اوراکل از امنیت سخن می‌گوید

جان فاستر، معاون بخش توسعه تجاری شعبه آسیا و اقیانوسیه شرکت اوراکل به iTWire  گفت: "برای بسیاری از مشتریان ما، امنیت، اولویت بسیار بالایی دارد."

اوراکل از امنیت سخن می‌گوید

به گزارش کلیک به نقل از iTWire، او معتقد است، از آن‌جایی که اکثر نفوذها از درون فایروال انجام می‌شود، شرکت ما، امنیتی در تمام سطوح، از سیستم‌عامل‌ها گرفته تا برنامه‌ها را پیشنهاد می‌کند. به عنوان مثال یکی از روش‌ها این است که طراحان می‌توانند یک محیط استقرار غیرقابل تغییر توسط کارکنان، به وجود بیاورند.
این شرکت در حال تنظیم سیستم SuperCluster و سایر سیستم‌های مهندسی شده خود است تا ویژگی‌های امنیتی هر چه بیشتر، به صورت پیش‌فرض فعال باشند. او می‌گوید: مشتریان باید در مورد صرف نظر کردن خود، آگاهانه تصمیم بگیرند.
استثناءها، ویژگی‌هایی هستند که از به کار بردن روش‌های معمولی، جلوگیری می‌کنند. موارد مشخصی هم‌چون روش‌های نصب از راه دور و یا جایی که آن‌ها با ویژگی‌های مشخصی از سیستم اوراکل که ممکن است مورد استفاده مشتریان قرار نگیرد، گره خورده‌باشند.
«فاستر» می‌گوید: درگذشته، سهولت استفاده مورد اهمیت بود، اما اکنون، امنیت و انطباق، اهمیت بالایی دارند. به عنوان مثال، این شرکت، ابزاری را برای سیستم SuperCluster فراهم آورده است که در مورد منطبق بودن یا نبودن تنظیمات مورد نظر با یک سری ویژگی‌ها همچون PCI DSS، گزارش می‌دهد.
محدوده امنیتی اوراکل در عمل، سخت‌افزارها را نیز دربرمی‌گیرد.
پردازنده SPARC M7، رمزگذاری سخت‌افزاری را هم شامل می‌شود؛ بنابراین، زمانی که تمام حجم کاری رمزگذاری شده خود را اجرا می‌کنید، نگرانی در مورد عملکرد سیستم نخواهید داشت. حداکثر افت کارایی، به میزان کم 2% یا 3% است. این ویژگی می‌تواند برای تمامی برنامه‌ها مفید باشد، چون دیگر نیازی نیست که ویژگی رمزگذاری را فعال و غیرفعال کنید.
همچنین، این پردازنده یک ویژگی دارد که می‌تواند حافظه را به رمزی که از آن استفاده می‌کند، قفل کند؛ بنابراین تمامی ضعف‌ها مانند «بیش‌خوانی» را از بین می‌برد و در برابر سوءاستفاده‌هایی مانند «Heartbleed»، محافظت مش‌شود.
علاوه برآن، این ریزتراشه، برای پشتیبانی از پایگاه‌های داده بزرگ درون حافظه، فشارزدایی سخت‌افزاری دارد (این ویژگی، عملکرد CPU را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد و چرخه‌های پردازشی آن را برای سایر اهداف نگه می‌دارد) و البته شامل یک شتاب‌دهنده سخت‌افزاری SQL است.
خود این پردازنده 15 ماه پیش به نمایش گذاشته شد، اما اولین سیستمی که از آن استفاده می‌کند، چند ماه پیش در گردهمایی Open World این شرکت به نمایش گذاشته شد.
«فاستر» در نگاه به آینده می‌گوید: هم‌اکنون از نسل بعدی پردازنده‌های SPARC Sonama پرده‌برداری شده است و به صورت on-chip از PCI و Infiniband پشتیبانی خواهد کرد تا عملکرد کلی سیستم را بالا آورده و مجموع هزینه‌های آن را کاهش دهد.

ارسال نظر