دوربین مسافرتی جدید پاناسونیک مجهز به سنسوری یک اینچی است

دوربین جدید پاناسونیک Lumix ZS100 تا بدین لحظه یکی از بهترین دوربین های کامپکت معرفی شده برای ثبت تصاویر با کیفیت بالا در دنیا به شمار می رود. 

دوربین مسافرتی جدید پاناسونیک مجهز به سنسوری یک اینچی است

به گزارش کلیک، Lumix ZS100 مجهز به یک سنسور یک اینچی است که در دوربین های قابل حمل و کوچک یک شاهکار به شمار می رود. این دوربین مجهز به یک لنز 25-250 است و توانایی ضبط ویدئو در رزولوشن 4K را دارد. هرچند مشخص نشده Bitrate فایل های ضبط شده توسط این دوربین چقدر است، اما ناظران عقیده دارند کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

از رقبای دیگر این دوربین که از سنسور یک اینچی بهره می برند، به Canon G7 X و Sony RX100 IV می توان اشاره کرد. لومیکس ZS100 مجهز به موتور پردازشگر تصویر Panasonic's Venus Engine با قدرت 20.1 مگاپیکسل است. دیافراگم این دوربین در محدوده 2.8 تا 5.9 بسته به میزان Zoom لنز تنظیم شده است و هرچه مقدار زوم لنز را افزایش دهید، بر این میزان افزوده خواهد شد و نهایتا روی 5.9 قرار خواهد گرفت.

رنج ISO این دوربین مابین 125 تا 12800 تنظیم شده است. اما در حالت تقویت شده محدود 80 تا 25600 را در نظر می گیرد. به نظر نمی رسد چنین دوربینی بتواند در ISO های بسیار در شرایط نوری کم، تصاویر با کیفیتی را ارائه کند اما پاناسونیک عقیده دیگری دارد. این دوربین قادر به تبت تصاویر بسیار عالی در شرایط نوری مختلف، خصوصا شب است.

در حالت عکاسی پیاپی اگر دوربین در حالت دستی باشد، 10 عکس و اگر برروی Autofocus Mode یا حالت فاکوس خودکار قرار گرفته باشد، 5 عکس در ثانیه ثبت می شود. همچمنین از تکنولوژی لرزشگیر تصاویر نیز در این دوربین استفاده شده است که موجب ثبت تصاویر Sharp و برجسته تر خواهد شد.

فیلم های ثبت شده توسط این دوربین در حالت 4K دارای فریم ریت های 24/25/30 و در حالت FULL HD 1080P دارای فریم ریت های 50/60 است. توجه کنید که برای استفاده از فریم ریت 30 و 60 باید دوربین خود را برروی حالت NTSC قرار دهید. همچنین دوربین های سفارش هر منطقه ممکن است فقط از سیستم رنگ آن کشور برای مثال PAL پشتیبانی کنند.

دوربین فوق دارای یک نمایشگر لمسی فوق العاده با ابعاد 3 اینچی است و به از سیستم وای-فای داخلی و نرم افزار مخصوص ثبت تصویر به وسیله موبایل بهره می برد. این دوربین 700 دلار قیمت گذاری شده و در ماه مارچ به بازار عرضه خواهد شد.

پاناسونیک همچنین یک دوربین قابل حمل دیگر با امکانات کمتر و مقرون به صرفه تر با مدل ZS60 نیز ارائه کرده است که به یک سنسور 18 مگاپیکسلی مجهز است. تمرکز این دوربین برروی فاکوس سریع و ثبت فیلم های با کیفیت در رزولوشن 4K است. این دوربین که نسبت به برادر بزرگ تر خود خوش قیمت تر است به یک لنز سوپر زوم 24-720 مجهز شده است و از این روی توانایی ثبت تصاویر از نقاط بسیار دور را دارید. دیافراگم این دوربین مابین 3.3 تا 6.4 است. قدرت بزرگ نمایی نیز حدود 30 برابر است.

ثبت ویدئوهای 4K با نرخ 25 و 30 فریم بر ثانیه به راحتی امکان پذیر است و این دوربین نیز از سیستم لرزشگیر تصاویر هوشمند برای ثبت تصاویر شارپ و برجسته بهره می برد. همچنین مجهز به وای-فای داخلی و ریموت کنترل است. صفحه نمایش لمسی این دوربین نیز 3 اینچی بوده و کیفیت قابل قبولی دارد.

این دوربین 450 دلار قیمت دارد و در ماه مارچ 2016 به بازار عرضه می شود.

ارسال نظر