نگاهی بر مدل جدید پخش کننده بلوری پاناسونیک UB900k

قابلیت پشتیبانی از کیفیت های HDR ،4K و UHD برای پخش تصاویر، ویدیو و آهنگ های مورد علاقه شما؛ دیگر چه انتظاراتی می توانید از یک دستگاه پخش کننده داشته باشید؟!

نگاهی بر مدل جدید پخش کننده بلوری پاناسونیک UB900k

کلیک- داشتن جدید ترین و بهترین لوازم و دستگاه های تکنولوژی سرگرمی های خانگی، فردی خاص و عاشق از نوع خودش را می طلبد. سال های متمادی وقت خود را صرف جمع کردن کلکسیونی از بهترین لوازم وتکنولوژی های سرگرمی خانگی می کنید و سپس می بینید که یک نسخه جدید از این تکنولوژی سرگرمی خانگی تمام وقت و هزینه شما را نابود می کند و همه ی امکانات را یکجا در خود جای داده است.

همیشه حمل کردن و همراه داشتن نوارهای ویدیویی، دی وی دی و بلوری سخت بوده و برای کلکسیونرها یک مشکل به حساب میاید، اما با وجود تکنولوژی های جدید و منحصر به فرد آینده ای روشن و زیبا تر در انتظار این محصولات خواهد بود.

اسم این آینده روشن و زیبا اولترا اچ دی بلوری (Ultra-HD Blue-Ray) است.

برای نمایش دادن همه فایل های قابل پخش تصویری، کمپانی پاناسونیک در حال ارائه یک دستگاه جدید است که فایل های تصویری را به کیفیت 4K و در دستگاه پخش کننده Ultra-HD Blue-ray پخش کند.

این دستگاه قابلیت پخش تصاویر با کیفیت HDR را نیز دارد و از گستره وسیع طیف رنگ BT.2020 پشتیبانی می کند. همچنین سیگنال های وسیعی را پوشش می دهد و تصاویر 4K را با سیگنال های رمز گذاری شده (4:2:0) به سیگنال هایی با کد (4:4:4) تبدیل می کند که باعث افزایش کیفیت و وضوح بهتر تصاویر می شود. شاید متخصصین اهل فن این نوع تکنولوژی ها بگویند که این نوع عملکرد برای دستگاه بسیار سخت و سنگین باشد و دستگاه نتواند این حجم کار و کیفیت را به عنوان کیفیت خروجی تحویل دهد، اما این دستگاه در ساده ترین حالت، بهترین استاندارد و بالاترین رزولوشن را برای پخش انتخاب می کند و کیفیت پخش تصویر را در حالت بلوری به بیننده ارائه می دهد.

Panasonic DMP-UB900 Ultra-HD Blu-ray player_2-650-80

ویژگی ها، جزئیات و مراحل تامین توان دستگاه

معمولا برای هر کس که اولین تجربه ی دیدن دستگاه و کیفیت آن را دارد، شاید در نگاه اول نتواند بزرگی و عظمت عملکرد دستگاه UB900 را درک کند. (نمای سه بعدی نمایشگر جلویی این دستگاه همراه با آینه ای که درون آن تعبیه شده، مانند یک انقلاب در صنعت پخش کننده های بلوری است و نمایشگر جلویی UB900 از طراحی و طرح جدید و بسیار جالبی برخوردار است.)

اما پوسته ی خارجی UB900 طوری نیست که بتوان داخل دستگاه را مشاهده کرد، برای همین درون دستگاه پخش کننده مانند یک بازار کسب و کار است، چه از نظر شغل و خرید و فروش و مهندسی قطعات و چه از نظر پیچیدگی و پیشرفته بودن آن که شبیه دنیایی عجیب و جالب به نظر می رسد.

درون این دستگاه، یک پردازنده قوی کروم با دقت بسیار بالای 4K وجود دارد که از تکنولوژی های پردازش تصویر به منظور بهتر کردن و بهبود تصویر و استفاده از طیف وسیع تری از رنگ ها استفاده شده و در نمایشگاه CES 2015 به نمایش گذاشته شد. UB900 در نمایشگاه CES توانایی خود را در نمایش و تفکیک رنگ های یک تصویر زیبای پاییزی جنگلی به زیبایی به نمایش گذاشت. این تصویر که پر از رنگ های زرد پررنگ و کم رنگ، قرمز و سبز بود همه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد در حالی که دستگاه های دیگر تصویری شسته و بی کیفیت با رنگ های مرده را به نمایش گذاشته بودند.

UB900 به بیننده کمک می کند تا تصویر و شرایط به همراه رنگ های موجود در آن کاملا به واقعیت نزدیک باشد و همانطوری باشد که کارگردان و کارشناس تصویر می خواهد احساس صحنه را به بیننده منتقل کند.

در قسمت پخش صدا، این دستگاه علاوه بر فرمت های WAV/FLAC/MP3/AAC/WMA کیفیت های بالاتر مانند DSD و ALAC را پشتیبانی می کند، صدای پخش شده به صورت 192kHz/32bit بوده و از فرکانس مناسب برای شنیدن و لذت بردن برخوردار است. همچنین قبل از پخش صدا از سیستم صوتی و ویدیو سیستمی در نظر گرفته شده که صدا را فیلتر کند و با وضوح کامل و کاملا رسا پخش کند.

