نگاهی دقیق‌تر به گوشی هوشمند R7s اوپو و پیشرفت این شرکت چینی

کمپانی اوپو (Oppo) هم از دیگر شرکت‌های چینی است که در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند فعالیت می‌کند. اما این کمپانی هنوز نتوانسته مانند شرکت‌های چینی همچون هوآوی یا شیائومی اسم و رسم محکمی برای خود برپا ساخته و میزان فروش محصولات خود را تا حد مد نظر افزایش دهد. شرکت اوپو در ماه می سال جاری از گوشی هوشمند R7 و R7 Plus خود رونمایی کرد و پس از آن گوشی هوشمند R7s را معرفی کرد. ما در این مقاله قصد دارید که به طور مختصر نگاهی دقیق‌تر به گوشی هوشمند R7s اوپو بیاندازیم.

نگاهی دقیق‌تر به گوشی هوشمند R7s اوپو و پیشرفت این شرکت چینی

اما این کمپانی هنوز نتوانسته مانند شرکت‌های چینی همچون هوآوی یا شیائومی اسم و رسم محکمی برای خود برپا ساخته و میزان فروش محصولات خود را تا حد مد نظر افزایش دهد. شرکت اوپو در ماه می سال جاری از گوشی هوشمند R7 و R7 Plus خود رونمایی کرد و پس از آن گوشی هوشمند R7s را معرفی کرد. ما در این مقاله قصد دارید که به طور مختصر نگاهی دقیق‌تر به گوشی هوشمند R7s اوپو بیاندازیم.

کلیک - ظاهر گوشی هوشمند R7s اوپو تا حد زیادی شبیه به آیفون 6 اس پلاس اپل است. بهره‌مندی آن از صفحه نمایش 5.5 اینچی و بدنه‌ی فلزی ظاهر آن را زیباتر کرده است. سیستم روی یک چیپ (SoC) به کار گرفته شده در این محصول هم تراشه‌ی اسنپدراگون 615 کوالکام در نظر گرفته شده است. اسنپدراگون 615 از پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد و پیش از این نشان داده که همواره عملکرد بسیار قابل قبولی را دارد. اما از نظر قیمت گوشی هوشمند R7s اوپو نسبت به سایر محصولات چینی تا حدی گران‌تر به نظر می‌رسد. این گوشی در بازارهای سنگاپور با قیمت 599 دلار عرضه می‌شود، با این حال در برخی از کشورها می‌توان این محصول را با قیمتی در حدود 425 دلار نیز خریداری کرد. در هر صورت نمی‌توان گوشی هوشمند R7s اوپو را یک محصول مقرون به صرفه دانست.

3

البته گوشی هوشمند R7s اوپو هنوز در تمامی بازارهایی که می‌بایست عرضه شود، ارائه نشده است. این محصول به زودی و احتمالا طی اواخر ماه نوامبر وارد بازار کشورهایی همچون استرالیا، تایوان، ویتنام، اندرونزی، مالزی و تایلند هم خواهد شد. پس از آن و در ماه دسامبر، اوپو R7s به طور آنلاین در کشورهای اروپایی و ایالات متحده نیز عرضه می‌شود.

ظاهر و طراحی

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، بدنه‌ی گوشی هوشمند R7s اوپو از مواد فلزی تشکیل شده و این امر زیبایی آن را افزایش داده است. از نظر تنوع رنگی شرکت اوپو این گوشی هوشمند را در سه رتگ طلایی، خاکستری و صورتی کم رنگ عرضه می‌کند. در نگاه اول ظاهر این گوشی بسیار شبیه به آیفون‌های اپل به نظر می‌رسد. حتی محل قرارگیری دکمه‌ی افزایش و کاهش صدا (Volume)، سنسور دوربین اصلی دستگاه، اسپیکرها و ... هم مشابه با محل‌هایی که اپل برای این دکمه‌ها در نظر گرفته طراحی شده است. جالب است بدانید که حتی تصویر پیش فرض پس زمینه‌ی گوشی هوشمند R7s اوپو هم تا حد زیادی شبیه به تصویر والپیپر Milky Way سیستم عامل آی او اس 8.0 اپل طراحی شده است. در این بین تفاوت‌های بسیار کوچکی نیز مابین آیفون‌های جدید اپل و گوشی R7s اوپو مشاهده می‌شود. به عنوان مثال سنسور دوربین اصلی R7s اوپو مربع شکل است و نور فلش LED مربوط به آن در زیرسنسور واقع شده است.

