تلسکوپ اپتیکی مهرماه بهره‌برداری می‌شود

پروژه آرشیو تصاویر ماهواره‌ای، دیتا سنتر، سازمان فضایی ایران در دهه فجر افتتاح شود و پروژه اپسکو نیز این آمادگی را دارد که در هفته جهانی فضا، مهرماه، به بهره‌برداری برسد.

تلسکوپ اپتیکی مهرماه بهره‌برداری می‌شود

به گزارش کلیک و به نقل از سازمان فضایی ایران، محسن بهرامی، رییس سازمان فضایی ایران با اعلام این خبر گفت: مراحل نصب تلسکوپ پروژه سیستم اپتیکی زمین پایه رصد اجرام فضایی که در چهار کشور پرو، پاکستان، چین و ایران از سوی سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) به تصویب رسیده بود، در مرکز ماهدشت درحال اتمام است.

بهرامی تاکید کرد: در همین حال پروژه اشتراک‌گذاری داده‌های ماهواره‌ای کشورهای عضو اپسکو نیز تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است و داده‌ها و دیتای بسیار غنی در مرکز فضایی ماهدشت موجود است که می‌تواند در سطح بین‌الملل مطرح باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه آرشیو تصاویر ماهواره‌ای، دیتا سنتر، سازمان فضایی ایران در دهه فجر افتتاح شود و پروژه اپسکو نیز این آمادگی را دارد که در هفته جهانی فضا، مهرماه، به بهره‌برداری برسد.

رییس سازمان فضایی ایران درباره نهایی شدن مذاکرات پرتاب ماهواره توضیح داد: امسال پرتاب ماهواره دوستی انجام خواهد شد و آمادگی پرتاب دوم را در اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده خواهیم داشت. به نحوی که قرارداد ماهواره ظفر نیز در حال بازنگری است و تیم طراحی و ساخت ماهواره آت‌ست دانشگاه امیرکبیر نیز تلاش دارند این ماهواره را برای پرتاب دوم آماده کنند.

ارسال نظر