Firefox OS پاناسونیک و موزیلا همچنان زنده است

اگر چه سیستم عامل فایرفاکس (Firefox OS) دیگر روی گوشی های هوشمند دیده نمی شود ولی در دنیای تلویزیون ها هنوز هم می تازد.

Firefox OS پاناسونیک و موزیلا همچنان زنده است

به گزارش کلیک، شرکت موزیلا اعلام کرده است سیستم عامل آن ها در یک جفت تلویزیون UHD جدید پاناسونیک که این هفته در نمایشگاه CES رونمایی شد، استفاده می شود.

تلویزیون های 58 و 65 اینچی DX900 از سیستم عامل فایرفاکس (Firefox OS) استفاده خواهند کرد که به کاربر اجازه می دهد تا اپلیکیشن، شبکه های تلویزیونی، و دستگاه های دلخواهشان را رمز گزاری کنند. موزیلا اعلام کرده است که اواخر سال 2016 یک آپدیت جدید به Firefox OS 2.5 عرضه خواهد کرد که قابلیت های جدیدی مثل ذخیره مستقیم نرم افزار های تحت وب روی تلویزیون را می دهد.

موزیلا قصد دارد تا سیستم عاملش را برای کلیه دستگاه های متصل بهم ارائه کند.

این دو تلویزیون اولین دستگاه هایی نیست که با سیستم عامل فایرفاکس عرضه می شود (پاناسونیک در ماه می پارسال نیز مدل هایی را رونمایی کرده بود) ولی رونمایی های جدید نشانگر این است که موزیلا هنوز روی سیستم عامل اختصاصی خود کار می کند. اخیرا گزارش های منتشر شده که حاکی از قصد موزیلا برای انتشار سیستم عاملش روی مینی PC ها (رایانه کوچک) و دستگاه های HDMI stick است. طبق خبرهای جدید نیز موزیلا می خواهد سیستم عامل خود را برای تمام دستگاه های متصل به هم منتشر کند. اگر بخواهیم کلی بگوییم معنی این حرکت این است که به زودی شاهد گسترش سیستم عامل فایرفاکس روی دستگاه های مختلف خواهیم بود.

منبع: theverge.com

ارسال نظر