کل روستاهای کشور به فیبر نوری مجهز می‌شود

رسانه کلیک - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت از گسترش و ارتقای کیفی شبکه زیرساخت ارتباطی در ۶ ماه آینده خبر داد و گفت: به زودی فیبر نوری در روستاهای کشور توسعه پیدا می کند.

کل روستاهای کشور به فیبر نوری مجهز می‌شود

به گزارش کلیک ؛ به نقل از مهر، صادق عباسی شاهکوه مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در جلسه هم اندیشی مدیران استانی شرکت ارتباطات زیر ساخت با اشاره به برنامه های مد نظر برای گسترش و ارتقای کیفی شبکه زیرساخت در ۶ ماه آینده گفت: مهمتر از توسعه و ظرفیت شبکه، پایداری آن است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن پروژه تدبیر، از افزایش ظرفیت قابل توجهی در بخش انتقال خبر داد و گفت: ظرف چهار ماه آینده در بخش IP گشایش های خوبی در شبکه زیر ساخت ایجاد می شود؛ همچنین در شش ماه آینده شبکه زیر ساخت با کیفیت عالی گسترش می یابد.

به گفته عباسی شاهکوه، افزایش کیفیت سرویس های زیر ساختی موجب می شود تا اپراتور ها بر بستر این شبکه سرویس های بهتری ارائه دهند و هیچ تنگنای ارتباطی به دلیل مشکلات زیرساختی وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مهمتر از توسعه و ظرفیت شبکه، پایداری آن است، ادامه داد: این پایداری متکی به مدیران استانی است تا با قرارداد های نگهداری شبکه، در جهت سرویس دهی مطلوب حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیاست توسعه فیبر نوری در روستاهای کشور دنبال می شود، افزود: در برنامه ششم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده است که ۸۰ درصد خانوار ها را به اینترنت با سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه دسترسی دهد.

عباسی شاهکوه به موضوع تغییر ساختار استان ها اشاره کرد و گفت: لازم است این تغییرات را با نگاه فرصت محور بنگریم؛ سیاست وزارت ارتباطات آن است که در هر استان یک نقطه تماس با بیرون از وزارت ارتباطات وجود داشته باشد و آن را تقویت کند. برخی اشکالات در موضوع تغییر ساختار قابل رفع است.

ارسال نظر