پاریس تا سال ۲۰۳۰ همه خودروهای بنزینی خود را از رده خارج می‌کند!

رسانه کلیک - به گفته شهردار پاریس خودروهای بنزینی تا سال ۲۰۳۰ از جاده‌های این شهر حذف می‌شود. پیش‌تر نیز ممنوعیت استفاده از ماشین های دیزلی در فرانسه تا سال ۲۰۲۴ از سوی مقامات این کشور اعلام شده بود.

پاریس تا سال ۲۰۳۰ همه خودروهای بنزینی خود را از رده خارج می‌کند!

شهردار پاریس، آنه ایدالگو چندی پیش اعلام کرده بود که استفاده از اتومبیل های دیزلی را تا سال ۲۰۲۴ در سطح شهر ممنوع می‌کند. حال، خانم ایدالگو قصد دارد نسخه خودروهای بنزینی راهم بپیچد. خبرگزاری Evening Standard در گزارش اخیر خود آورده است؛ مقام های پاریس در نظر دارند تمامی اتومبیل های متکی بر سوخت فسیلی را تا سال ۲۰۳۰ از رده خارج کنند.

یکی از مدیران سیستم حمل و نقل پاریس خودروهای بنزینی و سیستم حمل و نقل فعلی را عامل اصلی افزایش گازهای گلخانه‌ای دانست و گفت: «در صدد هستیم فروش اتومبیل های بنزینی و متکی بر سوخت های فسیلی را در این شهر تا سال ۲۰۳۰ به طور کامل متوقف کنیم».

جالب است بدانید فرانسه در این اقدام تنها نبوده و کشورهای دیگری چون انگلیس و چین از مدت ها قبل برای توقف استفاده از اتومبیل های بنزینی اعلام آمادگی کرده‌اند. مقام های شهر آکسفورد انگلیس از منع استفاده از ماشین های دیزلی و گازی تا سال ۲۰۲۰ خبر دادند. از طرفی، چین چندی پیش اعلام کرد که فروش ماشین های متکی بر سوخت فسیلی را به زودی در این کشور قدغن می‌کند که البته چارچوب زمانی خاصی را برای اجرای این طرح اعلام نکرد.

شایان ذکر است؛ مقامات اغلب این کشورها صرفا از ممنوعیت خرید و فروش خودروهای بنزینی سخن گفته‌اند و هیچ برنامه‌ای در خصوص آلودگی ماشین های فعلی ندارند و تنها فرانسه است که توقف کامل استفاده از ماشین های بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۴۰ دردستور کار قرار داده است.

ارسال نظر