تخریب اکوسیستم استارتاپی کشور به‌ دلیل دخالت سازمان ها

رسانه کلیک - نائب‌ رییس هیئت مدیره سازمان نصر تهران گفت: موج اول توجه به استارتاپ ها در کشور مفید بود، اما متأسفانه در حال حاضر دخالت سازمان ها در اکوسیستم استارتاپی کشور باعث تخریب این حوزه شده است.

تخریب اکوسیستم استارتاپی کشور به‌ دلیل دخالت سازمان ها

به گزارش کلیک به نقل از تسنیم؛ شهاب جوانمردی نایب‌ رییس هیئت مدیره سازمان نصر تهران با بیان اینکه دخالت سازمان های مختلف در اکوسیستم استارتاپی کشور باعث تخریب این حوزه شده است، عنوان کرد: راه‌ اندازی کسب‌ و کارهای نوپا امروزه در کشور باب شده و کمتر کسب‌ و کاری را می‌ شناسیم که سراغ حوزه استارتاپ ها نرفته باشد و این کار باعث تخریب اکوسیستم استارتاپی کشور خواهد شد.

وی به موانع و چالش های استارتاپ ها در تجاری‌ سازی و گسترش خدمات شهر هوشمند اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از ورود به حوزه استارتاپ ها باید صورت مسئله را مشخص کرد و ابتدا استارتاپ ها را به‌ خوبی بشناسیم.

وی بیان کرد: وقتی می‌ گوییم درصدد استفاده از استارتاپ ها هستیم، مشخص نمی‌ کنیم که قرار است چالش های جدید را برای این کسب‌ و کارها مطرح یا مشکلات موجود را به‌ کمک آنها حل کنیم.

نایب رییس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ ای تهران در تشریح مشکلات استارتاپ های کشور گفت: موج اول توجه به استارتاپ ها در کشور مفید بود اما متأسفانه در حال حاضر دخالت سازمان ها در اکوسیستم استارتاپی کشور باعث تخریب این حوزه شده است.

وی با تأکید بر رفع موانع فعالیت کسب‌ و کارهای نوپا در کشور تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم شاخص کارآفرینی در کشور را بهبود بدهیم و چالش ها و قوانین موجود در این حوزه را برطرف و تسهیل کنیم؛ پس از این کار می‌ توانیم به‌ فکر طراحی شاخص ها باشیم.

ارسال نظر