راکت اوربیتال آماده پرتاب بزرگترین محموله به ایستگاه فضایی بین المللی

Cygnus پس از تخلیه، توسط فضانوردان سوزانده خواهد شد.

راکت اوربیتال آماده پرتاب بزرگترین محموله به ایستگاه فضایی بین المللی

یک فضاپیمای آذوقه رسان از Orbital ATK آماده پرتاب بزرگترین محموله خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی است. سیگنوس که مجددا طراحی شده است، اولین بار در دسامبر راه‌اندازی شد و قادر است ۲۵درصد بیشتر از قبل بارگیری داشته باشد و وزن کنونی آن حدود ۴ تن است. دن تانی، یک فضانورد اسبق ISS می‌گوید: "مثل این می‌ماند که یک جعبه هدیه را باز کنید و چیزهایی را در آن پیدا کنید که لازم داشتید و سورپرایزهایی که فکرش را نمی‌کردید." سیگنوس علاوه بر تجهیزات، یک پرینتر ۳D، یک جین نانوماهواره و یاقوت، برای ازمایش اثرات آتش در فضا با خود حمل خواهد کرد.

orbital-resupply-2016-

آزمایش یاقوت قرار است پس از تخلیه محموله انجام شود. آتش یک خطر بسیار جدی در فضا است و هدف این آزمایش مطالعه مسایل امنیتی است و اینکه در جاذبه صفر چگونه انتشار می‌یابد. معمولا خدمه پس از تخلیه بار، سیگنوس را با زباله پر کرده و اجازه می‌دهند هنگام ورود به جو زمین بسوزد. با این حال، این بار از راه دور یک تکه پارچه را آتش زده و در ماژول پنج فوتی می‌اندازند، تا متوجه شوند آتش در یک محیط میکرو جاذبه چگونه رفتار خواهد کرد.

اگر همه چیز طبق روال پیش رود، سیگنوس امروز در ساعت ۱۱:۰۵ شب به وقت محلی پرتاب خواهد شد. این محموله روز ۲۶ مارس به ایستگاه فضایی خواهد رسید و آزمایش یاقوت نیز پس از آن انجام خواهد شد، گرچه ناسا هنوز زمان دقیقی برای آن اعلام نکرده است. زمانی‌که آزمایش تکمیل شود، هفت روز در مدار باقی خواهد ماند تا دانشمندان داده‌ها را از سنسورها و دوربین‌ها دریافت کنند. پس از آن، سیگنوس را مجدد به جو می‌فرستند تا مثل همیشه بسوزد.

منبع: engadget

ارسال نظر