تحویل سفارشات آنلاین توسط پهپاد به روستاهای چین رسید

بزرگترین فروشگاه آنلاین اقلام خرده فروشی چین قصد ارائه راه حلی را دارد که طی آن تحویل سفارشات بیش از شش صد میلیون نفر در مناطق روستایی را تسهیل و تسریع می کند.

تحویل سفارشات آنلاین توسط پهپاد به روستاهای چین رسید

به گزارش کلیک، دومین شرکت تجارت الکترونیک چین یعنی JD.com، در این امر پیش قدم شده و اقلام خرده فروشی و نیاز مشتریان روستایی را از طریق پهپاد به آن ها تحویل می دهد که راه حلی بسیار مفید و کاربردی برای مناطقی است که دسترسی به آن ها سخت است و بجای نیروی انسانی می توان از پهپاد استفاده کرد.

این ایده که بخواهیم اقلام مصرفی و نیاز های مشتریان روستای چین را با پهپاد به آن ها تحویل داد و همینطور استفاده های دیگری که می توان از این شیوه داشت، با استقبال بی نظیری روبرو شد و از آن به عنوان یک ایده ی ارزشمند استفاده می شود که موجب صرفه جویی در زمان و هزینه است. بیشترین حجم فروش اقلام خرده فروشی ممکن است از مناطق پرجمعیت چین مثل گوانگدونگ، جیانگسو و ژیانگ باشد. اما طبق تحقیقات انجام شده، بیشترین رشد و پیشرفت این مورد در جوامع داخلی کوچک رخ داده است، محیط هایی که درآمدهایی به نسبت محدود تری داشته اند.

ماه گذشته، "علی بابا" بزرگترین کمپانی تجارت الکترونیک چین اظهار کرد که قصد دارد ازپکن به عنوان یک دروازه ی دسترسی استفاده کند؛ دسترسی به چهار صد میلیون نفر که در کشورهای در حال توسعه و یا ضعیف تر در حال زندگی کردن هستند. کمپانی JD.com نیز بسیار مایل به نفوذ در بازار مناطق روستایی است و در حال برنامه ریزی برای آموزش روستاییان است تا به آنها خرید آنلاین را آموزش دهد.

shutterstock_191393468_Web

در سال گذشته این کمپانی تقریبا توانست به صد و پنجاه هزار نفر از مروجان روستایی آموزش دهد که به روستاییان تحت پوشش خود یاد بدهند که چطور خرید آنلاین را انجام دهند و از وبسایت کمپانی استفاده کنند. علاوه بر آموزش به آن ها یک کمیسیون نیز پرداخت می شود و این کمیسیون به این منظور پرداخت می شود که محصول مورد نظر دقیق و درست به آدرس فرد و منزل گیرنده تحویل داده شود. چون شرایط جغرافیایی و جاده ای بعضی مناطق روستایی از نظر تردد و تحویل کالا برای رفع نیاز های ضروری بعضی روستاییان سخت و مشکل است، این کمپانی تصمیم بر این گرفته تا از ربات های پرنده قرمز رنگی برای تحویل سفارشات مشتریان خود در شهر جیانگسو در سال 2015 استفاده کند.

این کار و پروژه مانند انجام بخشی از یک مزایده برای مناطق روستایی چین است که همانند آن در شهر های مرکزی انجام شد و موفق بود. این کار مانند یک چلنج با شیب بسیار تند است که همه ی افراد و دست اندر کاران این کمپانی در تلاش برای بیشتر و بهتر شدن سرعت و کیفیت خدمات این پروژه هستند. این خدمات بیشتر در مناطقی ارائه می شود که زیر ساخت های حمل و نقلی مناسب و یا افراد متخصص و آموزش دیده کمی دارد.

Drone_02

گارتنر از مقامات ارشد این کمپانی ذکر کرد: همانطور که بیان شد این پروژه برای مکان هایی است که صعب العبور باشد و یا دسترسی به آن ها بسیار سخت باشد و این پهپاد ها می توانند پکیج ها و بسته های مورد نظر را به مکان هایی ارسال کنند که ده کیلومتر از شهر های بزرگ فاصله دارد. برخلاف کمپانی آمازون که قصد ارسال بسته های شخصی به آدرس شخص مورد نظر را داشت، JD.com تصمیم بر ارسال یک پکیج ارسالی که حاوی چند بسته باشد را به یک نقطه در روستا دارد و افراد هر کدام بسته های خود را در محل مورد نظر دریافت کنند. با این کار تنها در یک پرواز پهپاد می توان تقریبا تمام کالاهای مورد نیاز افراد مختلف را ارسال نمود. این امر نیاز به یک پهپاد بزرگ و به اندازه کافی قدرتمند است که بتواند چند بسته ارسالی را با خود حمل کند و همچنین قادر به پرواز در مسیر های طولانی باشد. کمپانی JD.com پس از دستیابی به این هدف، رویای تحویل یک روزه ی بسته های ارسالی به مناطق دوردست و صعب العبور را در سر می پروراند تا خدمات و فعالیت خود را هر چه بیشتر گسترش دهد و بهبود بخشد.

ts2_DJI

در نوامبر 2015 سیدنی هوآنگ، از مقامات ارشد دفتر برنامه ریزی و اقتصادی شرکت بیان کرد که نزدیک به نود درصد از همه ی تولیدات و سفارشات JD.com همان روز و یا روز بعد به دست مشتری تحویل داده شده است. اگر هم بخواهید یک کار رقابتی را در این حوزه شروع کنید، زمان رسیدن سفارش به دست مشتری به عنوان یکی از فاکتور های بسیار مهمی است که اگر بیشتر از نصف حجم کار رقابتی را تشکیل ندهد، کمتر از نصف آن نیست.

ارسال نظر