تنها چیزی که UB900 قادر به انجام آن نیست امکان پخش صدای دالبی محیطی (Dolby Atmos) یا DTS می باشد و می توان بجای این ضعف نقطه قوت سیستم 7.1 کانالی صدای آن را در نظر گرفت.

Panasonic DMP-UB900 Ultra-HD Blu-ray player_4-650-80

دیسک و اطلاعات قابل پخش داخل دستگاه

حتما از خودتان می پرسید که این فیلم ها و تصاویر با کیفیت های خیره کننده Ultra-HD چطور تهیه می شوند؟ دیسک های بلو-ری 4K Ultra-HD توانایی ذخیره اطلاعات تا 100 گیگابایت را دارند و یواش یواش جای نسخه های قبلی بلو-ری را در مغازه ها خواهند گرفت. فیلم ها و تصاویر ذکر شده با کیفیت مورد نظر 4K Ultra-HD مشخصا از حجم بسیار بالایی برخوردار هستند که همه این حجم و اطلاعات را می توان در دیسک های ذکر شده ذخیر سازی و آماده پخش کرد.

تا زمانی که دیسک های پیشرفته بلو-ری تهیه شوند، UB900 از دو نرم افزار نت فلیکس و آمازون پرایم (Netflix و Amazon Prime) پشتیبانی می کند و تصاویر با کیفیت Ultra-HD و HDR را از طریق این نرم افزارها پخش می کند. همچنین پاناسونیک علاوه بر دو نرم افزار ذکر شده یک مرورگر اینترنتی ساده جهت جستجو و پخش موزیک مورد علاقه ی کاربر خانگی قرار داده است.

فرایند پخش تصاویر با کیفیت HDR به عنوان یک مغز ماشینی برای دستگاه یاد می شود که از نقش های اساسی و مهمی می باشد که قسمت پردازنده و تحلیل کننده دستگاه انجام می دهد.

اگر شما زیاد اهل این نیستید که دیسک و یا لوح های فشرده خریداری و استفاده کنید (واقعا وقتی که من آدمی نیستم که بلو-ری بخرم و استفاده کنم، پس چرا باید یه پخش کننده بلو-ری بخرم؟) دستگاه یک قابلیت دیگری بنام میراکست در خود دارد که شما می توانید فایل های تصویری ویا صوتی خود را از طریق یک نرم افزار از موبایل و یا تبلت خود به دستگاه منتقل کنید و سپس تصاویر را در نمایشگر بزرگتر تلویزیون خود ببینید. حال با توجه به تکنولوژی های جدید و امکانات پیشرفته موجود، هر کسی باید یه تغییری در انتخاب های خود برای سرگرمی ها و اوقات فراغت خود داشته باشد و این دستگاه یک گزینه بسیار مناسب جهت پر کردن اوقات فراغت و لذت بردن از آن است.

Panasonic DMP-UB900 Ultra-HD Blu-ray player_3-650-80

قضاوت زودهنگام

دستگاه UB900 از دستگاه های توانمند و همه کاره در پخش تصاویر با کیفیت 4K و UHD می باشد. دستگاهی با قابلیت پخش فایل های آنلاین دیجیتال و لوح های فشرده که تا بحال در بازار وجود نداشته، قطعا نظرهای زیادی را به خود جلب می کند. مشخصا UB900 یک دستگاه همه کاره و همه فن حریف در تکنولوژی نیست ولی در مقایسه با هم ردیفان و رقیبان خود به عنوان یک حریف بسیار قدرتمند و با توانایی های ویژه ای که در آینده به آن اضافه خواهد شد، یاد می شود.

هنگامی که در مورد پخش کننده های تصویری و صوتی کمپانی پاناسونیک صحبت می کنید، از کلمه ی آینده و اقدامات پیش رو زیاد استفاده می شود، زیرا که این کمپانی برنامه ها و اقدامات ویژه ای برای اصلاح و بهتر کردن محصولات و خدمات ارائه شده به مشتریان را دارد. یکی از کارشناسان کمپانی سامسونگ در نماشگاه CES لاس وگاس بیان کرد که:

هنگامی که UB900 به بازار کشورهای اروپایی و استرالیا راه پیدا کند، نیاز به انجام و تدبیر اعمال ویژه ای برای محبوب کردن آن میان مردم نخواهیم داشت و خود دستگاه و توانایی های آن به اندازه ای می باشد که خود مردم سمت دستگاه می ایند و قلمرو وسیع و قدرتمندی برای این دستگاه در کشورهای پیشرفته پیش بینی می شود. هنگام ورود UB900 به کشورها و بازار های فروش، کمترین تغییر ایجاد شده در بازار، وجود بلو-ری های UHD در مغازه ها و جایگزین شدن نسخه های جدید بلو-ری بجای نسخه ی قبلی آن است.

UB900 از طراحی زیبا و ظاهری متناسب با توانایی های بالقوه خود برخوردار است. همچنین با توجه به ویژگی های ذکر شده این دستگاه هنگامی که فناوری صدا با کیفیت دالبی محیطی ( Dolby Atmos ) به آن اضافه شود دیگر هیچ حرفی برای رقیبان خود نمی گذارد و یک دستگاه پخش همه فن حریف و تمام کمال می شود.

منبع : techradar

ارسال نظر