پاناسونیک طراحی جدید دوربین هایش را با ZS100 رونمایی کرد

پاناسونیک از یک دوربین جالب توجه که در بین مدل های LX100 و FZ1000 قرار می گیرد، رونمایی کرد.

پاناسونیک طراحی جدید دوربین هایش را با ZS100 رونمایی کرد

به گزارش کلیک، پاناسونیک یک مدل ZS جدید که تعادل خوبی بین کیفیت تصویر و بزرگنمایی برقرار کرده و انتظار می رود مدل موفقی باشد به محصولاتش اضافه کرد. دوربین Lumix ZS100 که جزو travel zoom سری کامپکت این شرکت است به مقابله با دوربین Cyber-shot RX100 IV سونی برخواسته است. البته این دوربین نسبت به دوربین سونی ارزان تر و کمی بزرگ تر است.

مدل ZS100 از همان سنسور 1 اینچی فوق العاده FZ1000 megazoom بهره می برد با این تفاوت که نسبت به لنز بزرگ 16x f2.8 مدل FZ1000 یک 10X (لنز 25-250mm f2.8-5.9) کوتاه تر و آهسته تر است. این باعث می شود پاناسونیک دوربین جمع و جور تری را ارائه داده و بهترین بزرگنمایی کامپکت را در کلاس 1 اینچی ها به ارمغان آورد.

panasonic-zs100-3

همانند دوربین RX100 IV این دوربین نیز امکان تصویر برداری با کیفیت 4K را داراست ولی حداکثر برای 15 دقیقه. این دوربین قابلیت تصویر برداری super-high frame rate 960fps سونی برای ثبت تصویر آهسته را ندارد و frame rate آن 120fps است. همچنین این دوربین electronic viewfinder با رزولوشن پایین تری دارد. اگر چه صفحه نمایش آن مانند دوربین سونی کج نمی شود و یا نمی چرخد ولی نمایشگر آن بر خلاف RX100 لمسی است. این دوربین مثل LX100 از تکنولوژی فوکوس DFD پاناسونیک بهره می برد که در آزمایش ما توانست با AF سونی رقابت کند.

پاناسونیک یک نوآوری نیز در ZS100 دارد که مربوط به عکس های 4K می شود، قابلیتی که مشابه آن را قبلا در بخش ضبط فیلم قرار داده بود. این قابلیت امکان بزرگنمایی یک صحنه از فریم های 4K (پس از اتمام فیلمبرداری) برای ساخت نسخه ی HD از آن را فراهم می کند.

همچنین قابلیت جدیدی به نام Post Focus در این دوربین وجود دارد که صحنه های مختلفی با نواحی فوکوس مختلف ثبت کرده و از منطقه فوکوسی که شما میخواهید یک فیلم 4K ضبط می کند. البته به نظر می رسد این قابلیت چندان مفید و نیست و کارایی زیادی ندارد چرا که به ندرت پیش می آید که فرد فوکوس را اشتباه انجام دهد یا نداند در کدام منطقه باید فوکوس کند.

panasonic-4k-lumix-zs100-1358.0

ویژگی جدید دیگر Light Composition نام دارد که امکان ترکیب کردن تصاویر چندتایی از یک صحنه در شب را فراهم می کند تا قسمت های تاریک تر با کنتراست پایین تر دیده شوند. البته این قابلیت به خوبی Live Composite شرکت Olympus که نتایج ترکیب صحنه ها را در همان لحظه ثبت تصاویر نشان می دهد، نیست.

در هر صورت من فکر میکنم اکثر مردم فقط به کیفیت تصاویر سنسور های 1 اینچی در سری دوربین های کامپکت با بیشترین بزرگنمایی ممکن اهمیت می دهند. و با این معیارها ZS100 نمره قابل قبولی کسب می کند.

منبع: CNET

ارسال نظر