1

گوشی هوشمند R7s اوپو وزنی معادل با 155 گرم داشته و ضخامت بدنه‌ی آن تنها برابر با 6.95 میلیمتر است. بنابراین در یک نگاه کلی شاید از نظر طراحی در گوشی R7s اوپو هیچ نوآوری به کار نرفته باشد، اما کیفیت ساخت و طراحی آن بسیار مناسب و قابل قبول است.

سخت افزار

گوشی هوشمند R7s اوپو در مجموع یک گوشی میان رده است. به بیان دیگر این محصول به عنوان یک پرچمدار طراحی نشده، اما با این وجود قابلیت‌های سخت افزاری و عملکردی آن به نحوی است که از هر نظر کاربر را راضی می‌کند. سیستم روی یک چیپ اسنپدراگون 615 کوالکام با پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای عملکردی فوق‌العاده داشته و تقریبا از پس هر نوع فرآیند پردازشی بر می‌آید. رم 4 گیگابایتی گوشی R7s اوپو هم به نوعی منجر به بهبود عملکرد دستگاه و قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ آن می‌شود. همچنین باید اشاره داشته باشیم که R7s اوپو از باتری 3070 میلی آمپر ساعتی و حافظه‌ی داخلی پیش فرض 32 گیگابایتی بهره می‌برد.

اما صفحه نمایش R7s اوپو چگونه است؟ نمایشگری که کمپانی اوپو برای گوشی هوشمند R7s خود در نظر گرفته، صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر فول اچ دی (1080 در 1920 پیکسل) است که توسط پنل گوریلاگلاس 4 از آن محافظت به عمل می‌آید. دوربین اصلی این گوشی هوشمند را نیز سنسوری 13 مگاپیکسلی و قدرتمند تشکیل می‌دهد که عملکرد آن فراتر از عملکرد دوربین یک گوشی میان رده خواهد بود. گوشی R7s اوپو قابلیت پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت را ارائه می‌کند و حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایتی آن با استفاده از حافظه‌ی جانبی (رم میکرو اس دی) قابل افزایش است. همچنین نسخه‌ای از این گوشی هوشمند که به بازارهای جهانی عرضه می‌شود قابلیت پشتیبانی از اتصال LTE 4G نیز خواهد داشت.

2

کمپانی اوپو هم مانند سایر شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های اندرویدی در کنار سیستم عامل اندروید اصلی نصب شده بر روی دستگاه، رابط کاربری اختصاصی خود را نیز ارائه می‌کند. رابط کاربری کمپانی اوپو Color OS نام دارد و گوشی هوشمند R7s این شرکت از Color OS 2.1 بهره در کنار اندروید 5.1 آب نبات چوبی بهره می‌برد.

بدون تردید گوشی هوشمند R7s اوپو یک محصول باکیفیت است که شاید به دلیل تولید شدن توس شرکتی چینی دید منفی در افراد ایجاد کند. اما به واقع به نظر می‌رسد که دوران مربوط به بی‌کیفیت بودن کالاهای چینی سپری شده باشد. هم اکنون شرکت‌های چینی در هر زمینه‌ای پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای داشتند و صنعت گوشی‌های هوشمند هم از این موضوع مستثنا نیست. کمپانی چینی هوآوی به قدری پیشرفت کرده که حتی گوگل برای ساخت نکسوس 6P با این شرکت همکاری داشته است. همکاری مابین گوگل و هوآوی در راستای تولید نکسوس 6P بدون تردید بدین معناست که گوگل کاملا به کمپانی چینی هوآوی و کیفیت ساخت محصولات این شرکت اعتماد دارد. اگر این چنین نبود گوگل هیچگاه برای تولید نکسوس‌های جدیدش ریسک نمی‌کرد و با هوآوی وارد همکاری نمی‌شد.

بنابراین در حال حاضر شرکت‌های چینی پیشرفت‌های عظیمی را داشته‌اند و کمپانی اوپو هم از این موضوع مستثنا نیست. همانگونه که اشاره داشتیم گوشی هوشمند R7s این کمپانی یک محصول میان رده است، اما با این وجود در طراحی آن هیچ عیب و نقصی مشاهده نمی‌شود. شاید تنها انتقادی که بتوان به این گوشی وارد کرد مربوط به عدم ارائه‌ی هیچگونه نوآوری در ظاهر و طراحی آن باشد. نظر شما چگونه است؟ آیا کمپانی‌های چینی نظیر اوپو را شرکت‌هایی با محصولات بی‌کیفیت و غیرقابل اعتماد می‌دانید؟

ارسال نظر