CES 2016: پاناسونیک ویژگی‌های بیشتری به دوربین فیلم‌برداری 4K خود اضافه کرده است

در نمایشگاه CES سال گذشته، پاناسونیک اولین دوربین‌های فیلم‌برداری خانگی 4K خود را معرفی کرد، بنابراین چندان جای شگفتی نیست که مدل‌های امسال از چنین ویژگی برخوردار باشند. به گزارش کلیک، هرچند اکثر تغییرات ایجاد شده در پنج مدل جدید شامل قابلیت‌های نه‌چندان خیره‌کننده‌ای هستند، یک مدل جدید از چند ویژگی مهم برخوردار است که پاناسونیک برای اولین بار آن را ارائه می‌کند.

CES 2016: پاناسونیک ویژگی‌های بیشتری به دوربین فیلم‌برداری 4K خود اضافه کرده است

به گزارش کلیک، هرچند اکثر تغییرات ایجاد شده در پنج مدل جدید شامل قابلیت‌های نه‌چندان خیره‌کننده‌ای هستند، یک مدل جدید از چند ویژگی مهم برخوردار است که پاناسونیک برای اولین بار آن را ارائه می‌کند.

6 مدل باقی‌مانده در لاین‌آپ سال گذشته، پاناسونیک را به تنها سازنده‌ای تبدیل کرده است که هنوز هم دوربین‌های فیلم‌برداری خانگی را از انواع نان اکشن آن تولید می‌کند. سونی و کانن، هنوز به زنده نگه داشتن دسته‌بندی‌های تولیدی کمک می‌کنند، اگرچه کانن هیچ مدل 4K زیر 2000 دلار را عرضه نمی‌کند اما پاناسونیک مشابه ایام اوج عرضه دوربین‌های خانگی در حال تلاش برای فروش دوربین‌های 4K خود است.

دوربین HC-WXF991 هزار دلاری جایگزین WX970 شده است؛ همراه با اضافه شدن قابلیت منظره یاب الکترونیکی قابل چرخش و امکان ضبط 24p (این دو ویژگی در سال گذشته نیز ارائه شدند) به علاوه اسلوموشن سرگرم‌ کننده و افکت‌های دالی-زوم که پاناسونیک آن‌ها را در دسته‌بندی "افکت‌های شبه سینمایی" جا داده است.

این مدل، دوربین ویدئویی دوقلو را از مدل‌های قبلی به ارث برده است؛ یک دوربین چرخان روی در LCD که یک فید HD ثانویه را برای حالت ویدئوی تصویر در تصویر فراهم می‌کند و قابلیت منحصر به فرد اتصال به 3 گوشی همراه برای دریافت دو فید تصویر در تصویر از آن‌ها را در اختیار قرار می‌دهد (که با نام "Wireless Multi-Camera" نام‌گذاری شده است). علاوه بر حالت 4K Photo در مدل‌های قبلی که به شما اجازه می‌دهد از ویدئوهای 4K، تصاویر ساکن 8 مگا پیکسلی استخراج کنید، پاناسونیک حالت 4K Cropping را به این مدل اضافه کرده است که توسط آن می‌توانید از یک ویدئوی HD یک ناحیه را برش بدهید. این ویژگی شامل توانایی ایجاد یک قاب برشی است که موضوع خاصی را در ویدئوی استخراج شده دنبال می‌کند و همچنین برای خارج کردن نواحی استفاده نشده 4K برای حذف لرزش در ویدئو، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاناسونیک همچنین برای عملکرد بهتر از یک پوشش محافظ میکروفون و سیستم تثبیت کننده تصویر استفاده کرده است.

مدل HC-VX981 نهصد دلاری جایگزین VX970 شده است؛ این مدل در واقع همان مدل WXF991 بدون دوربین دوقلو، منظره یاب و افکت‌های شبه سینمایی است.

در میان مدل‌های فول فیچر HD، مدل HC-W580 چهارصد دلاری جایگزین W570 با ویژگی اضافه شده دوربین دوقلو و اتوفوکوس بهتر است. مدل HC-V380 (با قیمت نامعلوم) جایگزین V270 شده است که دارای ویژگی اتصال وای‌فای و Wireless Multi-Camera است و در نهایت مدل HC-V180 دویست و سی دلاری که در جایگاهی بالاتر از مدل V160 قرار گرفته است، دارای لنزهایی با زوم 50x اپتیکال تثبیت شده (28mm تا معادل 1400mm) و ضبط 1080/60p است.

منبع: CNET

ارسال نظر