مشخصات گوشی جدید 4.6 اینچی وان‌پلاس فاش شد

ظاهرا کمپانی وان‌پلاس قصد دارد که با عرضه‌ی یک گوشی هوشمند جدید، ضمن ایجاد تنوع بیشتر، میزان درآمدهای خود را افزایش دهد. بر اساس تازه‌ترین گزارشات سایت GFXBench، احتمالا در آینده‌ی نزدیک شاهد رونمایی از گوشی هوشمند 4.6 اینچی خواهیم بود.

مشخصات گوشی جدید 4.6 اینچی وان‌پلاس فاش شد

به گزارش کلیک،مشخصات فنی این گوشی امروز از سوی منبع GFXBench فاش شده است.اطلاعات ارائه شده به گوشی هوشمندی با لقب مینی اختصاص داده شده است. با توجه به بهره‌مندی این محصول از صفحه نمایشی 4.6 اینچی، چندان جای تعجبی وجود ندارد که این محصول نسخه‌ی مینی یکی از محصولات شرکت وان‌پلاس باشد. با این وجود هنوز به نام دقیق این گوشی هیچ اشاره‌ای نشده است.

طبق اطلاعات مندرج در شیت ارائه شده از سوی سایت GFXBench، گوشی هوشمند جدید کمپانی وان‌پلاس از صفحه نمایشی 4.6 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) بهره‌مند می‌شود. بهره‌مند شدن این گوشی هوشمند از صفحه نمایش با وضوح تصویر فول اچ دی به واقع موضوع جالب توجه‌ای به شمار می‌رود، چرا که اغلب برای این سبک از محصولات که از رده‌ی مینی هستند، نمایشگرهای با وضوح تصویر پایین‌تر نظیر اچ دی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال هم اکنون وضوح تصور صفحه نمایش گوشی هوشمند اکسپریا زد 5 کامپکت اچ دی است. بنابراین صفحه نمایش 4.6 اینچی و با وضوح تصویر فول اچ دی یک نقطه‌ی مثبت در طراحی این گوشی به شمار می‌رود. با توجه به این موضوع، تراکم پیکسلی نمایشگر گوشی مینی جدید کمپانی وان‌پلاس در حدود 479 پیکسل در هر اینچ خواهد بود.

0

اما سیستم روی یک چیپ (SoC) به کار گرفته شده در گوشی جدید وان‌پلاس مینی چه تراشه‌ای است؟ همانطور که می‌بینید ظاهرا کمپانی وان‌پلاس قصد دارد این گوشی هوشمند را به تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون 810 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای مجهز کند. این سیستم روی یک چیپ از چهار هسته‌ی پردازشگر Cortex A53 و چهار هسته‌ی پردازشگر قدرتمند Cortex A57 بهره می‌برد و کارایی بسیار بالایی دارد. همچنین رم 4 گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی پیش فرض 64 گیگابایتی، سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی و سنسور دوربین سلفی5 مگاپیکسلی هم از دیگر خصوصیات و ویژگی‌های گوشی هوشمند مینی و جدید شرکت وان‌پلاس محسوب می‌شوند.

همانطور که مشاهده کردید، بر خلاف این که اینکه احتمالا گوشی هوشمند جدید نامبرده‌ شده‌ی کمپانی وان‌پلاس نسخه‌ای مینی از سری محصولات کنونی این شرکت خواهد بود، از خصوصیات و ویژگی‌های فنی بسیار عالی بهره می‌برد و به نوعی می‌توان آن را یک گوشی مینی پرچمدار محسوب کرد. متاسفانه در شیت‌های اطلاعاتی ارائه شده، هیچ اشاره‌ای به ظرفیت باتری این گوشی هوشمند نشده است. اما با توجه به بهره‌مندی این گوشی از صفحه نمایشی با وضوح تصویر فول اچ دی و تراشه‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون 810 انتظار داریم که شاهد به کار گیری یک باتری توانمند و با قدرت بالا (نسبت به سایر محصولات هم رده) در این محصول باشیم. نظر شما در رابطه با این گوشی هوشمند چگونه است؟ آیا شرکت وان‌پلاس این محصول را به زودی رونمایی می‌کند و یا برنامه‌ریزی خاصی برای معرفی این گوشی مینی در نظر گرفته است؟

منبع: gsmarena

ارسال نظر