اندروید 8 برای اکسپریا XZ و XZs منتشر شد

رسانه کلیک - شرکت سونی آپدیت اندروید 8 برای اکسپریا XZ و XZs را منتشر کرد. بر همین اساس، کاربران این دو تلفن هوشمند به زودی می‌توانند از اندروید اوریو استفاده کنند.

اندروید 8 برای اکسپریا XZ و XZs منتشر شد

تا پیش از این سونی وجود آپدیت به اندروید 8 برای اکسپریا XZ و XZs را تایید کرده بود اما حالا پس از مدت کوتاهی انتظار، این شرکت اعلام کرده است که اندروید اوریو برای این دو تلفن هوشمند منتشر شده است. شماره بیلد سیستم عامل اندروید اوریو در هر دو دستگاه ذکر شده با عنوان 41.3.A.0.401 شناخته شده است.

کاربران دو اکسپریای پرچمدار می‌توانند با دانلود این آپدیت به حجم 1.2 گیگابایت، علاوه بر آخرین نسخه منتشر شده از سیستم عامل اندروید، از جدید ترین آپدیت امنیتی ماه نوامبر شرکت گوگل برای اندروید نیز بهره مند شوند.

اندروید 8 برای اکسپریا XZ

احتمالا سونی تصمیم دارد تا علاوه بر اکسپریا XZ و XZs اندروید اوریو را برای دیگر تلفن های هوشمند رده بالای خود نیز ارائه دهد. بر همین اساس انتظار می‌رود تا در آینده ای نزدیک شاهد انتشار اندروید 8 برای سری ایکس گوشی های اکسپریا باشیم.

همانطور که گفته شد؛ اندروید 8 برای اکسپریا XZ و XZs به همراه آپدیت های امنیتی ماه نوامبر سیستم عامل اندروید منتشر شده است. مهمترین تغییر این آپدیت امنیتی، مقاوم سازی دستگاه در برابر آسیب پذیری KRACK است.

آسیب پذیری KRACK که در ماه اکتبر کشف شده بود بیش از 41 درصد از دستگاه های مبتنی بر سیستم عامل اندروید را در معرض نفوذ از طریق WiFi قرار می‌داد.

در ماه اکتبر سال جاری میلادی، نتایج یک تحقیق جدید نشان دادند که پرتوکل رمز گذاری WPA2 در شبکه های وای فای، امکان نفوذ پذیری تمامی دستگاه ها را بالا می‌برد. نفوذ پذیری KRACK تمامی دستگاه های مختلفِ همراه و دسکتاپ با سیستم عامل های گوناگون را تحت تاثیر خود قرار می‌داد. با این حال توزیع های برپایه لینوکس و از جمله آنها سیستم عامل اندروید آسیب پذیری بیشتری در برابر KRACK داشتند.

اما حالا با انتشار آپدیت امنیتی ماه نوامبر برای گوشی های اندرویدی و از جمله آنها اکسپریا XZ و XZs نگرانی ها در مورد KRACK کم رنگ تر شده است.

ارسال نظر