رونمایی پاناسونیک از پنل IPS LCD با کنتراست استاتیک ۱:۱۰۰۰۰۰۰

به تازگی پاناسونیک پنلی از نوع IPS-LCD تولید و معرفی کرده است که نسبت کنتراست تصویری برابر  ۱:۱۰۰۰۰۰۰ دارد.

رونمایی پاناسونیک از پنل IPS LCD با کنتراست استاتیک ۱:۱۰۰۰۰۰۰

به گزارش کلیک ، اگر پاناسونیک چنین پنلی با نسبت کنتراست تصویر استاتیک تولید کره باشد یکی از بهترین پنل‌ های IPS LCD با نسبت کنتراست تصویر بالا را در بازار خواهیم داشت.

کنتراست تصاویر در واقع تفاوت بین روشن‌ترین و تاریک ‌ترین تصویری است که یک تلویزیون می ‌تواند نشان دهد. نسبت رنگ کنتراست تصویر به نسبت رنگ سفید به رنگ سیاه می گویند. طبق اطلاعات عدد مورد نظر برای نسبت کنتراست مربوط به کنتراست نیتیو یا استاتیک است و متفاوت و برعکس تولید کنندگان دیگر تلویزیون و مانیتور که همیشه برای گمراه کردن کاربران از کنتراست داینامیک استفاده می‌ کنند، پنل جدید IPS LCD پاناسونیک از این خصوصیت برخوردار نیست.

امروزه شرکت ها کنتراست پنل‌ های نمایشی خود را همان کنتراست داینامیک اعلام می‌ کنند. کنتراست داینامیک اعداد بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد که به وسیله آن می توان روشنایی پس‌ زمینه نسبت به تصویر به نمایش گذاشته‌ شده را عوض کرد. در حالی که این عدد در مورد کنتراست درست نیست. به این ترتیب پنل ارائه شده پاناسونیک باید کنتراست خیلی بالایی داشته باشد.

برای اینکه بدانید تا چه اندازه تصویر در پنل نمایشی جدید پاناسونیک بهتر شده است باید گفت که بهترین پنل ‌های IPS LCD یا TN موجود در بازار از نسبت کنتراست استاتیک تصویر ۱:۱۲۰۰ برخوردار هستند. این فاکتور در مورد VA LCD حدود ۱:۵۰۰۰ است. به این ترتیب رونمایی از این پنل بسیار اهمیت دارد.

طبق گفته های پاناسونیک این کنتراست تصویر بالا را با استفاده از سلول ‌های نوری جدید قابل تنظیم به دست آورده است. سلول ‌های جدید مورد استفاده از کریستال متشکل از مایع هستند و از این نظر با سلول‌ های رنگی تنظیم شونده در نمایشگر‌ ها متفاوت نیستند. با مستقر شدن سلول ‌های تنظیم شونده‌ نوری جدید در پشت سلول‌ های پنل IPS، مانیتور می تواند انتقال نور در ازای هر پیکسل را کنترل کند.

علاوه بر این پاناسونیک راه حلی برای مشکل نشت نور در پیکسل ‌های همسایه ارائه کرده است و این مشکل را در مدل جدید خود رفع نموده است.

این برند ادعا می کند با استفاده از فناوری جدید، نمایشگر‌ های مبتنی بر این تکنولوژی می توانند همیشه با روشنایی ۱۰۰۰ کاندلا در متر مربع کار کنند. با اینکه در کاربردهای معمولی این میزان از نوردهی خیلی زیاد است. پاناسونیک این پنل را برای استفاده در کاربردهای صنعتی و تبلیغاتی گسترش داده است. روشنایی بالا و کنتراست زیاد تصویر در این پنل نمایشی می‌ تواند استفاده از آن را زیر نور مستقیم آفتاب به یک گزینه خوب تبدیل کند.

پاناسونیک قصد دارد با هدف قرار دادن حوزه ‌های خاص بازار برای نمایشگر‌ های خود، درآمد زایی کند.

بی شک هزینه‌ ساخت این ال‌ سی‌ دی بسیار بیشتر از نمونه ‌های معمولی خواهد بود. فناوری جدید پاناسونیک برای نمایشگر‌ ها با کنتراست بالا، پتانسیل استفاده از آن برای نمایش محتوای HDR را فراهم می‌ کند.

پاناسونیک گفته است با توجه به امکان تولید این پنل‌ ها با وجود تجهیزات و امکاناتی که وجود دارد پیش بینی می کنیم در ژانویه سال آینده بتوانیم از نسخه‌ های اولیه این پنل رونمایی کنیم.

ارسال نظر