفی شد. این گوشی هم مانند بسیاری از گوشی هایی که در سال های اخیر رونمایی و عرضه شده اند، دارای دوربین دوگانه است و شرکت مدعی است که لنز تله فوتوی این گوشی از زوم اپتیکال ۲X برخوردار است. کاربران این گوشی می توانند با استفاده از دکمه ای که در اپلیکیشن دوربین گوشی وجود دارد، سریعا بین زوم ۱X و ۲X سوییچ کنند.

طبق آنچه که بر روی کاغذ نوشته شده است، این گونه تصور می شود که با استفاده از لنز تله فوتوی گوشی OnePlus 5 با زوم اپتیکال ۲X ، می توان اچسام را درست همانند لنز تله فوتوی آیفون ۷ پلاس، تا دو برابر بدون افت کیفیت بزرگ کنید؛ اما درواقع زوم اپتیکال لنز تله فوتوی این گوشی ۱٫۶X است و شرکت OnePlus برای ایجاد زوم ۲X از فناوری قدیمی زوم دیجیتال استفاده کرده است. طبق گفته آقای کارل پی، موسس شرکت OnePlus، در هنگام استفاده از لنز تله فوتوی OnePlus 5، کیفیت عکس به لطف استفاده از فناوری فول فریم این شرکت یعنی فناوری SmartCapture، تغییر نخواهد کرد. هنوز اطلاعات زیادی در این زمینه در دسترس نیست.

هنوز دلیل این کار شرکت OnePlus مشخص نیست و هنوز مشخص نیست که چرا شرکت با وجود اینکه لنز تله فوتوی گوشی دارای زوم اپتیکال ۱٫۶X است، در اپلیکیشن دوربین از گزینه زوم ۲x استفاده کرده است. همانطور که گفتیم ۰٫۴ باقی مانده با استفاده از فناوری SmartCapture این شرکت جبران شده است.

ارسال نظر